• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    Marri93 skrev 2014-11-10 23:42:58 följande:
    Vad jobbigt att du börjar bli sjuk. Krya :o Smart och tålmodig du är som kan vänta till BIM. Jag testa redan på äl+7 haha! Fick svagt positivt äl+10 :) och gravid 1-2 på digitalt på bim. Jag håller mina tummar för dig :D

Tack! Haha ja jag förstår inte hur jag lyckas den här gången! Brukar testa lååångt innan BIM.

Tack för tummen! Solig

• bellos

Hoppas snart på ett plus!!

Mitt hopp har försvunnit lite då jag har börjat fundera på min "sjukdom". Uterus didelphys, två livmödrar.

Vet inte alls om det är svårare att bli gravid, har försökt läsa lite men hittar inget direkt..

Usch!

Hoppas på att ni solstrålar kommer med plus snart! :)

• Mrs LW

Godmorgon tjejer!
    Jag kunde inte vänta till fredag och jag tror att jag plussade imorse!!

• Zam96
    Mrs LW skrev 2014-11-12 08:23:54 följande:

Godmorgon tjejer!
    Jag kunde inte vänta till fredag och jag tror att jag plussade imorse!!

Åh, grattis!! Vad underbart! Skrattande
  • Zam96

Min mens var "sen" den här gången men äntligen kom den idag! Nu vet jag att jag hade rätt om när jag hade äl. Den här gången tänkte vi köra med äl-test i alla fall för att slippa fundera. Menscykeln var den här gången 43 dagar, får hoppas att denna cykeln blir lite kortare.

• Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-11-12 10:48:17 följande:
    Åh, grattis!! Vad underbart! Skrattande
    Tack! Nu är jag bara rädd att det ska vara spök.. Ska testa med digital på fredag ifall cb plus visar något då också.
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-11-12 11:00:07 följande:
    Tack! Nu är jag bara rädd att det ska vara spök.. Ska testa med digital på fredag ifall cb plus visar något då också.
    Det ser ju blått ut, så jag är ganska säker på att du kommer få en stegring Glad
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-11-12 11:07:21 följande:
    Det ser ju blått ut, så jag är ganska säker på att du kommer få en stegring Glad
    Ja blått är det. Blir bara så nojjig för strecket försvann nästan helt nu några timmar senare..
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-11-12 11:00:07 följande:
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-11-12 16:39:39 följande:
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket!
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?