• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (svamp?)
    Anonym (-_-) skrev 2015-03-06 23:15:08 följande:

Där slog du huvudet på spiken tror jag för efter googling på bilder så skulle jag nog säga att det mycket möjligt kan vara det på rumpan. Särskilt den större fläcken har den där typiska ringen och "läkt" i mitten.

Finns Dakacort receptfritt prova det i en vecka och se om det möjligtvis hjälper.Använder den själv nu på flickan och hjälper super bra. 
  • Anonym (svamp?)
    Anonym (svamp?) skrev 2015-03-07 13:21:07 följande:
    Finns Dakacort receptfritt prova det i en vecka och se om det möjligtvis hjälper.Använder den själv nu på flickan och hjälper super bra. 
    Daktacort ska det stå
  • Anonym (-_-)

Ska köpa det och pröva. Här avlöser allt varandra tror jag. Nu har lilleman fått ögoninflammation också och haft hög feber inatt... :-/

• Anonym (Fundersam)

Hej! Jag har ögnat igenom din tråd TS och jag är så imponerad av dig! 

Stackars din lille kille som lider..Gråter
    Du är en superbra mamma som inte ger dig!{#emotions_dlg.flower}

Har du gett honom någon probiotika, alltså nyttiga bakterier? Bakterier är utan att överdriva helt nödvändiga för att vi ska må bra.
    Jag skulle testa att ge honom olika sorter, bland annat denna:

www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

Ge i så fall litegrann till att börja med och "trappa upp" med tiden.

Det finns också andra sorter som är tänkta för barn, men du kan smula sönder tuggtabletter för vuxna och istället ge lite mindre av.

• Anonym (Tufft)
    Anonym (-_-) skrev 2015-03-08 10:11:22 följande:

Ska köpa det och pröva. Här avlöser allt varandra tror jag. Nu har lilleman fått ögoninflammation också och haft hög feber inatt... :-/

Så tufft du har det, och pojken. Ville bara skicka en kram.
  • Dasha

man kan väl ta ett prov nästa gång på bvc?

Candidasymtom

Tecken på problem med Candida kan vara:

Dålig matsmältning
    Diarré/förstoppning
    Gaser i magen
    Allergier
    Psoriasis
    Blåsor i munnen
    Rinnande ögon
    Illaluktande andedräkt
    Trötthet
    Humörsvängningar
    Depressioner
    Huvudvärk
    Hud- och hårproblem
    Koncentrationssvårigheter
    Dålig blodcirkulation
    Återkommande förkylningar
    Muskelsmärtor (även muskelsjukdomen fibromyalgi)
    Ofullständigt nedbrytning av proteiner
  • Anonym (maya)

har inte läst igenom hela tråden men kom att tänka på vaccin, har han fått pentavac? min kompis son blev oerhört allergisk efter att ha fått första sprutan av det, helt atopisk hy och kunde äta max 10 grejer. allergisk mot allt annat.
    fick hjälp av en homeopat, bioresonans. pojken helt frisk, normal och ej allergisk längre.
    lycka till o kram!

• Anonym (-_-)

Var uppe på sjukan igår efter 6 dagar med över 40 grader feber under senare eftermiddagar/kvällar/nätter. Pulsen har legat runt 190 och lillen flåsat sig igenom nätterna. Var lite orolig över det pga Theralenet. Konstaterades att de inte va något allvarligare kring det iaf. Hals och öron såg ok ut även om där va en förkylning och ögoninflammationen som är på bättringsvägen. Ska tillbaka nästa vecka dit upp.

Lillen blir 1 år nu i dagarna och vi fick besked om förskoleplats i förrgår efter 5,5 mån i kö..Rektorn kontaktade mig samma dag och vi ska ha möte nu i veckan, då även kokerskan ska närvara. Så ska vi diskutera lite hur det ska se ut och vad han kan behöva...

Nu när han sover bättre ser jag enklare ett mönster i eventuella allergier. Det är som solklart att han reagerar på mjölkprotein. Därtill tror jag nuvarande kräkningar berott på tomat (även om det tidigare förmodligen också var en omogen magmun). Han blir gasig utav all sorts citrus. Till o med när det är citronsyra i barnmatsburkar och dyl....

Sen har ju dessa saker fortfarande inte gjort det 100% bra, men det är avsevärt bättre nu.

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.