• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Elliest

Hej alla! Hur mår ni? Och hur går det? Har inte varit inne på ett tag. Är det någon som kan förklara för mig hur man egentligen räknar ut hur lång menscykeln är.

• Mrs LW
    Elliest skrev 2014-11-18 11:36:07 följande:

Hej alla! Hur mår ni? Och hur går det? Har inte varit inne på ett tag. Är det någon som kan förklara för mig hur man egentligen räknar ut hur lång menscykeln är.

Hej! Fortfarande gravid (antar jag), inga blödningar iaf. Molande värk i livmodern och konstant illamående, kräks flera gånger om dagen och har problem med avföringen också.. Ska träffa läkare imorgon..
    Igår fick jag veta att min älskade farfar dött.. Bara 56 år gammal.. Vi var väldigt nära så det är riktigt tungt för mig just nu och allt tillsammans gör att jag inte känner mig glad för någonting alls längre.. Skulle kanske behöva komma ut och prata med någon, men det är inte så jäkla lätt när man är sänliggandes pga illamåendet..

Menscykeln är dagarna mellan mensens första dag till början av nästa mens. Vanligtvis runt 28 dagar. Du får räkna helt enkelt och kolla vad standarden varit för dig själv de senaste månaderna.
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-11-18 15:23:20 följande:
    Hej! Fortfarande gravid (antar jag), inga blödningar iaf. Molande värk i livmodern och konstant illamående, kräks flera gånger om dagen och har problem med avföringen också.. smile4.gif Ska träffa läkare imorgon..
    Igår fick jag veta att min älskade farfar dött.. Bara 56 år gammal.. Vi var väldigt nära så det är riktigt tungt för mig just nu och allt tillsammans gör att jag inte känner mig glad för någonting alls längre.. Skulle kanske behöva komma ut och prata med någon, men det är inte så jäkla lätt när man är sänliggandes pga illamåendet..

Menscykeln är dagarna mellan mensens första dag till början av nästa mens. Vanligtvis runt 28 dagar. Du får räkna helt enkelt och kolla vad standarden varit för dig själv de senaste månaderna.
    Åh nej vad jobbigt beklagar även sorgen :( hoppas det blir bättre snart då :) tack för förklaringen tror att jag kan klura ut den nu :)
  • obalanserad
    bellos skrev 2014-11-11 19:35:07 följande:

Hoppas snart på ett plus!!

Mitt hopp har försvunnit lite då jag har börjat fundera på min "sjukdom". Uterus didelphys, två livmödrar.

Vet inte alls om det är svårare att bli gravid, har försökt läsa lite men hittar inget direkt..

Usch!

Hoppas på att ni solstrålar kommer med plus snart! :)

"Patients with a double uterus may need special attention during pregnancy as premature birth and malpresentation are common. Cesarean section was performed in 82% of patients reported by Heinonen.[2]

Uterus didelphys, in certain studies, has also been found associated with higher rate of infertility, spontaneous abortion, intrauterine growth retardation, and postpartum bleed"
  • Jossan21

Mitt namn är Josefin, jag är 23 år! jag och min sambo håller på med bebisverkstad här hemma! jag tog ur min hormonspiral för drygt tre veckor sedan! :) Vi hoppas på ett plus inom en snart framtid <3

• Hmathilda

mensen var sen 36 dagar men bara nån dag innan jag testade kände jag puttelite illamående så inga mer symptom hade jag förutom det :/

• lillisaa

Jag hoppar in, 20 år och försöker med första barnet. Bim 19/12 så borde ha ÄL nu :)

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?