Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag tyckte vi prickade in bra. Sonen fyller 3 e juni och denna borde komma 31 juli enligt senaste mensen. Men då blev jag flyttade 11 dagar på RUL så nu är jag beräknad till 11 Aug. Sambons brorson fyller 16e Aug. Vi hade ett spann på 1.5 månad men kanske ändå misslyckas att ge barnet en egen födelsedag. Svårt det här. Jag har 7 syskon så jag har lite svårt att passa in fria dagar. Halva familjen fyller efter varandra. Inom loppet på en månad har vi fem födelsedagar bland föräldrar barn och syskonbarn.
Jag har bf 26 juli:) har ingen råmjölk ännu. Snustorrt:/
Hade aldrig mjölk innan förra förlossningen. Först när sonen var ute och började duga Kim den. Det är vanligt att det inte kommer förrän då.så oroa dig inte över att du inte har mjölk ännu
Åh! Idag kom spjälsängen jag köpt begagnat, kunde inte låta bli att skruva ihop den & bädda, så nu står den där i sovrummet, bäddad & väntande. :)
Åh! Idag kom spjälsängen jag köpt begagnat, kunde inte låta bli att skruva ihop den & bädda, så nu står den där i sovrummet, bäddad & väntande. :)
Agentkia: Haha! Ja, det är ju ett tag kvar.. Men tyckte den såg så ängslig ut med bara madrass där mot väggen så kunde inte låta bli. :)
Agentkia: Haha! Ja, det är ju ett tag kvar.. Men tyckte den såg så ängslig ut med bara madrass där mot väggen så kunde inte låta bli. :)
I torsdags köpte vi äntligen en vagn, det skulle bli en Super Nitro, men så blev det en Duo Edge i denimblå istället. Köpte en 2014 års modell så det blev lite billigare än årets modell i alla fall. Nu måste vi köpa lakan till den, men vi har hälsofilt som jag tror kommer räcka som "täcke" i sommar. Ska också köpa någon leksak att fästa i vagnen och så funderar jag på hur vi ska göra med skötväska. Finns många fina men jag tycker 1000 spänn för en väska är för mycket, så jag funderar på att bara köpa en vanlig väska, eller ta någon av dom vi redan har. Ska kika lite på det idag och se vad en skötväska har för fördelar jämfört mot en vanlig väska.
Annars så känner jag att det börjar väl bli dags att fixa skötbord och sånt. Vi har en bedside crib, så spjälsäng kan ju vänta i vart fall en liten stund. Men skötbord vill jag nog definitivt ha klart före han kommer.
Hur går det för alla andra med inköpen?
Då jag fick reda på min graviditet så sent så har jag nästan köpt in allt. Åkte till gekås och storhandlade och där kunde man nog nästa hitta allt!! Nu har jag börjat förstå att det i juli ska bosätta sig en liten kille här med oss. Tror jag behövde handla allt för att förstå. Nu känns det helt underbart.
Har så svårt att komma på pojknamn. Har bi funderat ut namn redan? :)