Kroken skrev 2015-05-06 10:28:19 följande:
Just det där att få sitta ner i lugn och ro iallafall i en halvtimme känner jag också är ett måste.
I perioder är jag ensam från morgon till sen kväll/natt med barnen. Att alltid ha bebisen "på" mig är rätt krävande, hur mycket jag än älskar henne! Jag försöker lägga ner henne i vagnen när hon somnat för att kunna få den där halvtimmen för mig själv. På eftermiddagen får hon dock sova klart i min famn för där sover hon 1-2 timmar och är mycket gladare då, vilket blir trevligare för alla
Hade gärna suttit med honom i famnen ett par timmar för då hade det åtminstone varit tyst och kroppen hade fått vila. Men han sover tyvärr bara i rullande vagn. Det går inte ens att sitta ner och rulla den fram och tillbaka. Nu när det är fint väder är det väl lite mer ok men känner att min kropp aldrig får vila och jag har fortfarande problem med bäckenet efter förlossningen.
Idag tänkte jag göra ett försök att lägga honom i vagnen på balkongen förmiddag och lunch och chansa på att han vill sova en timme i vagnen ändå på eftermiddagen. Det skulle vara en bra ny rutin.
Apropå att krypa eller inte krypa: passa på och njut av lugnet när de är stilla, säger jag. Sen blir det inte en lugn stund.