• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • EmyJ
    Tgj skrev 2014-11-12 15:57:08 följande:

Jag har också pco. Började på 125 ie gonal-f och vart efter en vecka höjd till 150ie.

På fredag blir min sista spruta och då har jag inte sprutat i 17 dagar! Det går sakta men säkert :)

Vad skönt för dig att du kan se ljuset i tunneln med alla sprutor :) Man ska ju verkligen ha respekt för sin PCO och skynda långsamt, även om tålamodet tryter lite :p
  • Pommac1

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

• Sjöblomman
    Pommac1 skrev 2014-11-12 17:44:47 följande:

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

Ta den plus 100 på nästa
  • Så vit

Till mig sa de att ta en ny om dosen i den gamla sprutan inte räcker, så det gjorde jag.
  • LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 16:47:52 följande:
    Ja, jag har också på fredag.

Hur vet man om man får vatten i buken? Och vad gör man åt det?
    De sa till mig att när man har så många äggblåsor som jag hade nu och man tar bort dem, vill kroppen gärna fylla på "tomrummen" efter äggblåsorna igen. Då finns det en risk att man får för mycket vatten i buken som börjar trycka på andra organ, kan bli svårt att andas osv.
    Skulle det vara så, får dem tömma buken på vatten. MEN detta är ovanligt, bara att man ska vara uppmärksam på det så man inte blir sjuk.

Man har ju ont efteråt o känner sig rätt svullen. Men barnmorskan sa att drabbas man av det så känner man sig riktigt riktigt, riktigt dålig.
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-12 16:56:35 följande:
    Wow! Det var ett bra resultat. :)

Vi får oftast tillbaka ett 2-dagars för våra överlever inte långtidsodling. Har fått ett 3-dagars en gång.
    Ja, det var mkt fler än förra gången. Hoppas kvaliteten är bra nu också Glad
    Finns mycket att vara nervös och orolig över med detta..
    Okej, verkar som att det är vanligast med 2-dagars, eftersom förhållandena i kroppen är bättre än i ett laboratorium.

• Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-12 17:53:38 följande:

Till mig sa de att ta en ny om dosen i den gamla sprutan inte räcker, så det gjorde jag.

Oki. Hmm.. Mer förvirrad. Öppnar en ny och frågar i morgon. Har dem i kylen så då borde det inte vara någon fara.
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 17:20:49 följande:

De vägde mig inte.

Ok... Var fjärde timme! Jag fick order om var 6e

Det är kanske annat med Citodon. Kolla vad det står om dem. Paracetamol får man ta var 4:e timme.
  • Libra1
    Söndermarken skrev 2014-11-12 17:09:13 följande:

hej, får man vara med här? Jag och min man är barnlösa och har försökt snart 4 år, vi är utredda och jag har PCOS, endometerios har haft flera x och opererat bort en äggledare samt har sammanväxningar på den andra.

Så då hamnar man ju här :)

Vi skall göra våran första IVF nu och jag har sprutat i 5 dagar nu och har ultraljud på fredag.

Välkommen hit och lycka till! :)
  • Libra1

Där brukar vara lite mer i sprutan än vad det står. Det märkte jag. Är det Gonal-f så klickar du fram 200 IE. Sen tar du resterande som står i displayen med en ny spruta. Den stannar på ett nummer om den tar slut. Annars står det 0. Kika i bruksanvisningen om du är osäker.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa