• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 19:40:58 följande:
    Nej, nej. Men det gjorde ju VUL på dag 2, så då borde de väl sett om det var nåt på G.

Har för övrigt värsta brytet här. Hormonkaos! Gråter för ingenting och mannen vet inte hur han ska trösta.
    Jag grät varje dag under processen. Framför allt under ruvardagarna när man använde Lutinus. Jag förklarade för min sambo att jag grät inte för att jag var ledsen eller för att det hade hänt något utan jag behövde bara släppa ut det. Viktigt att kommunicera :)
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 20:39:43 följande:

Jag grät varje dag under processen. Framför allt under ruvardagarna när man använde Lutinus. Jag förklarade för min sambo att jag grät inte för att jag var ledsen eller för att det hade hänt något utan jag behövde bara släppa ut det. Viktigt att kommunicera :)

Här kommunicerar vi och maken finns där hela tiden i alla mina upps and dodowns under denna process. Men är fruktansvärt jobbigt att gå från arg till super glad till jätte ledsen på typ fem minuter :)
  • maka011
    Så vit skrev 2014-11-02 12:14:23 följande:

Nu börjar det snart närma sig för mig att börja med sprutorna. Jag gissar på att det blir denna vecka någon gång. Fy jag är jättenervös och rädd, hur ska jag kunna lyckas ta sprutor på mig själv!!! Min man är borta delar av veckorna och då kommer jag ju vara tvungen att ta själv. Och ju närmare det kommer att ta sprutorna, desto närmare kommer det att göra äggplock och den är jag ju livrädd för!!  

Hur kommer det sig att några av er ska ta så mycket Gonal-F? Min läkare säger att jag ska ta 112,5ml Gonal-F.

Det kommer gå bra! Jag skrek grät när jag skulle ta första. Blir fortfarande illamående när det är dags men det funkar. Ett tips är att ta stort grepp på magen och att inte hålla för hårt. Då känns det mindre. Att ligga ner gör att man slappnar av mer.

Lycka till! :)
  • maka011
    Libra1 skrev 2014-11-02 17:02:27 följande:

maka011: Det var ett bra gäng. Hoppas VUL går bra på tisdag så du får en dag för äggplock. :)

Sjöblomman: Jag har inte märkt något med mensen när jag tagit Gonal-F. Har din ändrat sig?

Tack! Hoppas jag med! Hade varit skönt att slippa sprutorna.

Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)
  • dumdummast
    maka011 skrev 2014-11-02 21:22:15 följande:

Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)

Ååh Grattis så underbart
  • Sjöblomman

GRATTIS!!!
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-11-02 20:55:58 följande:
    Här kommunicerar vi och maken finns där hela tiden i alla mina upps and dodowns under denna process. Men är fruktansvärt jobbigt att gå från arg till super glad till jätte ledsen på typ fem minuter :)
    Ja det är sjukt jobbigt! Skönt att ni kan prata. Tror många män blir lite rädda och inte riktigt vet vad de ska göra.
  • Linda8110

Grattis!!!
  • Heystella

Åh grattis! Jag och min sambo håller själva på att planera vårt bröllop just nu och det håller tankarna borta en del från allt jobbigt :)
  • Pommac

Grattis! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa