• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Elliest
    Zam96 skrev 2015-02-07 11:39:47 följande:

Jag plussade i torsdags! Det blir en oktober bebis om allt går som det ska Skrattande

One-step "sensitive" testerna är riktigt kassa, jag fick tydligare på clear blue som inte är lika känsliga som de testerna ska vara.

Vad hade du för symtom denna gången då? :)
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-02-08 11:02:01 följande:
    Vad hade du för symtom denna gången då? :)
    Tack! Jag hade haft ömma bröst till och från, lite molvärk i livmodern men det tydligaste symptomet var magkatarr (som jag haft två gånger innan, båda gångerna under tidig graviditet med sonen i magen).

Illamåendet och tröttheten har attackerat mig idag, vaknade nyss efter en timmes sömn och fan vad jag mår illa!

Håller tummarna för att du får ditt plus snart också! Hur många månader har ni försökt?
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2015-02-08 16:04:56 följande:
    Tack! Jag hade haft ömma bröst till och från, lite molvärk i livmodern men det tydligaste symptomet var magkatarr (som jag haft två gånger innan, båda gångerna under tidig graviditet med sonen i magen).

Illamåendet och tröttheten har attackerat mig idag, vaknade nyss efter en timmes sömn och fan vad jag mår illa!

Håller tummarna för att du får ditt plus snart också! Hur många månader har ni försökt?
    Grattis! Vad roligt :D
  • Elliest
    Zam96 skrev 2015-02-08 16:04:56 följande:

Sen i april. Men börjar bli galen, första dagen på min sista mens var 6 dec så ska till ungdomsmottagningen nu i veckan och kolla vad det är som händer.
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-02-08 20:31:10 följande:
    Sen i april. Men börjar bli galen, första dagen på min sista mens var 6 dec så ska till ungdomsmottagningen nu i veckan och kolla vad det är som händer.
    Usch så jobbigt... Hoppas du kan få hjälp om det inte blir bättre
  • Zam96
    alexandra94 skrev 2015-02-08 20:28:59 följande:
    Grattis! Vad roligt :D
    Tack! Det är så overkligt och underbart! :D
  • Dellla

Jag är 19 år gammal och har varit tsm med min pojkvän i snart 4 år vi fick en underbar liten dotter för snart 5 månader sen och jag kan säga att den där barnlängtan efter ett syskon till den lilla flickan har redan hunnit i kapp mig dock vill pojkvännen inte har fler barn men jag vill jätte gärna, vet inte hur jag ska få han att ändra på sig utan att jag ska behöva tjata på han.  så att skaffa ett syskon nu känns ganska långt bort för min del. mitt inlägg kanske inte passar in i den här tråden men behövde ventilera men håller alla tummar och tår för er att ni plussar Glad

• Elliest
    Zam96 skrev 2015-02-08 21:10:27 följande:
    Usch så jobbigt... Hoppas du kan få hjälp om det inte blir bättre
    I bästa fall är det en grav men vi får se :)
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?