Anonym (AK) skrev 2014-10-08 16:13:49 följande:
Jag använder mig av clearblue (dock inte dubbel hormonindikator) och började tydligen testa ett par dagar innan äl (eftersom det var negativt) Lördag morgon däremot fick jag första glada gubben, och även söndag, och måndag, och tisdag och även idag. Jag blev aldrig klok på det där så nu har jag slutat testa mer har jag sagt .. delvis också för testen tog slut - haha. Fick alltså positivt 5 dagar i rad, och skulle tro att det fortsätter vara så ett tag framöver. Vad jag förstår så är det inte normalt, och ska heller inte fungera så. Kan förstå om det är 2 dagar positivt under de dagarna då man är mest fertil - men 5 dagar? Njaaa.. Så då blev funderingarna om vi verkligen sexade under de rätta dagarna. Hoppas kan man ju alltid, för satan vad vi har legat i, haha!
Jo, men så är det nog lite.. både jag och sambon var inställda på att vi inte kunde bli gravida, både innan vi träffade varandra, men också efter. Jag har aldrig använt mig av preventivmedel, och har heller aldrig blivit gravid. Jag tror också det var därför han var så anti, för han hade ställt in sig på det. Nu där emot, när allt hade sjunkit in så var det i stället han som ringde och bokade besök hos bm, ringde 1177 när jag blev orolig för mf och även googlade på pappaledighet och allt va det var. Nu vill han, men han är väldigt sådär att han inte vill prata om det. Pga vad jag tror är att han är orolig och osäker för flera mf. Det var särskilt han som höll hoppet uppe under tiden jag blödde och fram tills jag testade negativt igen, så på så vis så tror jag det tog något oerhört på honom, även om han inte vill erkänna det själv. Så det är många gånger jag funderar på att vänta med att berätta för honom till efter vecka 12 när jag väl blir gravid.. just för att bespara honom den där oron.
Okej det låter misstänksamt, kan du inte mejla tillverkaren? Annars kanske någon annan vet :) Men om ni har haft mycket sex så ska ni ju ha prickat äl!
Vad fint att din sambo reagerade så både när du blev gravid och fick mf! Det låter ju verkligen som han kommer bli en bra pappa! Hoppas det tar sig fort för er nu!
Jag som också haft mf förstår hur oroliga du och han kommer vara när det tar sig igem. Men jag tror det viktiga är att tänka då att händer det 1-2 gånger beror det oftast på att något är fel på fostret. Jag tycker för din skull inte du ska vänta med att berätta för din sambo, om mot förmodan något skulle hända, vill du nog inte vara själv i smärtan :/