• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (jävlar)

Jag lider verkligen med dig ts. Vet lite hur det känns att inte räcka till för sitt barn och inte finna någon väg ut.

Håller faktiskt med "allergi" och tycker du ska kräva att de lägger in barnet för observation alternativt att samhället får ta över vården för din son. Du har för fan inga andra alternativ. Din son lider. Och du verkar utbränd.

Har du testat att ge honom alvedon? Har det någon påverkan på hans mående?

• Anonym (-_-)

Jag vill be om ursäkt att jag inte svarar på allt. Läser, men just nu orkar jag inte tänka så mycket mer än svara på raka frågor känns det som. Jag är så sjukt trött så har konstant huvudvärk och får som dimma för ögonen.

Helgen har varit relativt bra. Väldigt mycket spyor, bytta sängkläder i min säng 5 gånger pga massiva kaskader. Lillen har dock bajsat varje dag då jag gett microlax och det har slutat komma blod och gnället har inte varit lika mycket så han har kunnat sitta på golvet och leka korta stunder då och då. Däremot har han också bara sovit ca 6-7 timmar per dygn, varav två 20-minuters pass under dagen och två/tre 1-2 timmars pass under nätterna.

Hans pappa åkte iväg ett par timmar med honom i helgen o shoppade julklappar så jag fick tid till de andra barnen, städning, och att borsta ut håret ordentligt för första gången på nån vecka. Jag själv hamnar alltid på prio längst ner och ibland är det lätt att hoppa över sådana basala saker när det är som gnälligast. Det fungerar sällan att ha lillen på ena armen och göra nått med den andra, han vrider och vänder sig och kastar huvudet bakåt samtidigt som han gnäller. Man förstår att han har ont. Att sätta ner honom på golvet och låta honom gallskrika medan man borstar håret, borstar tänderna, rakar sig under armarna eller vad det än är - gör att dom där 2-3 minuterna känns själviska, brutala, evighetslånga. De minuter han är glad är då man istället passar på att laga vettig mat och ägna tid åt de andra barnen. Jag får sådana skuldkänslor över att inte längre kunna ligga och mysa vid läggdags, eller vara lika närvarande i läxläsning.

Känner också viss stress då vi firar jul redan nu i helgen som kommer och jag knappt hunnit någonting. Granen är uppe, och julklapparna inhandlade, men thats it. Mitt i allting vankas det kalas för ett av de andra barnen.

Sen händer mycket annat i livet just nu som är påfrestande också som bidrar liksom till att allt blir extra jobbigt. Femåringen blir tvungen att byta förskola nu under våren bland annat. Lillkillen skulle ha skolats in på samma (där hon går nu) i mars, men nu blir det inte så och vi får troligtvis vänta till i juli/augusti på plats här i närheten eller åka 1 timme resväg till förskola där det finns plats tidigare. :-/Så det är mycket att tänka på och fundera över.

Hoppas ni andra har det mysigt i julruschen och tack för all stöd och peppning jag får för att orka mig igenom det här.

• Anonym (åäö)

Bra att pappan tog sonen några timmar. Tycker det är så konstigt att sjukvården inte gör något mer, det hemskt att en så liten ska få ha ont hela tiden. För några år sedan kunde bebisar få sömndroppar Theralen, men det kanske inte skrivs ut längre.
    Har du testat att ställa fråga om sonens problem här http://www.1177.se/Stall-en-anonym-fraga/

• Vårväntanochlängtan

Hej TS, har en son i samma ålder som du och kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. 
    Tänkte bara höra om ni kanske har ett Spädbarns Bup i er stad där hela din familj kan få komma och prata och kanske få lite hjälp med hur era dagar ska se ut?Kanske har de även bättre resurser att kunna förmedla kontakter som kan hjälpa er/dig så att ni kan fungera som en familj. Förstår om det blir väldigt mycket slitningar. 
    Har mest bara läst dina svar i tråden och jag tycker absolut inte att du ska vara rädd för att ta emot hjälp om någon erbjuder sig. Det är inte fult att lämna bort sitt barn ibland för att få ta sig upp till vattenytan och andas själv. Förstår om det kan vara svårt till en främling men kanske kan du träffa denne personen ett par gånger innan och se hur du känner det.
    Jag själv bor i Skåne och kan tänka mig att ställa upp om du skulle bo i närheten där, om inte du vill lämna minsta så kan jag göra något med stora barnen för att i alla fall lätta på det samvetet och så får min sambo har våran kille.
    Så mycket kramar!

• Toodiloo

Hej, förstod att microlaxen endast tömmer nedre delen av tarmen. Som barnläkaren förklarade- är barnet förstoppat töms nedre delen, det kan blöda från slemhinnorna lite pga hård avföring, sedan blir det som en läskmaskin- nästa parti hård avföring kommer ned o täpper till. Därav fick vi utskrivet 3*klyx och sedan Movicol.
    Bor du i Stockholmsområdet så hör gärna av såg så får du telefonnumret till en bra barnläkare som både lyssnar, förstår och inte ger sig.
    Massa lycka till!!

• Anonym (-_-)

Och som att saker inte var nog. Lillens pappa bad om hjälp att fixa en sak på sin dator, och ville också ha nyaste bilderna på lillen. Jag går in i mappen för att lägga in dem och där ligger en mapp som heter 2014-11-14. Kollar vad det är och hittar intima bilder på honom och en "tjejkompis". Det vidrigaste är inte ATT bilderna finns, utan det vidrigaste är NÄR. Dagen innan (en torsdag) ringde jag honom och grät och bad om hjälp. Hade suttit på akuten halva dagen med lillen. Han skulle komma på fredagen. På fredag eftermiddag ringde han och sa att han skulle komma på lördag morgon istället.... Så åkte han och pippade henne där fredagkväll tydligen!

Jag har spytt hela morgonen av att jag är så äcklad på det, skickat sms till honom att han inte är välkommen i helgen o att jag ställer ut alla hans saker på trappen på fredag, men att jag aldrig vill se honom mer sen. (skrev inte att jag sett bilderna). Han svarar med tystnad.

• Chinchilli

Usch, stackare! Det var det sista du behövde!

Bra att du tar bryter med honom, tråkigt bara då han var din enda hjälp. Men en man som sviker om och om igen när det är tufft öringen att ha att göra med.

Kämpa vidare! Tycker som vissa ovan att du ska he soc om hjälp och avlastning, du behöver det och dina barn med.

Kram

• Anonym (åäö)

Att han bara kan med att göra så! Men du kanske ändå måste få avlastning från honom. Kan han inte ta med lillen en helg så att du får vila?

• Anonym (Jag)

Helt galet! Fy vad jobbigt! Du har det verkligen inte lätt!

• Carran83

Fy vad tufft du har det! Jag har inte riktigt förstått, var ni tillsammans du och pappan?

Om du bor i Halland och vill ha någon hjälp så hör av dig, sådär ska ingen behöva ha det!

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.