• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 17:03:40 följande:
    Men jag har inte vägt mig alls!

Varför har de inte sagt nåt? Är det normalt att ha så här ont? Kan knappt röra mig alls...
    Lider med dig! Jag hade så ont under och efter mitt äggplock så jag höll på att gå under. Jag sov inget natten efter. Hade så ont så jag låg och vred och vände mig och grät hela natten. Var hemma 2v efteråt och låg i sängen nästan konstant under den första veckan. Jag blev ju överstimulerad så mycket berodde på det. Dock så är det viktigt att du väger dig varje morgon och kväll. Jämför med vad du vägt under behandlingen.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:03:05 följande:

Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?

På vilket sätt har du ont vännen? För det är ok att ha OTROLIGT ont efteråt.
  • trina

Åk in om du har så ont är mitt råd. Jag hade fruktansvärt ont samma kväll som äggplocket var och efteråt visade det sig att jag hade fått vätska i buken. Inte tillräckligt för att vi skulle behöva avbryta ET men de kunde ändå se det (två dagar efteråt när det var dags för ET). Och då hade jag så ont så det svartnade framför ögonen om jag stod upp och var tvungen att sova sittandes för det kändes som att jag inte kunde andas när jag låg ner.
  • Pommac1

Man kan inte värma bort smärtan då? Usch vad jobbigt. Ring vårdguiden kanske? Du kanske får några bra tips! Låter inte så roligt!
  • Pommac1

Efter att ha läst trinas inlägg säger jag också: åk in! Bättre än att det blir nåt ännu värre! Ta det säkra före det osäkra!

• Sjöblomman

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

• trina
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:41:27 följande:

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

Vad bra att ni fick tag på någon! För mig var första natten den värsta. När det väl var dags för ET så gjorde det ont men var uthärdligt och var mest obehagligt. Den natten kunde jag sova liggandes sen :)
  • Flygekorre

Fick du inget "panik-nr" till kliniken? Ring de isf!! Åh hoppas det inte är allvarligt!! <3
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:41:27 följande:

Nu är det lite bättre.

Låter som om du har det precis som jag hade det. Jag var tokig av smärta hela natten. Gjorde så ont så jag knappt kunde andas. Morgonen efter var det bättre. Jag gick dock dubbelvikt även dagen efter. Insättningsdagen kunde jag gå upprätt men otroligt långsamt. Jag tassade fram i en vecka ungefär och låg mest. Återföringen var inte kul, men gick så pass snabbt så man stod ut. Jag som blev överstimulerad var sedan tvungen att börja äta medicin och den blev man väldigt yr, trött och svag av så jag låg ner i nästan 2v med endast kortare "utflykter"
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa