• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac

Tack för era kommentarer. Jag berättade idag för mina fyra kollegor och för chefen. Alla blev glada och tyckte att det verkar spännande! Jag tror alla stöttar mig. Det gjorde inget om jag blev sjuk. De skulle förstå och hitta på nåt att säga till de andra så att alla inte behöver veta. :)

• Pommac
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Det är ju värsta mardrömmen. Fick du någon förklaring? Ogillar helt klart! Det skulle vara förbjudet att det skulle hända!
  • Pommac

Hämtade ut sprutorna idag och funderar på om jag har råd med några julklappar? Oj så dyrt det var! Tur man hinner få lön två gånger till innan julafton. Man behöver ju dock inte köpa så mycket klappar men det är ju sååå kul! Har röda flytningar men ska inte räkna det som mens än. Får avvakta och börja på onsdag eller torsdag. Ska bli så spännande och se om jag törs ta de här sprutorna vilket jag tror (har höga tankar om mig själv). Haha! Dock vet man inte förrän man står där.

• Linda8110
    Pommac skrev 2014-11-03 20:34:21 följande:

Hämtade ut sprutorna idag och funderar på om jag har råd med några julklappar? Oj så dyrt det var! Tur man hinner få lön två gånger till innan julafton. Man behöver ju dock inte köpa så mycket klappar men det är ju sååå kul! Har röda flytningar men ska inte räkna det som mens än. Får avvakta och börja på onsdag eller torsdag. Ska bli så spännande och se om jag törs ta de här sprutorna vilket jag tror (har höga tankar om mig själv). Haha! Dock vet man inte förrän man står där.

Du kommer ju upp i högkostnadsskyddet direkt så sen behöver du ju inte betala för sprutor på ett år :)
  • Linda8110
    Tgj skrev 2014-11-03 20:19:00 följande:

Usch va mycket tråkigheter som kan ske innan man får ett ägg som tänker stanna nio månader :(

Själv har jag första vul imorgon! Trodde det va på ons... Hur många vul har ni fått gjort innan äggplock?

Jag var på 3 VUL innan äggplock.
  • Linda8110
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Ledsen för er skull!
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-03 20:50:38 följande:
    Jag var på 3 VUL innan äggplock.
    På vilka dagar?
  • MadArp

Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...

Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...

Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!

• Pommac
    Linda8110 skrev 2014-11-03 20:49:31 följande:

Du kommer ju upp i högkostnadsskyddet direkt så sen behöver du ju inte betala för sprutor på ett år :)

Hur mycket måste man ha betalat för att komma upp i det?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa