• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • efg
    Alex92 skrev 2014-10-09 11:05:08 följande:

Det där har jag också sett! Dom som dricker bisolvon som är slemlösande.. det skulle på något vänster hjälpa till produktionen så ägget eller om det var spermierna som lättare skulle kunna ta sig fram. Jag dricker det nu, men bara pga en ordentlig förkylning.

Btw, någon som vet om det kan vara svårare att bli gravid om man är sjuk? Tänkte på ifall klimatet blir ohållbart för spermier att leva, eller ägget blir sämre etc, om man har virus, feber eller så.

Ja men va snart egentligen! Just bisolvon birde ju kunna ha som bi effekt att de löser upp sekretet i underlivet vilket också borde underlätta för spermierna att tränga sig igenom. Haha, smart men ja tror jag skulle behöva ha försökt alldeles för länge för att börja testa alla såna metoder xD

Jag har verkligen svårt att tro att förkylning eller feber skulle påverka förmågan att bli gravid, snarare om mannen är sjuk isf, eftersom spermier är känsliga för värme, men ja tror den ev "påverkan" är minimalisk. (Återigen, min gissning) :)
  • Bintina

Hej alla jag hoppar också in här om det ok. Har bim den 20/10 hoppas att jag kan få vara med ändå ????. Har varit tillsammans med min kille i 6 månader och vi har försökt i ca 2 månader nu. Jag vart gravid förra året men slutade med en abort. Jag är 24 och min kille 30.

• ticcer
    Bintina skrev 2014-10-09 15:16:54 följande:

Hej alla jag hoppar också in här om det ok. Har bim den 20/10 hoppas att jag kan få vara med ändå ????. Har varit tillsammans med min kille i 6 månader och vi har försökt i ca 2 månader nu. Jag vart gravid förra året men slutade med en abort. Jag är 24 och min kille 30.

Jadå klart du är välkommen ändå :) Bara kul ifall vi blir en grupp på några stycken :) 
    Hoppas det går bra för er denna månaden, hoppas på att vi är några som plussar ju :)
  • efg

Usch.. Ja har fått en sån sjukt negativ känsla.. Som att "de kommer absolut inte gå vägen den hör gången.." Fast varför skulle de inte ha gjort de? De har ju inte direkt gått så lång tid sen Äl, långt ifrån alla har uppenbara symptom såhär kort efter så de behöver ju inte vara negativt. Men har fått en sån deppig känsla över de hela.. Blir kanske så när man sitter och funderar i sin ensamhet..

• ticcer
    efg skrev 2014-10-09 16:52:15 följande:

Usch.. Ja har fått en sån sjukt negativ känsla.. Som att "de kommer absolut inte gå vägen den hör gången.." Fast varför skulle de inte ha gjort de? De har ju inte direkt gått så lång tid sen Äl, långt ifrån alla har uppenbara symptom såhär kort efter så de behöver ju inte vara negativt. Men har fått en sån deppig känsla över de hela.. Blir kanske så när man sitter och funderar i sin ensamhet..

Du får försöka tänka på annat även om det är svårt :) Som sagt det är många som inte får några tidiga symptom, jag har inga symptom alls så jag börjar också bli rädd att det inte har tagit sig. Men vi får försöka hålla ut tills på tisdag då det är BIM :) 
    På tisdag får vi ju förhoppningsvis svar om det är plus eller ej :)
    Jag tror säkert att det har gått bra, verkar vara många som plussat den senaste tiden :)
  • efg
    ticcer skrev 2014-10-09 17:20:49 följande:
    Du får försöka tänka på annat även om det är svårt :) Som sagt det är många som inte får några tidiga symptom, jag har inga symptom alls så jag börjar också bli rädd att det inte har tagit sig. Men vi får försöka hålla ut tills på tisdag då det är BIM :) 
    På tisdag får vi ju förhoppningsvis svar om det är plus eller ej :)
    Jag tror säkert att det har gått bra, verkar vara många som plussat den senaste tiden :)
    Det verkar omöjligt att tänka på annat nu. Jag är ett hopplöst fall! Borde tänka på att plugga eller nåt men icke! Försöker iaf ha lite positiva tankar kvar. Har ju aldrig varit gravid förut så kan ju inte veta hur min kropp reagerar på det. Tack för stödet ticcer!

