• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • efg
    Mee skrev 2014-10-08 21:13:47 följande:
    Ska försöka förklara ^^

När du ser ett inlägg som du vill svara på (kanske det här som övning) så finns det en kugghjuls liknande symbol i högra hörnet på inlägget.. Tryck på den så får du 3 alternativ att välja mellan ?citera ?visa endast inlägg från den användaren ?anmäl. Så det är bara att trycka på citera om du vill det :) så ser det ut för mobilfunktionen iaf :)

Hoppas det inte blev för rörigt ^^

När jag skriver i någon tråd så hamnar den automatiskt i "mina favoriter" och när någon har skrivit i någon av trådarna så syns det på en jordglob längst upp till höger (det med) på sidan, det blir en siffra efter jordgloben. Så ser det också ut via mobil sidan på fl :)

Hoppas det svarade på dina frågor ^^
    Hahhaha nu löste sig den ena frågan iaf! Jag har gjort precis så med kugghjulet men de har aldrig synts någon "skicka" knapp. Det var tydligen inte svårare än att scrolla ner.. :$

Ska hålla utsikt efter den där "jordgloben" också, jag använder mig utav appen, så tänkte främst om de kunde bli en sån där röd plupp på appen ifall de hänt nåt :) tack så mycket Mee!
  • Mee
    efg skrev 2014-10-08 21:18:41 följande:

Hahhaha nu löste sig den ena frågan iaf! Jag har gjort precis så med kugghjulet men de har aldrig synts någon "skicka" knapp. Det var tydligen inte svårare än att scrolla ner.. :$

Ska hålla utsikt efter den där "jordgloben" också, jag använder mig utav appen, så tänkte främst om de kunde bli en sån där röd plupp på appen ifall de hänt nåt :) tack så mycket Mee!

Så lite! Vad bra att det löste sig med ena frågan iaf! :)

Hmm jag vet inte riktigt hur appen fungerar då jag själv aldrig gillade den. Så jag sitter på internet via telen och är inne på fl på det sättet :)
  • efg
    Mee skrev 2014-10-08 21:26:54 följande:
    Så lite! Vad bra att det löste sig med ena frågan iaf! :)

Hmm jag vet inte riktigt hur appen fungerar då jag själv aldrig gillade den. Så jag sitter på internet via telen och är inne på fl på det sättet :)
    Nä ingen jordglob på appen iaf, men stort tack för hjälpen! :)

Tänkte fråga alla vad ni tänker kring tillskott? Om ni tar nåt, isf vad och varför. Har ni kanske fått råd av någon om just sånt?

Själv tar jag två "mitt val kvinna" varje kväll.
  • Mee
    efg skrev 2014-10-08 21:31:51 följande:

Tänkte fråga alla vad ni tänker kring tillskott? Om ni tar nåt, isf vad och varför. Har ni kanske fått råd av någon om just sånt?

Laddade ner fl appen igen :)

Men om du går in på mins favoriter. Dom trådarna du har där som någon nyss har skrivit i så ska de vara i fet stil :) Har inte sett något annat den korta stund jag har varit inne på appen :) Hoppas det lilla hjälpte ^^

Jag tar vitamin kvinna från Apoteket. Den innehåller dagliga dosen av folsyra som ska motverka gomspalt (om jag inte missminner mig) och så att ryggmärgen växer rätt på fostret när man väl blir gravid :) Det är bra att ta dom innan man blir gravid också :)
  • ticcer
    efg skrev 2014-10-08 21:31:51 följande:

Jag äter folsyra, det är ju rekommenderat ifall du vill bli gravid :) Jag brukar inte vilja ta en massa mediciner men i detta fallet anser jag att det handlar om någon annans framtid så då gör jag det :)
  • efg
    Mee skrev 2014-10-08 21:44:26 följande:
    Laddade ner fl appen igen :)

Men om du går in på mins favoriter. Dom trådarna du har där som någon nyss har skrivit i så ska de vara i fet stil :) Har inte sett något annat den korta stund jag har varit inne på appen :) Hoppas det lilla hjälpte ^^

Jag tar vitamin kvinna från Apoteket. Den innehåller dagliga dosen av folsyra som ska motverka gomspalt (om jag inte missminner mig) och så att ryggmärgen växer rätt på fostret när man väl blir gravid :) Det är bra att ta dom innan man blir gravid också :)
    Precis som ni säger är det! (Kan väldigt mycket on detta ;) ) men ja tänkte mer nåt utöver det vanliga. Men de kanske inte är någon här som tar nåt sånt. Sett att flera i andra trådar tagit mediciner för andra saker men de verkar bara skumt :p
  • Mee
    efg skrev 2014-10-09 10:08:58 följande:

Precis som ni säger är det! (Kan väldigt mycket on detta ;) ) men ja tänkte mer nåt utöver det vanliga. Men de kanske inte är någon här som tar nåt sånt. Sett att flera i andra trådar tagit mediciner för andra saker men de verkar bara skumt :p

Hmm vad är det för mediciner mån tro?! :P Min bm har sagt att det räcker med någon vitamin som innehåller folsyra eller bara folsyretabletten :) Tror inte man behöver ta någon annan tablett ^^
  • efg
    Mee skrev 2014-10-09 10:35:05 följande:
    Hmm vad är det för mediciner mån tro?! :P Min bm har sagt att det räcker med någon vitamin som innehåller folsyra eller bara folsyretabletten :) Tror inte man behöver ta någon annan tablett ^^
    Nej jag har sett lite olika saker, alltså receptfria läkemedel mot typ förkylningar och sånt. Vet inte om de kanske kan ha nån inverkan på typ blodgenomträngningen eller nåt, men ja har inge kollat upp detta utan endast en gissning
  • Mee
    efg skrev 2014-10-09 10:42:51 följande:

Nej jag har sett lite olika saker, alltså receptfria läkemedel mot typ förkylningar och sånt. Vet inte om de kanske kan ha nån inverkan på typ blodgenomträngningen eller nåt, men ja har inge kollat upp detta utan endast en gissning

Okej! Kan det vara olika mediciner som ska hjälpa en att bli gravid kanske? :)

Förra gången jag försökte bli gravid så testade jag vid ett tillfälle med både bisolvon, som tydligen ska hjälpa sekretet att inte vara så tjockt utan tunnare så "soldaterna" kan ta sig fram lättare, samt canesten mot svamp för att normalisera ph värdet där nere.

Jag blev gravid men vet inte om det var anledningen till min graviditet ^^
  • Alex92
    efg skrev 2014-10-09 10:42:51 följande:

Det där har jag också sett! Dom som dricker bisolvon som är slemlösande.. det skulle på något vänster hjälpa till produktionen så ägget eller om det var spermierna som lättare skulle kunna ta sig fram. Jag dricker det nu, men bara pga en ordentlig förkylning.

Btw, någon som vet om det kan vara svårare att bli gravid om man är sjuk? Tänkte på ifall klimatet blir ohållbart för spermier att leva, eller ägget blir sämre etc, om man har virus, feber eller så.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober