• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-05-08 03:40:46 följande:

Någon kvar här inne? hur har det gått för alla?

Jag undrar detsamma! Hur har det gått för dig? :) Jag är nu i vecka 18, ska på RUL om 12 dagar och får även då förhoppningsvis veta om min lille får en lillebror eller lillasyster :)
  • alexandra94

Zam96 skrev 2015-05-08 10:06:31 följande:
    Jag undrar detsamma! Hur har det gått för dig? :) Jag är nu i vecka 18, ska på RUL om 12 dagar och får även då förhoppningsvis veta om min lille får en lillebror eller lillasyster :)

Samma här! Undrar också hur det går för dig Elliest!
    Själv är jag i vecka 22 och väntar en vild liten kille  

• Mrs LW

Jag är inte aktiv men tittar in då och då.. Gick in i vecka 31 idag och väntar en liten kille. Hur går det för dig?
  • Elliest

Åhh vad undetbart! Jag hade uppehåll på min mens i över 4 månader så då tappade jag allt sug/glädjen i det hela så vi tog en lite paus. Men efter jag hade gått klart på mina hormoner jag fick för att få igång mensen så började vi aldrig igen, sex hade bara blivit tråkigt och jag fick bara ångest för att det aldrig tog sig. Men nu har vi nästan hoppat upp i sadeln igen men nu blir det så blir det, Jag har inge stress 

• fr0kenandersson

Varför försöka skaffa barn när man har en på åtta månader? Du är medveten om att det tar två år för kroppen att läka helt efter förra grav plus förlossning va? Jag skulle vänta.

• Zam96
    fr0kenandersson skrev 2015-05-09 02:02:58 följande:

Varför försöka skaffa barn när man har en på åtta månader? Du är medveten om att det tar två år för kroppen att läka helt efter förra grav plus förlossning va? Jag skulle vänta.

Jadu, det är väl tur att vi alla är olika. 19 månader mellan barnen ser jag inte som något problem. Självklart räknar man inte heller med att det tar sig första gången heller.
  • Dellla

Det tar ett år för att  läka jag fråga min barnmorska senast i onsdags. 
  • Mrs LW

Fast hur anser du att det rör dig på något sätt överhuvud taget? Är det din kropp? Dina barn? Bad hon om råd?

Nej.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-09 01:38:37 följande:

Åhh vad undetbart! Jag hade uppehåll på min mens i över 4 månader så då tappade jag allt sug/glädjen i det hela så vi tog en lite paus. Men efter jag hade gått klart på mina hormoner jag fick för att få igång mensen så började vi aldrig igen, sex hade bara blivit tråkigt och jag fick bara ångest för att det aldrig tog sig. Men nu har vi nästan hoppat upp i sadeln igen men nu blir det så blir det, Jag har inge stress 

Vad skönt att slippa känna nån press över situationen! Håller tummarna för er.
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2015-05-09 17:30:57 följande:
    Vad skönt att slippa känna nån press över situationen! Håller tummarna för er.
    Yes :) Superskönt!
  • Elliest

Min mens har ej kommit än :o Första dagen på min senaste mens var den 8:de April... Hoppas den bara är sen så det inte blir uppe håll på den... Dock undrar jag om det är någon som vet varför det sticker i ena sidan på/i livmodern? Försökte googla men stod bara att det kan kännas så om ägget fäster vid en grav med det brukar ju ske ca 7-11 dagar efter ägglossning. Det är ju dags för mens nu? Hmmm

• Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-11 04:39:21 följande:

Min mens har ej kommit än :o Första dagen på min senaste mens var den 8:de April... Hoppas den bara är sen så det inte blir uppe håll på den... Dock undrar jag om det är någon som vet varför det sticker i ena sidan på/i livmodern? Försökte googla men stod bara att det kan kännas så om ägget fäster vid en grav med det brukar ju ske ca 7-11 dagar efter ägglossning. Det är ju dags för mens nu? Hmmm

Senare ägglossning? Det skulle förklara varför mensen är sen också.
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2015-05-12 13:28:34 följande:
    Senare ägglossning? Det skulle förklara varför mensen är sen också.
    Då är det ju jätte sent eftersom ägglossningen kommer den dagen jag egentligen ska ha mens :o 
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-13 02:15:49 följande:
    Då är det ju jätte sent eftersom ägglossningen kommer den dagen jag egentligen ska ha mens :o 
    Ändå fullt möjligt. Vet flera som haft så.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?