Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Grattis! Jag ska skicka in mina imorgon. Vad tidigt du fick svar om du jobbar 12 veckor till eller? Jag är i vecka 23 nu ( snart vecka 24) och fick ju mitt moderskapsintyg förra veckan bara. Tänkte jobba till mitten på maj och gå 60 dagar innan bf. Hoppas jag också får beviljat
Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn!
Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna
Hej! Väntar en flicka och vi funderar på Alicia :)
Hej har ni börjat tänka på namn?
Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?
Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.
Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).
Är GBP opererad också.
Gick jättebra att berätta för chefen, så skönt att jag oroade mig i onödan!
Tänkte försöka sätta mig med ansökan om graviditetspenning nu i helgen, har tänkt jobba till mitten av juni vecka 25 i kalendern och vecka 36 i graviditeten, blir det för tungt så har jag fem veckors semester att plocka utav :)
Deklarerade idag också, så skönt att gå plus för jag behöver en ny garderob! Till och med trosorna stramar och jag kommer inte få på mig några jeansshorts i sommar :p
Vi köpte en begagnad men knappt använd Brio sing med tillhörande skydd, både sitt och liggdel. Det har debatterats om att den har breda bakhjul men det är inget som stör oss, den kommer fram överallt där vi ska fram och bäst utav allt, den är lätt att köra för mig! Är ganska klen emellanåt då jag har ms som kommer i skov, det har jag inte sett röken utav under hela graviditeten så det kommer säkert ett redigt skov i samband med förlossning, attans bananer.
Grattis! Jag ska skicka in mina imorgon. Vad tidigt du fick svar om du jobbar 12 veckor till eller? Jag är i vecka 23 nu ( snart vecka 24) och fick ju mitt moderskapsintyg förra veckan bara. Tänkte jobba till mitten på maj och gå 60 dagar innan bf. Hoppas jag också får beviljat
Oj det var snabbt! Min bm sa att man får moderskapsinyget vid vecka 25 kontrollen men att jag kunde få det "tidigare" redan vid vecka 22 på vecka 20 kursen för första gångs mammor. Kände lite panik när jag ringde FK och frågade och dom sa att man skulle skriva ut papperna från hemsidan och skicka med, trodde man gjorde som så at jag skickar in moderskapsintyget och så skickar dom hem papperna åt mig, på så sätt hade jag ju sparat tid om jag vetat det innan. Har skrivit 3 st A4 papper på datorn hur en arbetsdag kan se ut på mitt jobb, så måtte de godkänna denna ansökan, annars är de ju pantade. Men idag åker papperna in iallafall och då har de ju 58 dagar på sig från och med måndag innan jag går på gravledighet 60 dagar innan bf. Jag räknar med att få gå på gravledighet, jobbar som usk på demensavdelning ha min chef sa att det är ingen som blivit nekad förut. Vi har ju aggressiva boende och tunga lyft under hela arbetspasset, samt långa korridorer. Hade tänkt ta semester två veckor innan gravledigheten så jag bara jobbar de första dagarna i maj,
Jag fick intyget direkt efter RUL v.17-18. Skickade in förfrågan för 3 veckor sen. Det stod att det skulle ta 30 dagar att få svar. Mycket snabbare än Mona tidigare graviditeter då man fick svar typ två veckor innan det var dags att gå.
För mig tog det närmare 40 dagar att få beviljat min graviditetspenning. Men det hade säkert gått fortare om jag hade fattat att skicka in mitt löneavtal lite fortare. Jag trodde det räckte med att fylla i lönen på blanketterna som följer med när man gör ansökningen om graviditetspenning. Men när man skickar in sitt moderskapsintyg så får man hemskickat ytterligare papper (föräldrapenning) angående lönen som ska fyllas i av arbetsgivaren. Dessa papper trodde jag var till just föräldrapenningen så jag lät dom bli liggande i en vecka innan jag fick det ifyllt och iväg skickat. Så viktigt att få iväg alla papper så fort som möjligt om man har brottom.
Jag har varit hemma sedan v 21 pga arbetsmiljörisker, buller och vibrationer. Och det fanns ingen möjlighet till omplacering i mitt fall.
Oj Tack för att du sa det. Ja då hoppas jag fk snabbar sig så jag kan få de papprena :*
För mig tog det närmare 40 dagar att få beviljat min graviditetspenning. Men det hade säkert gått fortare om jag hade fattat att skicka in mitt löneavtal lite fortare. Jag trodde det räckte med att fylla i lönen på blanketterna som följer med när man gör ansökningen om graviditetspenning. Men när man skickar in sitt moderskapsintyg så får man hemskickat ytterligare papper (föräldrapenning) angående lönen som ska fyllas i av arbetsgivaren. Dessa papper trodde jag var till just föräldrapenningen så jag lät dom bli liggande i en vecka innan jag fick det ifyllt och iväg skickat. Så viktigt att få iväg alla papper så fort som möjligt om man har brottom.
Jag har varit hemma sedan v 21 pga arbetsmiljörisker, buller och vibrationer. Och det fanns ingen möjlighet till omplacering i mitt fall.
Någon mer som har blivit svartsjuk under graviditeten?
Har dock inte berättat det för sambon för jag vet ju varför jag är/blir det i vissa situationer. Men det är jobbigt då kag i normala fall inte är svartsjuk..
Har dock inte berättat det för sambon för jag vet ju varför jag är/blir det i vissa situationer. Men det är jobbigt då kag i normala fall inte är svartsjuk..
Inte heller varit särskilt svartsjuk, men också orolig från att bli lämnad. Varken min pappa eller syrrans pappa var särskilt närvarande så min mamma har fått gå igenom två separationer och stått med oss i princip själv. Är väl det man är rädd för.och för att man vet att man kanske inte är i tiptop just nu varken i kroppen eller humöret :( och tröttheten efter jobbet som gör att man i te orkar någonting får en att känna sig tråkig :( tur man har en sambo som förstår iallafall, han bara tittar på mig och skakar på huvudet och skojar med mig när jag berättar mina konstiga tankar. Drömmer om det ibland också så det är väl något man är orolig för.