Har bestämt mig för att inte göra nåt test förän onsdag morgon (om jag inte fått mens innan dess) för då kan jag och min partner göra det tillsammans.

Ni som testar innan bim använder ni såna där tidiga grav tester eller vanliga?
  • pottan

Hur går de för alla, jag har fortfarande väldans ömma boobisar, det är liksom på undersidan och jag märker det ganska markant när jag går ur sängen på morgonen

Sen har magen vart röten några dagar men det kan ju bero på många saker

Men räknar jag från första utslagen på mina ägglossningstest så är det idag äl +8, men har en förhoppning om att jag ska låta bli testande tills mensen uppenbart är försenad om den blir det , tur man jobbar helgen nu och många dagar nästa vecka så tiden går!

• ticcer
    efg skrev 2014-10-09 19:20:59 följande:

Det verkar omöjligt att tänka på annat nu. Jag är ett hopplöst fall! Borde tänka på att plugga eller nåt men icke! Försöker iaf ha lite positiva tankar kvar. Har ju aldrig varit gravid förut så kan ju inte veta hur min kropp reagerar på det. Tack för stödet ticcer!

Har bestämt mig för att inte göra nåt test förän onsdag morgon (om jag inte fått mens innan dess) för då kan jag och min partner göra det tillsammans.

Ni som testar innan bim använder ni såna där tidiga grav tester eller vanliga?

Jag förstår hur du tänker, också svårt att tänka på annat. Tur att sambon är hemma helgen så han kan få mig på andra tankar :)

Hoppas det blir ett plus för er på onsdag då :) jag kanske ska testa på söndag för då kan jag göra det med min sambo, annars hade jag tänkt vänta. Jag använder iaf vanliga test, litar inte på de tidiga :)
  • efg
    pottan skrev 2014-10-10 11:24:46 följande:

Hur går de för alla, jag har fortfarande väldans ömma boobisar, det är liksom på undersidan och jag märker det ganska markant när jag går ur sängen på morgonen

Sen har magen vart röten några dagar men det kan ju bero på många saker

Men räknar jag från första utslagen på mina ägglossningstest så är det idag äl +8, men har en förhoppning om att jag ska låta bli testande tills mensen uppenbart är försenad om den blir det , tur man jobbar helgen nu och många dagar nästa vecka så tiden går!

Jag börjar känna mer och mer diffusa smärtor i nedre delen av magen, även lite i ljumskarna. Dessa smärtor är def inte "inbillningar" dock vet ja inte vad de innebär. Är typ bim -5 nu så väntar tills bin iaf. Dock osäker efter närmare räkning om min bim är senare men där i dagarna iaf.

Fortsatt ömma bröstvårtor och ev något mörkare färg och "tyngdkänsla" i hela brösten.

Är det hela brösten som du upplever är ömma? Är de bara när de är eller vid beröring?
  • pottan
    efg skrev 2014-10-10 12:00:48 följande:

Jag börjar känna mer och mer diffusa smärtor i nedre delen av magen, även lite i ljumskarna. Dessa smärtor är def inte "inbillningar" dock vet ja inte vad de innebär. Är typ bim -5 nu så väntar tills bin iaf. Dock osäker efter närmare räkning om min bim är senare men där i dagarna iaf.

Fortsatt ömma bröstvårtor och ev något mörkare färg och "tyngdkänsla" i hela brösten.

Är det hela brösten som du upplever är ömma? Är de bara när de är eller vid beröring?

brösten är helt som vanligt "uppe på" om man säger, men på utsidan och under känns det rejält ömma vid beröring eller ja om man råkar stöta till, jobbar i vården så det ingår ju mkt fysiskt arbete, häromdan när mannen kramade mig sådär extra hårt trodde ja tuttarna skulle gå sönder, gjorde rejält ont, men upplever att det här lugnat sig lite nu några dagar senare

Dom känns väl lite tyngre, men då mest på morgonen, är väl att tyngdkraften sätter in när man går ur sängen, brukar iallafall inte reagera på några bröst i vanliga fall haha
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober