• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (-_-)

Bättre sömn nu ett par dagar. Fått 7-8 timmar sammanlagt med 2-3 avbrott. Magen och skriket är fortfarande detsamma. Lyckades få 5 timmars avlastning igår. Ingen som träffat den lille innan men har en god relation med mittenbarnet. Det gick, även om hon ringde efter 2 timmar och undrade om skriket var normalt eller inte..Skönt och välbehövligt iaf.

Puréerna går bättre och bättre och vi har hittat åtminstone 4 olika som fungerar utan kräks efteråt. Allt havre är numer också uteslutet på grund av kraftiga kräkningar på mjölkfria gröter mm.

Väntar på nytt läkarbesök nästa vecka för att diskutera ny remiss till barnmottagningen.

• Anonym (-_-)

Samma som tidigare. Slemmiga spyor, skrik, ingen sömn (ca 3 tim/natt i genomsnitt). Något lugnare när man går omkring med honom, men kan inte sätta mig ner eller stå still alls. Han gnyr precis hela tiden oavsett. Sele, vagn osv funkar fortfarande inte.

Jobbigt med amningen eftersom han fått en tand och biter till ibland mellan varven. Väntar fortf på tid till barnmottagningen.

• Limaliie
    stora kramen till dig. Jag hade blivit tokig tror jag om jag var dig...
  • Anonym (-_-)

Skiiiiiiitdag. Gråter

Just idag går tankarna för långt. Stoppa in en strumpa i munnen på ungen eller lägga honom i sängen, stänga dörren och låta honom skrika.

Näe, det skulle jag aldrig göra. Kanske borde ringa soc istället. Det är ju uppenbart att jag inte klarar av att vara förälder åt det här barnet. Men är jag ärlig om hur jag tänker och känner just nu så lär jag väl inte få se något av barnen sen igen.

Skriker, spyr, slem så han nästan kvävs av det eftersom han inte får upp det om jag inte vänder honom nästan upp och ner. Jag sitter i morgonrock eftersom jag blivit nerspydd 4 ggr. Lillen är i bara blöja. Hämta de stora barnen strax och be till gudarna att de är på bra humör så vi klarar kvällen. Hämtmat. Kommer knappast kunna laga någonting när den lilla är såhär hysterisk.

• Anonym (Althera)

Min son var aldrig nöjd heller, skrek på dagarna så att jag blev helt deppig.

Men jag hade bara ett barn!

Känner för dig <3

Till slut fick han ersättning med Althera och blev lugnare, verkade må bättre.

• Anonym (hummus)

Men om nu inte den s.k. "pappan" gör sitt så be soc om avlastning, det fick en bekant till vår familj.

Det kommer att gå bra och du behöver det, dina barn också.

Jag hade helt klart satt mig på akuten/bvc och KRÄVT hjälp oavsett vad dom tycker om mig.

Styrka till dig. Tyvärr kan ingen på familjeliv hjälpa dig på riktigt.

• Anonym (allergi)

Ja snart återstår det att lämna barnet på vårdcentralen och be de panikringa soc för att du skall kunna sova några timmar. Du verkligen måste få hjälp.

Hur mycket hjälp, i timmar per vecka kommer barnens pappa förbi och avlastar? Som sagt hade en i min bekanskapskrets svikit sina barn och sin fru på det viset hade han fått veta vad jag tyckte och jag hade inte umgåtts mer med honom.

• Anonym (hummus)

Sen tycker jag att du ska kräva underhåll från den frånvarande pappan, då kanske du kan hyra in en barnvakt.

Eller helt enkelt använda pengarna till färdigmat då du inte orkar fixa middag 7 dgr/veckan eftersom du tar allting med barnen.

Önskar dig lycka till.

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2014-10-06 14:41:19 följande:

Skiiiiiiitdag. Gråter

Just idag går tankarna för långt. Stoppa in en strumpa i munnen på ungen eller lägga honom i sängen, stänga dörren och låta honom skrika.

Näe, det skulle jag aldrig göra. Kanske borde ringa soc istället. Det är ju uppenbart att jag inte klarar av att vara förälder åt det här barnet. Men är jag ärlig om hur jag tänker och känner just nu så lär jag väl inte få se något av barnen sen igen.

Skriker, spyr, slem så han nästan kvävs av det eftersom han inte får upp det om jag inte vänder honom nästan upp och ner. Jag sitter i morgonrock eftersom jag blivit nerspydd 4 ggr. Lillen är i bara blöja. Hämta de stora barnen strax och be till gudarna att de är på bra humör så vi klarar kvällen. Hämtmat. Kommer knappast kunna laga någonting när den lilla är såhär hysterisk.

Åk till akuten och vägra lämna innan du fått hjälp. Detta stackars lilla barn ska utredas mot allergi, astma och gud vet vad! Att du måste vände upp och ner på barnet för att det ska få luft är allt anant än bra!

Har astma överhuvudtaget diskuterats?

Kom ihåg att du är en utmärkt förälder till detta barn, du har orkat otroligt mycket och det är din kärlek till barnet som får dig att stå ut. Barnet kan skratta sig lycklig över att ha dig som mamma! ...i alla fall när detta är över så han kan skratta...stackars lilla krake! Hjärta
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.