• Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
  • Anonym (Matematik)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 23:18:00 följande:
    Ojdå, jobbigt att bli motsagd? Jag jobbar aktivt mot rasism så att kalla mig för rasist gör dig bara dum. Yra om att du tror att  "min rättighet att få behålla ordet neger" skulle vara nåt jag tycker är så dumt så jag orkar inte diskutera med dig mer. Jag har sagt vad jag tycker men du, nästa gång, ge fan i att dra rasistkortet. Det slår bara tillbaka mot dig själv.

Ha det bra och sov gott.
    Ännu fler argumentationsfel... Hittills har du använt dessa, om du inte har märkt det:

Sluttande plan
    Martyrargument
    Argument ad hominem 
    Tystnadsargument
    Argumentum ad nauseam
    Konsekvensargument
  • Primér
    Ojdå, jobbigt att bli motsagd? Jag jobbar aktivt mot rasism så att kalla mig för rasist gör dig bara dum. Yra om att du tror att  "min rättighet att få behålla ordet neger" skulle vara nåt jag tycker är så dumt så jag orkar inte diskutera med dig mer. Jag har sagt vad jag tycker men du, nästa gång, ge fan i att dra rasistkortet. Det slår bara tillbaka mot dig själv.

Ha det bra och sov gott.
    blanda du ihop mig nu med någon annan?? har aldrig någonsin kallat dig rasist under mina TVÅ inlägg jag har gjort i tråden. 

så min undran till dig är: Ojdå, jobbigt att bli motsagd? jag tycker inte lika som dig och därför ska du säga att jag kallar dig rasist?? förstår inte riktigt retoriken i det alls faktiskt
  • Anonym (Matematik)
    Primér skrev 2014-10-06 23:26:35 följande:
    så min undran till dig är: Ojdå, jobbigt att bli motsagd? jag tycker inte lika som dig och därför ska du säga att jag kallar dig rasist?? förstår inte riktigt retoriken i det alls faktiskt
    Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag har också fått argumentet "du kallar mig rasist för att du inte håller med mig" kastat på mig, även om jag inte har nämnt ordet rasist i den här tråden (förutom när jag skrev att jag inte har använt det).
  • Anonym (dd)
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-06 12:03:49 följande:
    Stackars, stackars SVT som ägs av en stiftelse som inte existerar :(

"Sedan 1994 ägs SVT av Förvaltningsstiftelsen för Sveriges Radio AB, Sveriges Television AB och Sveriges Utbildningsradio AB. Stiftelsens syfte är att främja programbolagens oberoende."

Vem har tutat i dig att färgen blå kan vara grön om någon skriver det?

Kan staten påverka din så kallade stiftelse? 
    Svar: Ja.

Är det då oberoende eller är det staten som styr skeppet?
    Svar: Staten
    , då kan vi fokusera på det viktiga nu.
  • Trubbel

Ha det bra och sov gott.

Hur jobbar du aktivt mot rasism, menar du? Jag är verkligen jätteintresserad av att veta mer om ditt engagemang.

• Primér
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-06 23:43:13 följande:
    Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag har också fått argumentet "du kallar mig rasist för att du inte håller med mig" kastat på mig, även om jag inte har nämnt ordet rasist i den här tråden (förutom när jag skrev att jag inte har använt det).
    du vet att det börjar gå mot kallare tider? en offerkofta passar bra så här på höstkanten för den som inte får medhåll Flört
  • Krixx

Det är endast i ett land som i modern tid aldrig upplevt censur som folk kan få för sig att detta skulle vara censur.

• Anonym (dd)
    Krixx skrev 2014-10-07 09:39:15 följande:

Det är endast i ett land som i modern tid aldrig upplevt censur som folk kan få för sig att detta skulle vara censur.

Om staten mörkar något från befolkningen, skulle det vara censur, tycker du? Skrattande
  • Anonym (--)
    Primér skrev 2014-10-07 08:07:57 följande:
    du vet att det börjar gå mot kallare tider? en offerkofta passar bra så här på höstkanten för den som inte får medhåll Flört
    nja.. tror inte det finns några offerkoftor lediga, sd har redan lagt beslag på alla Tungan ute

sen är det lite roligt hur de som är i minortiet av en åsikt uttalar sig tvärsäkert om hur saker och ting ska vara
  • Anonym (Matematik)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-07 07:30:32 följande:

Vem har tutat i dig att färgen blå kan vara grön om någon skriver det?

Kan staten påverka din så kallade stiftelse? 
    Svar: Ja.

Är det då oberoende eller är det staten som styr skeppet?
    Svar: Staten, då kan vi fokusera på det viktiga nu.
    Vem har tutat i dig att staten konspirerar genom att censurera oberoende media?

Cirkelbevis... "Staten styr för att staten kan styra, och eftersom att staten styr så kan staten styra, därför styr staten...". 
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".