• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • 201405
    Anonym (AK) skrev 2014-10-08 16:13:49 följande:

Jag använder mig av clearblue (dock inte dubbel hormonindikator) och började tydligen testa ett par dagar innan äl (eftersom det var negativt) Lördag morgon däremot fick jag första glada gubben, och även söndag, och måndag, och tisdag och även idag. Jag blev aldrig klok på det där så nu har jag slutat testa mer har jag sagt .. delvis också för testen tog slut - haha. Fick alltså positivt 5 dagar i rad, och skulle tro att det fortsätter vara så ett tag framöver. Vad jag förstår så är det inte normalt, och ska heller inte fungera så. Kan förstå om det är 2 dagar positivt under de dagarna då man är mest fertil - men 5 dagar? Njaaa.. Så då blev funderingarna om vi verkligen sexade under de rätta dagarna. Hoppas kan man ju alltid, för satan vad vi har legat i, haha!

Jo, men så är det nog lite.. både jag och sambon var inställda på att vi inte kunde bli gravida, både innan vi träffade varandra, men också efter. Jag har aldrig använt mig av preventivmedel, och har heller aldrig blivit gravid. Jag tror också det var därför han var så anti, för han hade ställt in sig på det. Nu där emot, när allt hade sjunkit in så var det i stället han som ringde och bokade besök hos bm, ringde 1177 när jag blev orolig för mf och även googlade på pappaledighet och allt va det var. Nu vill han, men han är väldigt sådär att han inte vill prata om det. Pga vad jag tror är att han är orolig och osäker för flera mf. Det var särskilt han som höll hoppet uppe under tiden jag blödde och fram tills jag testade negativt igen, så på så vis så tror jag det tog något oerhört på honom, även om han inte vill erkänna det själv. Så det är många gånger jag funderar på att vänta med att berätta för honom till efter vecka 12 när jag väl blir gravid.. just för att bespara honom den där oron.

Okej det låter misstänksamt, kan du inte mejla tillverkaren? Annars kanske någon annan vet :) Men om ni har haft mycket sex så ska ni ju ha prickat äl!

Vad fint att din sambo reagerade så både när du blev gravid och fick mf! Det låter ju verkligen som han kommer bli en bra pappa! Hoppas det tar sig fort för er nu!

Jag som också haft mf förstår hur oroliga du och han kommer vara när det tar sig igem. Men jag tror det viktiga är att tänka då att händer det 1-2 gånger beror det oftast på att något är fel på fostret. Jag tycker för din skull inte du ska vänta med att berätta för din sambo, om mot förmodan något skulle hända, vill du nog inte vara själv i smärtan :/
  • Mee
    201405 skrev 2014-10-08 17:55:47 följande:

Spännande att vi är flera som har samma symptom! Hoppas det är positivt bara med! ;)

Vi har faktiskt bara vart tillsammans i 5 månader, men känns som flera år ;) första dejten slutade med att jag stannade i flera dagar och gick på restaurang med hans familj... Har haft både bra och dåliga längre förhållanden innan men nu vet jag att jag har hittat rätt, mannen i mitt liv, och jag är oerhört lycklig! :)

Ja verkligen spännande! :) ja det hoppas jag också. Att vi alla kommer plussa snart! :)

Jag och min sambo har varit tillsammans officiellt 4år den 21 december. Jag känner att vi har varit tillsammans lite längre än så, men sambon ville ha ett lätt datum att komma ihåg fick jag berättat för mig lite senare ^^ Även om vi "bara" har varit tillsammans i nästan 4 år så känns det som en evighet. Folk som känner oss tror nästan inte på att vi "bara" har varit tillsammans så "kort" tid. Inte jag heller för den delen, han är mannen i mitt liv :)
  • efg

Spännande att höra era historier! Tänker verkligen inte påstå att nåt är fel men tänkte fråga er som inte varit tillsammans så länge om ni inte känner att ni först vill ha mer tid bara med varann liksom? Förstår ni hur jag menar? :)

• Krishna

Hej! Jag vill gärna vara med här :)

Har planerad BIM 18 okt. Den var tre dagar förtidig sist så jag hoppas att den är tillbaka i rätt bana igen :)

Jag är 26 år, sambon 32år. Vi bor i södra Dalarna. Vi är inne på sjätte försöket med första barnet. Längtan blir bara större och större för varje gång det är ett misslyckande. Oro att något kan vara fel någonstans. Min högsta önskan är att få bli mamma nästa år :)

• ticcer
    Krishna skrev 2014-10-08 19:03:59 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med här :)

Har planerad BIM 18 okt. Den var tre dagar förtidig sist så jag hoppas att den är tillbaka i rätt bana igen :)

Jag är 26 år, sambon 32år. Vi bor i södra Dalarna. Vi är inne på sjätte försöket med första barnet. Längtan blir bara större och större för varje gång det är ett misslyckande. Oro att något kan vara fel någonstans. Min högsta önskan är att få bli mamma nästa år :)

Hej, du får gärna vara med här :)

Förstår hur du känner,inne på fjärde försöket och blir också ledsen när det inte tar sig :) Man blir som sagt lite orolig, men det är ju vanligt att det ca 1 år så:)
  • ticcer
    efg skrev 2014-10-08 18:47:30 följande:

Spännande att höra era historier! Tänker verkligen inte påstå att nåt är fel men tänkte fråga er som inte varit tillsammans så länge om ni inte känner att ni först vill ha mer tid bara med varann liksom? Förstår ni hur jag menar? :)

För min del så känns det som om vi har varit tillsammans längre och alla andra tror också att vi har varit tillsammans längre än vad vi har varit :) Jag älskar min sambo över allt annat och att skaffa barn tillsammans är det bästa jag kan tänka mig:)
    Även om vi skaffar barn tillsammans så kommer han alltid vara nummer 1 för mig :)
  • pottan

Hej, hoppar gärna in här också, känns roligare med en tråd där alla har ungefär samma tidpunkt

Jag och mannen i mitt liv kom fram till att det nog var på tiden nu, vi har vart tillsammans ca 4 år, har hus som vi gjort de värsta renoveringarna på och hans barn är nu 6 år och vi verkar alla äntligen kommit i fas

Jag har väl velat skaffa en liten ganska länge men han har hållt tillbaka lite, han tänker logiskt

Slutade hursomhelst med mina piller i augusti, fick min första mens efter ca 1 månad 21/9 och testade faktiskt med cb ägglossningstest med dubbel indikator och den så att jag hade ägglossning ca 2-4/10

Men BIM blir då nästa helg, ca 19/10, vi fick till det rätt många gånger under förmodad ägglossning så hoppas på resultat nu! :)

Vad jag reagerat på med min kropp efter ägglossning är att mina bröst är bra mkt ömmare idag än förra månaden, då hade jag ömma bröstvårtor i ca 1 vecka, och sen öm i hela brösten innan mens, men nu gör det ena ont å bara kramas hårt haha

Sen har jag en förfärlig magkatarr och vart rätt gasig, men allt kan ju vara inbillning :)

• efg

Åh vad kul de ska bli hur de går för alla! (Hoppas jag) börjar bli ganska många i gruppen nu, vilket är roligt för då får man så många olika perspektiv och erfarenheter men börjar bli lite svårt att hålla reda på vem och vad och varför. Nån som vill göra ett sammanfattande inlägg? :)

• ticcer

Här är en liten lista :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10
    cissi2801, BIM 18/10
    efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10
    Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10 
    201405, 20 år, BIM 14/10
    Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10
    Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10
    Pottan, 19/10

• ticcer

Här är en liten lista :)