• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2014-11-04 09:28:30 följande:

Jag kommer ta en paus fram FL. Även om vi inte kom så långt i graviditeten (vilket vi är tacksamma över) så kändes det i hjärtat. Min man vet inte riktigt vad han ska säga, men håller hårt om mig på nätterna. Och det räcker <3

Jag håller tummarna för er alla här inne. Det har varit jätte roligt att följa er och när jag kommer tillbaka hoppas jag att ni alla plussat och att även jag har igen. Ta hand om varandra Hjärta

Lycka till med allt och hoppas att du kommer tillbaka snart med ett stort fett plus Hjärta
  • Elliest
    Smultronsmulan skrev 2014-11-04 01:29:36 följande:
    Har du något test hemma? Jag funderar på att göra mitt nu om någon timma. När jag känner att jag behöver springa på toa! Jag orkar inte vänta tills imorgon, haha! Känns bättre att veta så jag kan börja planera in ÄL och annat inför nästa månad annars! ;) Jag vill ju mer än allt annat att det ska vara positivt men samtidigt har vi bara försökt i 2 månader så är ju inget konstigt om det skulle vara negativt! :) Men tråkigt! :(

Vad räknas föresten som morgon urin? ;)
    Nej inget test hemma får se hur vi löser det då jag vill springa ner och köpa alla test dom har men jag har en sambo som stoppar mig som tur är. :) Jag väntar några dagar till tror jag
  • therr

Bim om fyra dagar. Hoppas!!!!

Symptom just nu:

Illamående/åksjuk

Värk i nedre delen av ryggen

Feberkänsla, ont i halsen ( om det nu räknas som gravidsymptom hehee)

Hungerkänsla

• Elliest
    Marri93 skrev 2014-11-04 11:18:35 följande:

Det är bekräftat. Jag är gravid! :D

Jätte grattis!
  • Zam96

Jag är så förvirrad, jag har ingen aning om när jag hade ÄL men går man efter mina appar skulle jag haft mens någon gång mellan 1 och 4 november. Dock ingenting än och negativt test igår, hade tänkt att testa ikväll igen. Med sonen hade jag som mest hormoner på kvällarna.

Jag hade ju bruna flytningar som bara visade sig på pappret, de försvann ju efter två eller tre dagar och jag vet inte om det var äl-blödning, mellanblödning eller nidblödning eller något annat skumt? Det var ju 7 dagar sedan nu och på just den dagen sjönk min temperatur mycket för att gå upp igen dagen efter, men det borde väl visat något på gravtest redan nu om det blivit något?

Elliest, jag är så nyfiken på hur det verkligen ligger till hos dig! Hoppas att snart få läsa att du plussat ;)

• Elliest
    Zam96 skrev 2014-11-04 20:10:26 följande:

Jag är så förvirrad, jag har ingen aning om när jag hade ÄL men går man efter mina appar skulle jag haft mens någon gång mellan 1 och 4 november. Dock ingenting än och negativt test igår, hade tänkt att testa ikväll igen. Med sonen hade jag som mest hormoner på kvällarna.

Jag hade ju bruna flytningar som bara visade sig på pappret, de försvann ju efter två eller tre dagar och jag vet inte om det var äl-blödning, mellanblödning eller nidblödning eller något annat skumt? Det var ju 7 dagar sedan nu och på just den dagen sjönk min temperatur mycket för att gå upp igen dagen efter, men det borde väl visat något på gravtest redan nu om det blivit något?

Elliest, jag är så nyfiken på hur det verkligen ligger till hos dig! Hoppas att snart få läsa att du plussat ;)

Joo ska nog till ungdomsmotagningen och träffa någon där och kanske göra ett test vi får se :) lovar att ni är dom första som får veta!
  • Mrs LW
    Varning för känsliga läsare!

2 ''symtom'' har dykt upp idag. Jag har jättemycket och vattniga flytningar (så det nästan känns som att man fått mens/kissat på sig). Så hade jag under v. 3-8 ca när jag väntade sonen. Skrattande
     Andra eventuella symtomet är att jag är jättetrött!!!  Inatt sov jag 23.30-11.00 och kände att jag egentligen ville somna om.. Spöke Det känns också igen från när jag väntade sonen.

Dock så känns det som att jag inbillar mig eftersom att det är så tidigt... Oskyldig
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?