• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (åäö)

Skönt att pappan stannade och att det varit en lite lugnare dag. Men tycker det är skandal att du ska få vänta ytterligare två veckor på tid på barnklinken.
    Skickar styrkekramar.

• Anonym (-_-)

Nu har vi varit och pricktestat för de vanligaste allergenerna. Ägg, mjölk, soja, vete osv. Det visade nada.

Har själv testat hemma att enbart äta ren potatis & lax och inget mer i flera dagar för att sedan ha på lite citron femte dagen... Kraftig reaktion då och inte de tidigare dagarna... Så nu har jag iaf blivit mer säker på en sak som han inte tål iaf.....Men frågan är vad som händer kring resten nu.

Sköterskan trodde att kräkningarna beror på att han inte bajsar som han kanske borde. Jag ska ge Laktulos nu i 2 veckor före varje måltid sen skulle hon ringa tillbaka till mig..........

• Anonym (jävlar)
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-20 21:29:08 följande:

Nu har vi varit och pricktestat för de vanligaste allergenerna. Ägg, mjölk, soja, vete osv. Det visade nada.

Har själv testat hemma att enbart äta ren potatis & lax och inget mer i flera dagar för att sedan ha på lite citron femte dagen... Kraftig reaktion då och inte de tidigare dagarna... Så nu har jag iaf blivit mer säker på en sak som han inte tål iaf.....Men frågan är vad som händer kring resten nu.

Sköterskan trodde att kräkningarna beror på att han inte bajsar som han kanske borde. Jag ska ge Laktulos nu i 2 veckor före varje måltid sen skulle hon ringa tillbaka till mig..........

Är bebin helt symptomfri när du bara äter lax och potatis? Det är väl positivt. En bra plan är väl i så fall att testa sak i taget tills du vet.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-20 21:29:08 följande:

Gav de inga andra råd?  Finns det inga möjligheter till avlastning för dig?
    Om du inte får någon annan avlastning, så är det väl dags att söka förskola så att sonen kan börja vid exakt 12 mån. Då kan du börja jobba alt söka nytt jobb.
  • Anonym (allergi)

Ja visade pricktester ingenting så är det väl mycket troligt blodprov inte visar mer. Du är däremot absolut på rätt väg med att äta rent och sedan prova vissa matvaror då jag känner två barn som fått allergi diagnos av läkare trots att blodprov inte visat något. Som jag förstått det så testar man lite olika kända grejjer (antikroppar?) i blodet och det betyder att man fångar upp de allra flesta men också att en del som är allergiska inte ger utslag på testerna. Om du testar tre gånger med citron och för matdagbok ska du se du kan få lite mer gehör.

• Anonym (allergi)

Hur mycket hjälp för du av exet då? Mer nu?

• Anonym (-_-)
    Anonym (jävlar) skrev 2014-11-20 21:39:15 följande:
    Är bebin helt symptomfri när du bara äter lax och potatis? Det är väl positivt. En bra plan är väl i så fall att testa sak i taget tills du vet.

Ja, i stort sett. Har försökt utesluta och testa sedan han var 7 veckor gammal. Får ändå inte ihop det. Själv fått järnvärde på botten och vitaminbister nu. Tar tabletter men det hjälper inte tillräckligt. Vet om att jag ska undvika äpple, banan, citrus... Och sen reagerade han när jag käkade färdigköttbullar och pasta... Men han reagerar bara på vissa sorters smörgåsar. Därtill blir han grinig och gasig direkt här han fått majskrokar, men inte när han fått rån.. För matdagbok men får ändå inte ihop det.

Anonym (åäö) skrev 2014-11-21 07:44:43 följande:
    Gav de inga andra råd?  Finns det inga möjligheter till avlastning för dig?
    Om du inte får någon annan avlastning, så är det väl dags att söka förskola så att sonen kan börja vid exakt 12 mån. Då kan du börja jobba alt söka nytt jobb.

Nej. Och det lilla hon sa var så basic så det var ingenting jag hade nytta av.
     Redan sökt förskola. 6 mån innan han ska börja får man söka och jag sökte samma dag det var möjligt.... Men det är ju iaf 4½ månad kvar dit. Själv är jag sjukskriven till juli 2016 så ser fram emot att bara kunna vara hemma dom timmarna faktiskt.

Anonym (allergi) skrev 2014-11-21 08:58:34 följande:

Hur mycket hjälp för du av exet då? Mer nu?

Nja, Han är som förut här på helgerna. Men det känns som han fattar att jag behöver viss egentid nu så han har tagit iväg ungarna för att handla och fika på stan och sådär nu ett par gånger. Vi har väl hittat tillbaka till varandra lite bättre nu, även om det är skört fortfarande.

• Anonym (-_-)

Tillbaka på ruta 1. Nu höll han på att kvävas. Han hade somnat i min säng. Jag satt vid datorn. Hörde ett konstigt gurglande ljud, och går upp för att kolla så han inte vaknat och kan råka ramla ut sängen. Istället möts jag av att sonen är lilaröd i ansiktet och alldeles stel i panik. Kräks över hela hakan och blöt på bodyn hela vägen ner till blöjkanten. Stirrar bara rakt ut i luften och håller på att kvävas. Jag tar upp honom och vänder honom med ryggen uppåt och ut kommer, jag skulle gissa 5 dl kräks.... Tröstar, lyfter in i badkaret. Där bajsar han, kräks lite till, gråter. Hysteriskt skrik sedan dess. Vi har varit ute i friska luften en sväng för att underlätta andning och svullnad. Brukar bli lite lättare för honom då. Fortfarande vaken och ligger o snyftar i min famn just nu. Hemskt.

• Chinchilli

Men herregud vad hemskt! Jag hade åkt in till barnakuten direkt och vägrat åka därifrån innan de hittat felet! Tänk om han inte lyckats gurgla, då hade han ju kvävts till fötts! Nej nu tar du tag i detta ordentligt tycker jag. Packa in allt i bil eller taxi också åk!!!!

(För övrigt är det jag som är Anonym (kanske) )

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.