• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    Mrs LW skrev 2014-11-05 12:15:37 följande:
    Varning för känsliga läsare!

2 ''symtom'' har dykt upp idag. Jag har jättemycket och vattniga flytningar (så det nästan känns som att man fått mens/kissat på sig). Så hade jag under v. 3-8 ca när jag väntade sonen. Skrattande Andra eventuella symtomet är att jag är jättetrött!!!  Inatt sov jag 23.30-11.00 och kände att jag egentligen ville somna om.. Spöke Det känns också igen från när jag väntade sonen.

Dock så känns det som att jag inbillar mig eftersom att det är så tidigt... Oskyldig
    Hmm.. Vad hände med texten?
  • Marri93
    Mrs LW skrev 2014-11-05 12:15:37 följande:
    Varning för känsliga läsare!

2 ''symtom'' har dykt upp idag. Jag har jättemycket och vattniga flytningar (så det nästan känns som att man fått mens/kissat på sig). Så hade jag under v. 3-8 ca när jag väntade sonen. Skrattande Andra eventuella symtomet är att jag är jättetrött!!!  Inatt sov jag 23.30-11.00 och kände att jag egentligen ville somna om.. Spöke Det känns också igen från när jag väntade sonen.

Dock så känns det som att jag inbillar mig eftersom att det är så tidigt... Oskyldig

Jag är likadan när det gäller trött saken.

Först kan jag ej somna och ligger i sängen vaken i ca 2 timmar. Imorse vakna jag när sambon stack till jobbet. Sen kom han hem på lunch halv 12, tydligen gav jag han en kyss och allt, minns inget, vakna kvarti 12 enligt mig kolla klockan och somna om tills halv 1 igen då sambon kom och prata med mig. Jag är jätte trött fortfarande hahaha.

• Mrs LW
    Marri93 skrev 2014-11-05 13:17:22 följande:

Först kan jag ej somna och ligger i sängen vaken i ca 2 timmar. Imorse vakna jag när sambon stack till jobbet. Sen kom han hem på lunch halv 12, tydligen gav jag han en kyss och allt, minns inget, vakna kvarti 12 enligt mig kolla klockan och somna om tills halv 1 igen då sambon kom och prata med mig. Jag är jätte trött fortfarande hahaha.

Känner igen det där. Får hoppas det är riktigt tidiga symtom. 
  • Marri93
    Mrs LW skrev 2014-11-05 13:24:10 följande:
    Känner igen det där. Får hoppas det är riktigt tidiga symtom. 

Har du plussat? :)

Jag har plussat sen ca ÄL+10 och hade BIM igår så för mig tror jag på tidiga symtom. Så det kan du nog också ha Oskyldig

• Elliest
    Marri93 skrev 2014-11-05 13:17:22 följande:

Haha är precis likadan! gud är trött hela tiden!
  • Mrs LW
    Marri93 skrev 2014-11-05 13:30:44 följande:

Har du plussat? :)

Jag har plussat sen ca ÄL+10 och hade BIM igår så för mig tror jag på tidiga symtom. Så det kan du nog också ha Oskyldig

Nej verkligen inte, 8 dagar kvar till BIM. Men kände av lika tidigt med sonen, så hoppas kan man ju.Drömmer
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-11-05 14:11:09 följande:
    Haha är precis likadan! gud är trött hela tiden!
    Du borde testa snart igen!
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-11-05 14:18:03 följande:
    Du borde testa snart igen!
    Jo ska göra det imorgon eller fredag :)
  • Smultronsmulan

Illamåendet håller i sig för mig! Och mensen dyker inte upp! :) Men ändå vill inte testen visa positivt :( Vad är detta.... Idag är det Bim +14 för mig och har aldrig hoppat över mensen innan. Börjar bli orolig!

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?