• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • JuliaHultmark

Hej!

Hoppar in här. 17 och sambon är ett år äldre och har stor barnlängtan. 

• Elliest
    dividdjaente skrev 2014-12-06 14:14:17 följande:

Hej jag är en tjej på 19 år som försöker skaffa barn med min sambo på 20. Försökt i 4 månader nu efter att jag tog ut min spiral den första september men ännu inget plus :/

Det gäller att ha tålamod jag och min sambo har försökt i 9 mån Obestämd
  • obalanserad
    Elliest skrev 2014-12-06 17:24:05 följande:
    Det gäller att ha tålamod jag och min sambo har försökt i 9 mån Obestämd
    Hej! Vi har försökt 7 månader nu.. :( så vet hur du känner
  • valentinaaaa
    Elliest skrev 2014-12-06 17:24:05 följande:

Det gäller att ha tålamod jag och min sambo har försökt i 9 mån 

Vet också hur det känns, vi har försökt i 10 mån :/
  • lilltess

Och vi har försökt i snart 2 år :(

• valentinaaaa
    lilltess skrev 2014-12-07 14:56:51 följande:

Håller tummarna för att det blir vår tur snart..!
  • valentinaaaa
    lilltess skrev 2014-12-07 14:56:51 följande:

Håller tummarna för att det blir vår tur snart..!
  • Elliest

Hur har det gått för alla här inne? Just nu ör min mens 7 dagar sen och har som att det spänner i livmodern typ?

• alexandra94

Oj här var det länge sedan jag skrev!

Förra gången jag skrev hade jag fått i väldigt tidig missfall men nu är jag gravid igen! Nu har jag kommit så långt som till vecka 6 Skrattande

• Elliest
    alexandra94 skrev 2015-01-13 07:23:21 följande:

Oj här var det länge sedan jag skrev!

Förra gången jag skrev hade jag fått i väldigt tidig missfall men nu är jag gravid igen! Nu har jag kommit så långt som till vecka 6 Skrattande

Åhh! Grattis! Hoppas att jag plussar nu också nu när mensen är en vecka sen men vågar inte riktigt! :)
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?