• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • faerie

Måste bara få berätta att vårt RUL igår gick jättebra. Barnmorskan som genomförde UL sade att vi hade ett bokexempel till barn och att allt såg helt perfekt ut. Fick BF flyttad från 24 juli till 16 juli, så vips var man i vecka 21 istället...lite konstigt, men inte helt omöjligt - måste dock i så fall fått ägglossning väääldigt snabbt efter mensen, vilket jag tror är osannolikt, men men ;)

Vi väntar en liten pojke, det var klart som korvspad! Skrattande

• Agentkia
    bullenochgrisen skrev 2015-03-02 22:18:03 följande:

Visst är det en befrielse att få se eller höra lite livstecken från bebis i magen :) vilken vecka är du i? När min bm lyssnade på min bebis hjärtslag i vecka 17 så hade hon också ca. 158 slag i minuten. På rul i vecka 19 fick bi se vår lilla tjej, du kanske också väntar en liten flicka :)

Jaaaaa det var så skönt. Fyfasen så orolig jag har varit.

Jag är i vecka 18. hehe coolt om det vore samma. För min del spelar det ingen roll vad det är. Bara den lilla mår bra är jag nöjd. Vi ska inte ta reda på vilket kön så jag återkommer med svar i augusti då hahahaha.
  • Agentkia
    faerie skrev 2015-03-03 09:04:00 följande:

Måste bara få berätta att vårt RUL igår gick jättebra. Barnmorskan som genomförde UL sade att vi hade ett bokexempel till barn och att allt såg helt perfekt ut. Fick BF flyttad från 24 juli till 16 juli, så vips var man i vecka 21 istället...lite konstigt, men inte helt omöjligt - måste dock i så fall fått ägglossning väääldigt snabbt efter mensen, vilket jag tror är osannolikt, men men ;)

Vi väntar en liten pojke, det var klart som korvspad! 

Ja du ser vad härligt. Trots er resa och allt. :-P Kul att han var perfekt. Precis vad man vill höra på RUL. Ja du dom där äggen verkar luras en hel del. Haha. Jag blev backad en vecka på mitt vul och då måste jag ha haft 7 dagar lutealfas vilket låter lite. Men men. Får se om RUL flyttar fram mig sen då.

Idag har jag känt lillen flera gånger. Fram till igår hade jag inte känt något alls. Sen igår kväll efter vi vart på mvc och hört lillen så kände jag en rörelse med handen på magen. Å nu kände jag nyss hur det kittlade i magen. Ljuvligt.
  • Hejhejhej

Vilka härliga historier ni har. Blir så lycklig av att läsa hur bra det går för alla. Själv släpper inte oron för RUL . Vakna klockan 3 inatt och kunde inte somna om. Har inskrivning på Mvc alldeles strax och får då ta upp om min oro. Hoppas på att få höra hjärtljudet idag iallafall :)

• Agentkia
    Hejhejhej skrev 2015-03-03 10:44:12 följande:

Vilka härliga historier ni har. Blir så lycklig av att läsa hur bra det går för alla. Själv släpper inte oron för RUL . Vakna klockan 3 inatt och kunde inte somna om. Har inskrivning på Mvc alldeles strax och får då ta upp om min oro. Hoppas på att få höra hjärtljudet idag iallafall :)

Lycka till. Det känns nog bättre efter ditt inskrivningssamtal. Hoppas också du får höra lillen.
  • faerie
    Hejhejhej skrev 2015-03-03 10:44:12 följande:

Det kommer gå bra ska du se :) Att känna sig orolig är inte ovanligt eller konstigt, helt naturligt, men försök att inte dröja dig kvar i oron när den sköljer över dig. Låt den komma och och låt den gå igen. Lättare sagt än gjort, jag vet,, men när man väl börjar försöka att bara acceptera en känsla och sedan släppa taget om det så känns det så mycket lättare att hantera oro och stress. 

Är säker på att ditt UL kommer visa en fin bebis :)
  • faerie
    Agentkia skrev 2015-03-03 09:14:33 följande:
    Ja du ser vad härligt. Trots er resa och allt. :-P Kul att han var perfekt. Precis vad man vill höra på RUL. Ja du dom där äggen verkar luras en hel del. Haha. Jag blev backad en vecka på mitt vul och då måste jag ha haft 7 dagar lutealfas vilket låter lite. Men men. Får se om RUL flyttar fram mig sen då.

Idag har jag känt lillen flera gånger. Fram till igår hade jag inte känt något alls. Sen igår kväll efter vi vart på mvc och hört lillen så kände jag en rörelse med handen på magen. Å nu kände jag nyss hur det kittlade i magen. Ljuvligt.
    Ja det var så skönt att få se honom :) Så himla mysigt! När har du RUL? 
  • Agentkia
    faerie skrev 2015-03-03 13:20:18 följande:

Ja det var så skönt att få se honom :) Så himla mysigt! När har du RUL? 

Förstår det. På många sätt är det lite startskottet tycker jag. Har man kommit dit så kan man börja planera och handla och så. Då känner iaf jag att det är på riktigt och att det kommer gå vägen.

På fredag. Gissa om vi längtar!
  • Catta

Lycka till alla som ska på RUL! Grattis till er som varit :D

Har själv moderkakan i framvägg, är först nu v 21 som jag verkligen börjat känna bebisen. Detta är nr 4. Så som jag känner denna nu har jag kännt dom andra vid v 17. Så ta det lugnt, vet att man kan få vänta länge. v22-23 är inte alls ovanligt.

Hejhejhej välkommen! Många gånger när något är större fel så får man missfall. Så jag tror att allt är okej ändå :D Jag försöker leva i nuet ta varje dag, man kan ändå inte göra något åt framtiden. Med förra så blödde jag till o från fram till v 22, allting var bra. Hoppas att du fick stöd av bm idag.

nr 4 på G