• Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
  • Har gjort det
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-06 21:36:36 följande:
    Nej, fast det är inte jag som har påstått att mina åsikter är det som stämmer. Det är du som gjorde det, och därför vände jag mig till dig. 
    Jag sa att jag håller med om mina egna åsikter. Gör inte du det?
  • Biffus
    Centurione skrev 2014-10-06 21:32:49 följande:
    EXAKT så, ja. De lagar vi har/hade om yttrandefrihet och pressfrihet förut, var viktiga och grundläggande för en demokrati. Allt det här diskrimineringstramset undergräver den trygghet vi fick genom de lagarna...
    Du menar den trygghet vi vita människor fick av lagarna? 
  • Anonym (Anna)
    Biffus skrev 2014-10-06 21:40:16 följande:

Du menar den trygghet vi vita människor fick av lagarna? 

Nu är, borde vara, var, Sverige ett land för svenskar. Men kan hålla med att man ej bör tramsa/hålla fast vid gamla neger- citat.
  • Anonym (--)
    Centurione skrev 2014-10-06 21:32:49 följande:
    EXAKT så, ja. De lagar vi har/hade om yttrandefrihet och pressfrihet förut, var viktiga och grundläggande för en demokrati. Allt det här diskrimineringstramset undergräver den trygghet vi fick genom de lagarna...
    Du verkar ha missat en viktig detalj dock

man får faktiskt inte säga vad man vill även om vi har yttrandefrihet, det finns även konskevenser för det man säger och gör om det bryter mot de lagar vi har

Jag är inte förvånad över att människor 'missar' /utelämnar den detaljen dock eftersom folkgärna kräver rättigheter men sällan inser eller vill medge att man också har skyldigheter

sen kan ni skrika er blå i ansiktet för att ni inte får behålla ordet neger i en film för det förändrar inte ett dugg för majoriteten av samhället delar inte era åsikter och dt gör inte ägarna till rättighetterna

tykcer det bara är ynkligt hur man försöker döölja sin rasism genom att hävda att det är dencur och liknande men jaghade inte heller stått för rasistiska åsikter så jag förstår att inte andra gör det heller, rasism är något attta avstånd från, till och med fördomsfulla människor gör det - tummen upp för det
  • Anonym (Matematik)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 21:39:28 följande:
    Jag sa att jag håller med om mina egna åsikter. Gör inte du det?
    Nej, jag håller inte med om dina åsikter. 

Det är du som har antytt att dina åsikter är det som stämmer. Jag skiljer på mina åsikter och när saker är sant, när dessa skiljer sig åt. Du har skrivit detta, om du inte kommer ihåg det:

"Nix du har fel. Man har valt, av politiska skäl, att ta bort vissa element i en befintlig  film. Det är själva sinnebilden av censur."

"Du kan trixa bäst du vill med ord, jag anser iaf att det SVT ägnar sig åt är att på grund av politiska orsaker klippa i en film. Det anser jag vara fel"

"Du trixar visst med ord. Det här är en definition av ordet censur: 
    [..]
    Det är exakt det SVT håller på med. Vare sig du vill det eller inte."

Var påstod jag att du inte höll med om dina egna åsikter?
  • Anonym (Matematik)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 21:36:15 följande:
    Nej du dödar inte mitt argument men jag orkar inte dra samma sak en gång till. Jag hänvisar till det jag sagt tidigare.
    Fast jag har redan bevisat varför du har fel i det du har sagt tidigare; så nu får du komma med ett argument för en gångs skull, istället för att säga att du anser att det är censur och att det därför är censur... 
  • Anonym (Matematik)
    Anonym (--) skrev 2014-10-06 21:51:02 följande:

man får faktiskt inte säga vad man vill även om vi har yttrandefrihet, det finns även konskevenser för det man säger och gör om det bryter mot de lagar vi har

Jag är inte förvånad över att människor 'missar' /utelämnar den detaljen dock eftersom folkgärna kräver rättigheter men sällan inser eller vill medge att man också har skyldigheter

sen kan ni skrika er blå i ansiktet för att ni inte får behålla ordet neger i en film för det förändrar inte ett dugg för majoriteten av samhället delar inte era åsikter och dt gör inte ägarna till rättighetterna

tykcer det bara är ynkligt hur man försöker döölja sin rasism genom att hävda att det är dencur och liknande men jaghade inte heller stått för rasistiska åsikter så jag förstår att inte andra gör det heller, rasism är något attta avstånd från, till och med fördomsfulla människor gör det - tummen upp för det
    Många missuppfattar vad yttrandefrihet är. Det är inte att man får säga exakt vad man vill, när man vill, och får gå ostraffad för det. Dock tror många att det är så. 
  • Har gjort det
    Anonym (--) skrev 2014-10-06 21:51:02 följande:

Nej man får inte säga vad som helst, det finns en hel del begränsningar.

Jag tror (men jag vet inte) att dom allra flesta svenskar är emot censur av filmer. Du verkar dock säker på motsatsen. Hur kan du vara det?

Sista stycket förstår jag faktiskt inte vad du menar med. Tror du att alla som inte delar dina åsikter är rasister? I så fall varför det och hur då?
  • Har gjort det
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-06 21:54:35 följande:
    Nej, jag håller inte med om dina åsikter. 

Det är du som har antytt att dina åsikter är det som stämmer. Jag skiljer på mina åsikter och när saker är sant, när dessa skiljer sig åt. Du har skrivit detta, om du inte kommer ihåg det:

"Nix du har fel. Man har valt, av politiska skäl, att ta bort vissa element i en befintlig  film. Det är själva sinnebilden av censur."

"Du kan trixa bäst du vill med ord, jag anser iaf att det SVT ägnar sig åt är att på grund av politiska orsaker klippa i en film. Det anser jag vara fel"

"Du trixar visst med ord. Det här är en definition av ordet censur: 
    [..]
    Det är exakt det SVT håller på med. Vare sig du vill det eller inte."

Var påstod jag att du inte höll med om dina egna åsikter?

Det är fakta och inte en åsikt.
  • Anonym (--)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 22:08:19 följande:
    Nej man får inte säga vad som helst, det finns en hel del begränsningar.

Jag tror (men jag vet inte) att dom allra flesta svenskar är emot censur av filmer. Du verkar dock säker på motsatsen. Hur kan du vara det?

Sista stycket förstår jag faktiskt inte vad du menar med. Tror du att alla som inte delar dina åsikter är rasister? I så fall varför det och hur då?
    kan du styrka ditt påstående att dom flesta är emot censur av filmer? ibland kan det faktiskt vara bra med censur av filmer och åldersgränser, det är jag knappast ensam om att tycka

men att du misstar omarbtening och redigering av ett verk man äger rättigheterna till för censur är en helt annan sak
    du låter helt enkelt dina fördomar fördunkla din kunskap
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".