Har gjort det skrev 2014-10-06 22:53:01 följande:
Vilka andra? Jag har hört förvirrade argument att om man inte tycker att det är okej att klippa i filmer så är man rasist. Jag ger inte mycket för det argumentet. Dessutom tycker jag att mitt argument är viktigt och bra av principiella skäl.
Bl.a. (--), (sansad) och Trubbel.
Jag har inte ens skrivit ordet rasist. Du verkar ha missat alla mina inlägg, så jag kopierar in dem igen då...
"Jag gör en utförligare förklaring då.
Censur innebär:
"
censuren inskränkning i
yttrandefriheten genom att somligt ej får publiceras
en organisation som ägnar sig åt att granska vad som önskas publiceras och avgöra vad som får gå till publikation"
Källa
1. Det är inte en inskränkning av yttrandefriheten. Det är SVT som har valt att ta bort detta när de visar Pippi Långstrump. Om du köper rättigheterna till filmen, får du visa den.
2. Det är ingen som har granskat om den får "publiceras"/visas. Den har redan visats i flera decennium. Det är SVT som har valt att de själva klipper bort en del av ett sammansatt ord när programmet visas på deras egen kanal.
Det hade kunnat vara censur om man inte hade fått visa den gamla versionen. Ni är det bara SVT som väljer att inte visa den. De som köper rättigheterna till den gamla versionen får visa den"
"Då tar jag väl din definition av censur och dödar ditt argument igen då:
"[...] allt undertryckande , hemlighållande och nedtystande av [...] annan publik kommunikation"
Stämmer inte in på Pippi, då det endast är SVT som tagit bort det. Den gamla versionen finns, och är inte förbjuden eller undertryckt.
"I en mer begränsad betydelse är censur, en av offentlig myndighet utövad förhandsgranskning..."
Pippi är inte förhandsgranskad"
Dina argument som är "av principiella skäl" är sluttande plan-argument. De har iallafall varit det hittills.