• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (Kanske...)

Hej!

Jag kanske är heeeelt fel ute men har du funderat på cystisk fibros? Hoppas verkligen inte på det men du skriver om rosslig andning, frekventa avföringar, dålig viktuppgång och missnöje.

Smakar hans hud salt? Det ska vara ett tydligt tecken.

Hoppas du får hjälp snart iaf!! Tycker du är en riktig supermorsa som orkar.

• Anonym (Kanske...)

Glömde också, du skriver om slemmiga spyor och slem i luftvägarna, är också symptom.

• Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2014-10-23 20:09:16 följande:

Framgång, positiva dagar... Jag har druckit mjölk nu i 3 dagar utan reaktion direkt efteråt.... Dock bara ätit potatis, lax och ren köttfärs i övrigt...

Lilleman gnyr en hel del fortfarande men det har inte varit några hysteriska okontrollerbara skrik de här dagarna..

Härligt att han verkar må bättre.
    Men jag tycker fortfarande din man/sambo är ett kräk. Jag hoppas att du får varenda krona han får över på sin lön. Övernattningslägenheten måste kosta massor, kan han inte sova i bilen istället så att pengarna kan gå till att hyra in avlastning?
  • Anonym (kajsa)
    Anonym (Kanske...) skrev 2014-10-23 22:42:20 följande:

Hej!

Jag kanske är heeeelt fel ute men har du funderat på cystisk fibros? Hoppas verkligen inte på det men du skriver om rosslig andning, frekventa avföringar, dålig viktuppgång och missnöje.

+1

Bröstmjölk funkat bättre vid CF eftersom det innehåller ett enzym som hjälper till att spjälka fett.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Kanske...) skrev 2014-10-23 22:42:20 följande:

Hej!

En tanke jag hade också - därav min fråga om svettest. Hålller f.ö. med om att TS är en superhjältemamma!
  • Anonym (Karin)

Hur går det TS? Håller tummarna för dig!

• Anonym (-_-)

Det går verkligen upp och ner. Introducerar mer mat för lillen, och försöker själv äta mer varierat nu. Å ena sidan är det inte riktigt lika jobbigt längre eftersom det går att kommunicera mer med ungen. Han ger svarsleenden och försöker säga mamma. Han sitter med stöd och är lite mer nyfiken på storasyskonen. Men sen ungefär var tredje/fjärde dag är mardrömmen här och han skriker sig blå och vrider sig.

I söndags var pappan här. Runt 19-tiden på kvällen skulle han röra sig hemåt med tåget. Lillen hade skrikit/gnytt 8-10 timmar, och kunde inte heller sova middag eller somna natt. Vet fortfarande inte varför. Vid 18-tiden satte jag ner honom i sängen och gick ut ur rummet. Satte mig på soffan. Trött ont, uppgiven.. tog två minuter så började lillen skrika. Pappan sa då "Jag orkar inte. Jag har så ont i ryggen. Ska snart röra mig mot tåget".. Jag svarade bara iskallt "okej, leta upp numret till soc innan du går.".

Då stannade han kvar här och tog lillen resten av kvällen... 23.30 slutade lillen skrika och somnade på pappas arm. Då hade redan sista tåget gått. Blev 5 timmars sömn, men sen var pappan tvungen att åka supertidigt till jobbet också. Nu är vi dock överens om att han ska åka iväg med lillen på lördag ett par timmar så jag får lite space. Försökte förklara för honom att det inte hjälper mig särskilt mycket att dom är här hemma, även om jag slipper bära. Jag hör ju fortfarande gnyet hela tiden och det gör ju att man spänner sig och får ont i både kropp och psyke...

Förstår fortfarande inte vad som är fel eller om det ens är allergier eller annat. Jag skiter i att köra fritt från någonting särskilt nu - det gör inte någon större skillnad än att vi slapp spyorna lite oftare då....

Idag är det däremot väldigt lugnt. Jag tror han är väldigt trött efter de senaste dagarnas väldigt extremjobbiga.... Idag tog han sovmorgon till 11, visserligen bara 10 minuters middagslur... Men somnade vid 18.30 och sover fortfarande *peppar peppar* Jag har till och med tvättat  och lyckats borsta ut håret idag för första gången på säkert två veckor.... Hade mindre påbörjan till dreads i nacken vid det här laget...

Två veckor kvar tills tiden på barnkliniken...

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-05 21:00:56 följande:

Det går verkligen upp och ner. Introducerar mer mat för lillen, och försöker själv äta mer varierat nu. Å ena sidan är det inte riktigt lika jobbigt längre eftersom det går att kommunicera mer med ungen. Han ger svarsleenden och försöker säga mamma. Han sitter med stöd och är lite mer nyfiken på storasyskonen. Men sen ungefär var tredje/fjärde dag är mardrömmen här och han skriker sig blå och vrider sig.

I söndags var pappan här. Runt 19-tiden på kvällen skulle han röra sig hemåt med tåget. Lillen hade skrikit/gnytt 8-10 timmar, och kunde inte heller sova middag eller somna natt. Vet fortfarande inte varför. Vid 18-tiden satte jag ner honom i sängen och gick ut ur rummet. Satte mig på soffan. Trött ont, uppgiven.. tog två minuter så började lillen skrika. Pappan sa då "Jag orkar inte. Jag har så ont i ryggen. Ska snart röra mig mot tåget".. Jag svarade bara iskallt "okej, leta upp numret till soc innan du går.".

Då stannade han kvar här och tog lillen resten av kvällen... 23.30 slutade lillen skrika och somnade på pappas arm. Då hade redan sista tåget gått. Blev 5 timmars sömn, men sen var pappan tvungen att åka supertidigt till jobbet också. Nu är vi dock överens om att han ska åka iväg med lillen på lördag ett par timmar så jag får lite space. Försökte förklara för honom att det inte hjälper mig särskilt mycket att dom är här hemma, även om jag slipper bära. Jag hör ju fortfarande gnyet hela tiden och det gör ju att man spänner sig och får ont i både kropp och psyke...

Förstår fortfarande inte vad som är fel eller om det ens är allergier eller annat. Jag skiter i att köra fritt från någonting särskilt nu - det gör inte någon större skillnad än att vi slapp spyorna lite oftare då....

Idag är det däremot väldigt lugnt. Jag tror han är väldigt trött efter de senaste dagarnas väldigt extremjobbiga.... Idag tog han sovmorgon till 11, visserligen bara 10 minuters middagslur... Men somnade vid 18.30 och sover fortfarande *peppar peppar* Jag har till och med tvättat  och lyckats borsta ut håret idag för första gången på säkert två veckor.... Hade mindre påbörjan till dreads i nacken vid det här laget...

Två veckor kvar tills tiden på barnkliniken...

Stackare! Fast så skönt att pappan stannade.
  • Anonym (Kanske...)

Lova hålla oss underrättade! Man lider både med dig och barnet och hoppas ert elände tar slut snart så ni kan njuta av er lilla familj! Bra att pappan kom och er plan för lördagen låter bra! Sov, ta en lång promenad, ett långt bad och ligg sen på soffan och ät godis, det är du sååååå värd! Han måste dock inse att du behöver mer än det han ger, han får också offra några nätter för den familj han övergav när den behövde honom som mest!

• Anonym (allergi)

Tack för uppdatering. Två veckor kvar till du får träffa läkare, helt horribelt!

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.