SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Ingen alls, jag vet detta redan.
Absolut inte, om du hade läst tidigare inlägg så hade du vetat svaret. Du gillar Jeopardy tydligen.
Sen har du aldrig hört talas om att statliga pengar går till en organisation som "oberoende" sköter SVT haha. Nja, nä nonsens, men du har rätt, det är censur :D
Det är ju ine ovanligt däremot att nazister och rasister är psitivia till censur, bokbål är tydligen inte ett lika stort problem för dessa människor som att man tar bort ordet neger i en barnfilm..
Dom censurerar inte, dom klipper i den version SVT ska visa.
Någon menade att filmen var att betrakta som ett konstverk och att det därför var fel att klippa i den. En politiker försvarade då klippningen med följande argument:
"Ja men jag tycker att konsten ska ha ett syfte. Inte att den bör provocera och få människor att må dåligt."
Rätt eller fel?
Någon menade att filmen var att betrakta som ett konstverk och att det därför var fel att klippa i den. En politiker försvarade då klippningen med följande argument:
"Ja men jag tycker att konsten ska ha ett syfte. Inte att den bör provocera och få människor att må dåligt."
Rätt eller fel?
Rätt eller fel?