• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (-_-)

Det går åt helvete.
    Inga prover gjorda alls fortfarande och lillen mår sämre och sämre. Theralenet försvann ur bilden där ett tag eftersom barnkliniken ville göra provokationer. 16 dagar av kaskadkräkningar dygnet runt, sömnen blev dålig igen, han panikskrek varje kväll. (utan att ens ha provocerat med något födoämne) Var uppe på barnakuten 3 ggr på en vecka. Mot slutet av de dagarna var han så pass dålig att vi enbart sov sammanlagt 4 timmar på 4 dygn. Fjärde dygnet, i fredags, ringde jag upp dem och grät och sa att vi måste få ge Theralenet igen. Sen har det sakta blivit bättre men fortf inte bra.

Haft träff med överläkaren på barnkliniken som avfärdar allergier helt och hållet, och avfärdar reflux mm. Helt utan några tester överhuvudtaget. Däremot ser hon att jag har det väldigt jobbigt och föreslår att jag ska kontakta socialtjänsten och be om någon form av avlastning...

• Anonym (Funderar)
    Anonym (-_-) skrev 2015-05-25 19:46:15 följande:

Det går åt helvete.

Inga prover gjorda alls fortfarande och lillen mår sämre och sämre. Theralenet försvann ur bilden där ett tag eftersom barnkliniken ville göra provokationer. 16 dagar av kaskadkräkningar dygnet runt, sömnen blev dålig igen, han panikskrek varje kväll. (utan att ens ha provocerat med något födoämne) Var uppe på barnakuten 3 ggr på en vecka. Mot slutet av de dagarna var han så pass dålig att vi enbart sov sammanlagt 4 timmar på 4 dygn. Fjärde dygnet, i fredags, ringde jag upp dem och grät och sa att vi måste få ge Theralenet igen. Sen har det sakta blivit bättre men fortf inte bra.

Haft träff med överläkaren på barnkliniken som avfärdar allergier helt och hållet, och avfärdar reflux mm. Helt utan några tester överhuvudtaget. Däremot ser hon att jag har det väldigt jobbigt och föreslår att jag ska kontakta socialtjänsten och be om någon form av avlastning...

Men herregud! Om hon inte ansåg allergi vad trodde hon då?? Kan ju inte anse detta som normalt??
  • Flygfotogen

Så det är meningen att barnet ska må såhär? Vad fan håller de på med? Sök annat sjukhus?

• Anonym (Karin)

Låter helt horribelt. Socialtjänsten skulle kunna vara en väg om du får någon kontakt där som kan hjälpa till med att driva er kamp för att få sonen utredd inom landstinget. Jag skulle nog ringa direkt till chefen för barn- och familjeenheten och lägga fram hur er situation är. 

Har det någon gång varit tal om utredning kring kromosomavvikelser? Att de verkar ge upp utredningen om allergier låter ju sanslöst. 

Jag känner med dig och hoppas allt löser sig snarast. 

• Anonym (? 2)

Det går åt helvete.

Helt sanslöst. Det är ju tydligt att han har något medicinskt bekymmer. Socialtjänsten kan nog vara bra för avlastning, men det är ju enbart utöver pågående extensiv medicinsk utredning! Som någon annan sade... sök annat sjukhus, annan klinik. Vi har rätt att söka varsomhelst i Sverige. Sök nya läkare, och ge dig inte om de avfärdar dig. Skriv en lista på allt avvikande hos sonen sedan födseln, och de måste ta dig på allvar. Låt dem inte beställa gamla journaler i första taget, utan be dem se på honom med nya ögon.
  • Wilowa

Det går åt helvete.

Det står ju i FASS att Theralen motverkar allergier, frågan är då hur huvudläkaren kan säga att det inte är frågan om en allergi? Det står även att det motverkar illamående och kräkningar och är lugnande. Svårt att se vas som är vad där.

Jag tycker att du ska kräva att läkaren förklarar för dig varför hon kan utesluta allergier, för nåt måste hon ju ha som motiverar hennes resonemang.

Fy vad ni sliter! Hjärta
  • Anonym (x)

Skulle du kunna tänka dig att gå ut i medierna? Kontakta någon dagstidning/kvällstidning/veckotidning och berätta din historia? Ibland kan man läsa om hur folk börjar få ordentlig hjälp efter att ha gått ut offentligt. Du skulle alltså inte göra det för att "bli kändis", utan helt enkelt för att den vägen kanske komma i kontakt med någon som kan ha en lösning på ert problem.

• Anonym (Memme)

Det går åt helvete.

Detta är ju helt sjukt. Säger också medierna. Men jag känner till en vars barn inte hade tillräckligt med syreupptagningsförmåga. Barnet åt knappt o spydde ofta. Sov katastrofdåligt. De åkte in o fick vara under bevakning. Någon upptäckte detta och de fick ge barnet syrgas genom en maskin under ett par år. De fick hem en maskin och en tub att hänga på barnvagnen. Efter bara ett par dagar med syrgas började barnet krypa. Han var långt efter i utvecklingen. Idag är hen ett helt friskt barn. Vill bara dela med mig.
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.