201405 skrev 2014-10-08 14:44:00 följande:
Hej!
Tycker med det är skönt när alla har bim ungefär samtidigt, då slipper man ju hålla koll på ven som har äl, bim, mens osv :)
På vilket sätt förvirrade äl testen dig? Har aldrig själv använt men säker någon här som kan hjälpa dig :)
Det känns som det ofta krävs att man blir gravid för att killen ska fatta att han vill med, tur att min kille är lite äldre och hade hunnit börja längta när vi blev tillsammans. Dock är inte han heller helt redo att säga; nu försöker vi. Men han är med på att vi inte skyddar oss och att jag kan bli gravid. Sen tycker jag det är upp till han om han vill köra avbrutet eller ej, nu kom han i mig när jag är ganska säker på att jag hade äl så hoppas det tog sig! Vet att han kommer bli lika glad då! :)
Tråkigt med mf dock! Men skönt att ni båda är överens om att göra ny bebis, hoppas den vill stanna kvar denna gången! <3
efg skrev 2014-10-08 14:21:02 följande:
Samma här ang de med åldern.. Fått höra hela mitt liv att barn är sånt man ske vänta med, men jag har alltid vetat vad jag vill och alltid sagt emot (så de lär inte komma som en överraskning). På senaste tiden har mamma dessutom sagt flera saker son tyder på att hon inte skulle bli förvånad om den dan jag säger att hon ska bli mormor (även om de är snart). Min partners mamma däremot har vid massa tillfällen gjort det tydligt att hon vill att vi ska göra henne till farmor ;)
Tycker också de känns skönt att de var flera unga i den här gruppen! (Jag är 22)
Jag känner igen det tyvärr, men det klart att ens mamma/familj bara vill ens bästa. Men som sagt de kan ju inte veta när man själv är redo, dock verkar det ju som din mamma har fattat att det är på g nu ;) Min mamma vet också att jag planerar att vara ganska ung, men för att jag inte orkar bråka nickar jag bara när hon säger att jag ska vänta tills 25 iaf...jag vet att den dagen hon blir mormor kommer hon vara överlycklig, oavsett när det blir :)
Roligt att vi är flera där sambons föräldrar längtar! :)
Jag använder mig av clearblue (dock inte dubbel hormonindikator) och började tydligen testa ett par dagar innan äl (eftersom det var negativt) Lördag morgon däremot fick jag första glada gubben, och även söndag, och måndag, och tisdag och även idag. Jag blev aldrig klok på det där så nu har jag slutat testa mer har jag sagt .. delvis också för testen tog slut - haha. Fick alltså positivt 5 dagar i rad, och skulle tro att det fortsätter vara så ett tag framöver. Vad jag förstår så är det inte normalt, och ska heller inte fungera så. Kan förstå om det är 2 dagar positivt under de dagarna då man är mest fertil - men 5 dagar? Njaaa.. Så då blev funderingarna om vi verkligen sexade under de rätta dagarna. Hoppas kan man ju alltid, för satan vad vi har legat i, haha!
Jo, men så är det nog lite.. både jag och sambon var inställda på att vi inte kunde bli gravida, både innan vi träffade varandra, men också efter. Jag har aldrig använt mig av preventivmedel, och har heller aldrig blivit gravid. Jag tror också det var därför han var så anti, för han hade ställt in sig på det. Nu där emot, när allt hade sjunkit in så var det i stället han som ringde och bokade besök hos bm, ringde 1177 när jag blev orolig för mf och även googlade på pappaledighet och allt va det var. Nu vill han, men han är väldigt sådär att han inte vill prata om det. Pga vad jag tror är att han är orolig och osäker för flera mf. Det var särskilt han som höll hoppet uppe under tiden jag blödde och fram tills jag testade negativt igen, så på så vis så tror jag det tog något oerhört på honom, även om han inte vill erkänna det själv. Så det är många gånger jag funderar på att vänta med att berätta för honom till efter vecka 12 när jag väl blir gravid.. just för att bespara honom den där oron.