septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Tack för alla svar! Jag vågade mig ut idag på en promenad på 10km :) det brakade till i blöjan ungefär en kvart innan jag var hemma, så jag lät det vara och hon gnydde bara lite innan hon somnade om.
Sitter här med en väldigt snuttig son.. Han har legat vid bröstet sen 17 idag.. Tror han har märkt att mamma har varit (och är) en aning deppig.. I måndags tog vi beslutet att avliva vår äldsta hund som nu har blivit gammal..Lilleman har sedan dess varit sån här.. Måste ha att göra med att han känner av hur jag mår just nu..
Usch! imorgon kommer veterinären hem till oss och det är då dags att säga farväl till vår gammelgubbe
Måste bara skriva att jag är så glad.. :)
Inatt sov sonen från 21 till 05!
Han fick mat innan han somnade igår, o sen somnade han om efter amningen kl 05.
Eftersom hans storasyster (som nu är 8 år) haft megaproblem att somna själv är detta så skönt att sonen somnar själv o sover så bra.
Har försökt vara bestämd från början att han ska det o det verkar löna sig
Min bebis vägrar somna på kvällarna sen i förrgår. Man måste gå omkring med honom från klockan nio på kvällen. Om man sätter sig ner börjar han skrika och han blir hysterisk om han råkar somna till. Han är dock lugn och glad om han får ligga på skötbordet.
Framåt elva, tolv blir han otröstlig och gallskriker till man lyckas få honom att somna vid halv ett, ett. Det är jättejobbigt! Jag tror att det är 8 veckorsfasen och hoppas att det går över snart. Men är jätterädd att han har fått kolik. :(
Min bebis vägrar somna på kvällarna sen i förrgår. Man måste gå omkring med honom från klockan nio på kvällen. Om man sätter sig ner börjar han skrika och han blir hysterisk om han råkar somna till. Han är dock lugn och glad om han får ligga på skötbordet.
Framåt elva, tolv blir han otröstlig och gallskriker till man lyckas få honom att somna vid halv ett, ett. Det är jättejobbigt! Jag tror att det är 8 veckorsfasen och hoppas att det går över snart. Men är jätterädd att han har fått kolik. :(
Har din fått rota-vaccin nyligen?
Som många säkert vet så har ju Semper bytt förpackning och ändrat i innehållet !
Vi körde på med den ändå i 1 vecka. Men för varje dag som gick blev Nico bara mer orolig och hade mycket gaser i magen ( som han alltid annars fixat själva genom att klämma också pruttar han ) han har även blivit mer svår sövd, bökat runt i över 30-40 min innan han somnat.
Igår va vi och storhandlade, och då köpte vi Nan istället och tänkte prova. Sedan då igår har han bara fått Nan och vi har fått vår vanliga son tbx känns det som !
Litar inte på Semper längre kan jag säga !
Ska ju inte ta ut nått i förskott, vi får se nu ett par dagar fram över om detta håller i sig.
Någon annan som känner igen sig i detta ?
Igår blev det samma historia som i lördags. Ungen bara skriker och vägrar bröstet :/ Får pumpa ut och ge på flaska. Händer två matstunder, precis som för en vecka sen, och sen har han sovit gott och ätit från bröstet som vanligt, precis som för en vecka sen.
Ska det vara såhär varje helg? Han blir 7 veckor idag.
Som många säkert vet så har ju Semper bytt förpackning och ändrat i innehållet !
Vi körde på med den ändå i 1 vecka. Men för varje dag som gick blev Nico bara mer orolig och hade mycket gaser i magen ( som han alltid annars fixat själva genom att klämma också pruttar han ) han har även blivit mer svår sövd, bökat runt i över 30-40 min innan han somnat.
Igår va vi och storhandlade, och då köpte vi Nan istället och tänkte prova. Sedan då igår har han bara fått Nan och vi har fått vår vanliga son tbx känns det som !
Litar inte på Semper längre kan jag säga !
Ska ju inte ta ut nått i förskott, vi får se nu ett par dagar fram över om detta håller i sig.
Någon annan som känner igen sig i detta ?