• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (Skåne?)
    Anonyma Stina skrev 2015-01-08 20:02:16 följande:

Låter som Kolik. Har du testat honom för detta?

Men suck...
  • Anonym (What)
    Anonym (anonymous) skrev 2015-01-08 19:13:03 följande:

Sen tycker jag inte att ditt barn är liten. Jag vägde 7 kg som ettåring.

Alla barn är olika. Mina tre har vägt mer och varit längre än så vid 1 år, dom var (och är) långa och smala.
  • Anonym (-_-)
    Anonym (anonymous) skrev 2015-01-08 19:13:03 följande:

Sen tycker jag inte att ditt barn är liten. Jag vägde 7 kg som ettåring.

Sen är det skillnad på kurvor på tjejer och killar också. Bara barnet följer "sin egen kurva" så ska det ju vara bra. Min lillkilles har ju planat, och till och med sjunkit något...

• Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-01-08 18:31:57 följande:

Vi har fått en tid nu. Vi ska då träffa ett team bestående av både läkare, sköterska, dietist mfl...

Pappan "kan inte" följa med eftersom han har en egen tid med psykolog samma dag. :(

Jag tycker nog han kan iallafall prova att boka om sin tid. Eller har han väntat I flera veckor på att få tid?

Hoppas nu verkligen de tar tag och utreder. Reflux är en grej jag hört en del barn ha problem med också även om jag personligen gissar han är kraftigt allergisk mot något födoämne.
  • Anonym (-_-)
    Anonym (allergi) skrev 2015-01-12 11:02:20 följande:
    Jag tycker nog han kan iallafall prova att boka om sin tid. Eller har han väntat I flera veckor på att få tid?

Hoppas nu verkligen de tar tag och utreder. Reflux är en grej jag hört en del barn ha problem med också även om jag personligen gissar han är kraftigt allergisk mot något födoämne.

Nej  då, han har väntat max en vecka. Nu har dom kommit på att han behöver gå en gång i veckan. Han konstaterade vid ett samtal igår att han är på väg att sjunka ner i en psykos (igen, sist för typ 10 år sen). Det skulle enligt honom då bero på att han "håller på att bli någon han inte är". När jag frågar vad, så fick jag svaret "familjefar".

Han menar att han trodde att han skulle må bra i det, trodde att han skulle klara av det. Men han gör inte det och har aldrig trivts i det. Känslorna för mig är som ett gammalt gift par, sådär som när vänskapen är större än kärleken. Han vill inte ha det längre, och visst vill han träffa barnen men... "det kanske blir lättare om fem år eller sådär, när det går att kommunicera lite". Så, det känns väl som att jag kan räkna ur honom ur bilden. Jag får väl försöka iaf, trots att mina känslor för honom fortfarande är oerhört starka.

Vi har varit på barnkliniken 1 omgång nu för diverse prover som vi väntar svar på. Ska tillbaka imorgon. Jag har blivit tvungen att sluta amma helt och hållet och det går något bättre med sömnen (vaknar kanske 5-8 ggr per natt nu). Dock svårt med kräkningar och skriken som kommer och går hela tiden.

• Anonym (allergi)

Vilken klippa till karl...not.
    Du får ursäkta men jag blir så förbannad när jag läser, du är så resonabel och tålmodig, jaaa han vill visst inte vara familjefar, det orsakar en psykos. Han är ett stort egoistiskt *********. Nä man får visst inte skriva sånt. Känslorna till dig är som ett gammalt gift par, ja men det ÄR ofta så när man har små barn, speciellt är det fruktansvärt betungande när ett nyfött barn mår dåligt och att då dra och sjappa för att det inte är förälskelse och rosenrött längre låter rätt vedervärdigt, anser jag.

• Anonym (S)

Vilken intressant inställning pappan har. Som om han kan välja om han vill vara förälder eller inte NU, det skulle han ju tänkt på innan han hade oskyddat sex.

Fy fan, önskar dig och barnen allt gott!

• Anonym (-_-)

Ett par dagobservationer och en nattobservation senare. Dom hittar inte direkt något fel. Dom ser att han har svårt med sömnen och dom ser att vikten är ordentligt avvikande. Kanske har inte min mjölk varit tillräckligt näringsrik, och kanske har vi inte bra rutiner kring sömn....... (Suck....)

På nattobservationen var tanken att de skulle se med egna ögon att han somnar på 2 minuter, men vaknar var tjugonde minut sedan. Jag lät pappa vara på sjukan och åkte själv hem för att få vila och det var bättre för syskon. Men istället var ingen personal inne hos far och son alls på 4 timmar (20-00) då sonen bara skrek. Pappan höll på att bryta ihop och ringde mig, vartpå jag ringde personalen som sedan var närvarande kl 1-7... Sonen somnade kl 4 på natten och sov bra till 7.15 ca....

• Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-01-16 10:58:42 följande:

Ett par dagobservationer och en nattobservation senare. Dom hittar inte direkt något fel. Dom ser att han har svårt med sömnen och dom ser att vikten är ordentligt avvikande. Kanske har inte min mjölk varit tillräckligt näringsrik, och kanske har vi inte bra rutiner kring sömn....... (Suck....)

På nattobservationen var tanken att de skulle se med egna ögon att han somnar på 2 minuter, men vaknar var tjugonde minut sedan. Jag lät pappa vara på sjukan och åkte själv hem för att få vila och det var bättre för syskon. Men istället var ingen personal inne hos far och son alls på 4 timmar (20-00) då sonen bara skrek. Pappan höll på att bryta ihop och ringde mig, vartpå jag ringde personalen som sedan var närvarande kl 1-7... Sonen somnade kl 4 på natten och sov bra till 7.15 ca....

Ni kanske behöver göra om nattobservationen då ganska omedelbart med dig och sonen, så får fadern vara hemma med de andra barnen? För som det verkade bli så kommer personalen säkert bara tro det är någon typ av insomningsproblem och så är du tillbaka på ruta 1 igen.
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.