• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (-_-) skrev 2015-05-26 08:49:41 följande:

Han låg stadigt på -1 kurvan fram tills han var 5 månader. Efter det har han gått upp totalt 1 kg och ligger nu på -3 kurvan.

Vi går och väger ca varannan/var tredje vecka och vid de tillfällena går det upp, upp, ner.

Bara det att han ligger 3 standardavvikelser under normalkurvan är skäl till utredning. Håller med ovanstående om att du bör gå vidare nu. Klinikchef, socialstyrelsen, media, vad som helst. Har du någon som kan hjälpa dig att ta dessa kontakter? Nu räcker det, din son är ju allvarligt sjuk och du måste få hjälp!
  • Anonym (Karin)
    Anonym (åäö) skrev 2015-05-26 07:51:06 följande:
    Dt är skandal att de inte utreder bättre. Tycker du ka söka vård på annat sjukhus. Om du orkar borde du anmäla bristen på utredning till IVO.
    Japp.
  • Anonym (? 2)
    Anonym (Karin) skrev 2015-05-26 08:58:47 följande:
    Bara det att han ligger 3 standardavvikelser under normalkurvan är skäl till utredning. Håller med ovanstående om att du bör gå vidare nu. Klinikchef, socialstyrelsen, media, vad som helst. Har du någon som kan hjälpa dig att ta dessa kontakter? Nu räcker det, din son är ju allvarligt sjuk och du måste få hjälp!
    TS, du kanske har skrivit detta förut, men vill du nämna vilket sjukhus detta gäller? Kanske någon som är insatt i vården kan tipsa om bättre klinik i närheten, vet hur de jobbar just på ditt sjukhus, eller har andra erfarenheter därifrån?
    Ni måste få professionell hjälp! Ofattbart hur dåligt de hanterar detta.
  • Anonym (-_-)
    Anonym (? 2) skrev 2015-05-26 09:41:02 följande:
    TS, du kanske har skrivit detta förut, men vill du nämna vilket sjukhus detta gäller? Kanske någon som är insatt i vården kan tipsa om bättre klinik i närheten, vet hur de jobbar just på ditt sjukhus, eller har andra erfarenheter därifrån?
    Ni måste få professionell hjälp! Ofattbart hur dåligt de hanterar detta.

Är med i div grupper på Facebook avs allergi och har hört många andras erfarenheter där. Konstaterar att dom flesta anser att Vrinnevi inte är kloka i huvudet, under all kritik och att jag bör söka mig till US i Linköping istället.

Jag arbetar hårt på att hitta "rätt" lösning just nu. US verkade mindre motiverade att ta emot mig efter samtal dit, utifrån vad de läste i journalerna. Börjar känna att steg 1 är att plocka ut journalerna så jag får veta vad i helskotta som är problemet.

• SandraP81

Det här är kanske ett jättelöjligt förslag men jag blir så ledsen och frustrerad för er skull att ni inte får någon adekvat hjälp! Hur kan de inte ta alla de tester som du beskrev ovan?! Ja mitt förslag är att du skriver ett inlägg och lägger upp det på facebook (offentligt) så kan vi hjälpa till att dela det. Där du beskriver hur ni har dte och hur din son mår och vilken hjälp ni fått/inte fått. Tycker det är helt sjukt hur vården behandlat er! Fy f*n rent ut sagt! Många kramar till er!!!

• Gladhannapanna
    Anonym (-_-) skrev 2015-05-26 10:16:24 följande:

Är med i div grupper på Facebook avs allergi och har hört många andras erfarenheter där. Konstaterar att dom flesta anser att Vrinnevi inte är kloka i huvudet, under all kritik och att jag bör söka mig till US i Linköping istället.

Jag arbetar hårt på att hitta "rätt" lösning just nu. US verkade mindre motiverade att ta emot mig efter samtal dit, utifrån vad de läste i journalerna. Börjar känna att steg 1 är att plocka ut journalerna så jag får veta vad i helskotta som är problemet.

Du ska absolut begära ut journalerna, kolla noga så att det inte står nedvärderande kommentarer om dig som vårdnadshavare. Det ska det inte göra, men ibland händer det ändå!
  • Gladhannapanna

Du ska absolut begära ut journalerna, kolla noga så att det inte står nedvärderande kommentarer om dig som vårdnadshavare. Det ska det inte göra, men ibland händer det ändå!
  • Anonym (-_-)

Mm jo tror att jag lyckades beställa dem via mina vårdkontakter... Får väl se när dom ringer upp från barnkliniken och undrar vad jag ska med dem till. ^^

• Anonym (S)

Gör det! Ta kopior och sätt dig och highlighta så att du själv får järnkoll på vad som står, och om de utelämnat/misstolkat information du gett dem.
  • Anonym (.;.;)

Vad jobbigt det låter för er alla. 
    Det kanske låter konstigt att komma från en främling över internet, men finns det något du behöver hjälp med, så hör gärna av dig. 
    Hoppas det löser sig och att ni får den hjälp från sjukvården ni behöver.

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.