Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Ang. det här med jobbandet så blev jag sjukskriven i två veckor pga lågt blodtryck idag.
Jobbar som hotellstäderska & har den senaste tiden känt mig sjukt yr & illamående varje gång jag böjer mig upp/ner i samband med bäddning & städning. Och mitt blodtryck är lågt normalt så det har blivit ännu värre nu under graviditeten..
Ska till barnmorskan om två veckor & få hjälp med att få förkortad arbetstid, får hoppas det blir bättre.
Kan ju dock säga att jag inte precis är den populäraste på jobbet just nu, chefen blev rätt sur & fräste åt mig, känner mig lite olycklig över det men måste väl samtidigt tänka lite på hur jag mår också?
Ang. det här med jobbandet så blev jag sjukskriven i två veckor pga lågt blodtryck idag.
Jobbar som hotellstäderska & har den senaste tiden känt mig sjukt yr & illamående varje gång jag böjer mig upp/ner i samband med bäddning & städning. Och mitt blodtryck är lågt normalt så det har blivit ännu värre nu under graviditeten..
Ska till barnmorskan om två veckor & få hjälp med att få förkortad arbetstid, får hoppas det blir bättre.
Kan ju dock säga att jag inte precis är den populäraste på jobbet just nu, chefen blev rätt sur & fräste åt mig, känner mig lite olycklig över det men måste väl samtidigt tänka lite på hur jag mår också?
Jag skiter i vad chefen tycker. Det är inte deras kropp. Jag jobbar för att ha råd att leva, jag lever inte för jobbet. Jag är 50% sjukskriven och kommer nog vara det fram till det är dags, alternativt blir jag 100% sjukskriven. Jag tänker inte slita ut varken kropp eller sinne för jobbets skull. Jag får absolut inget för att gå omkring och ha ont och eventuellt få långvariga men om jag inte tar det lugnt.
Tycker ni kan säga åt era chefer att det är så det ser ut, och att du är sjukskriven för att läkaren och du önskar att ni ska kunna komma tillbaka i arbete när mammaledigheten är slut istället för att bli riktigt långvarigt sjukskriven. Stå på er!
Tack! Jag försöker verkligen tänka så, men jag har varit en arbetsnarkoman i princip hela mitt arbetsliv och varit sjukligt lojal till mitt jobb, så har extremt svårt att INTE få dåligt samvete över en sjukskrivning.
Samtidigt så mår jag ju piss när jag får yrsel & kan inte hålla samma tempo som förr, då tycker jag att någon som är mer arbetsför & är till mer hjälp kan få chansen att jobba.
Ska iallafall försöka ta det lugnt nu i två veckor, promenera med hundarna i det här fina vårvädret & njuta av livet. :) Hoppas på att få känna rörelser från utsidan snart så min pojkvän också kan få känna vilken livlig liten krabat som är där inne! På kvällarna speciellt tycker den om att dra sina fötter/händer längs livmoderväggen & det kittlas enormt. <3
Nej, inte haft varken tid eller mod till det, jobbar natt och har jag tur eller otur så möter jag bara chefen i dörren när jag går hem på morgonen. Ja, ersätta går alltid, det är chefen noga med att påpeka varje gång jag har fått förlängt vikariat. Är helt ärligt rädd för att ta upp det ens då min chef är..temperamentsfull. Har iaf lagt kortet och var tvungen att skicka ett mail då vi inte ses den närmaste tiden, jobbar helgen och det gör inte hon.
Det blir två månader innan, har tänkt jobba lite längre än till vecka 32.
Ligger i sängen och känner hur det spritter i magen ??
Någon mer som har blivit väldigt tankspridd under graviditeten? Kan fråga min sambo samma fråga flera gånger under en dag och kommer aldrig ihåg vad han har svarat, han börjar bli tokig på mig haha!
Tack för alla klädråd. Två klänningar beställda från eBay och lite annat från mama....
Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn!
Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna
Hej har ni börjat tänka på namn?
Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?
Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.
Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).
Är GBP opererad också.
Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn!
Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna
Vad skönt att det börjar närma sig för er!
Jag är ju hemma på 50% nu och om jag inte blir 100% sjukskriven så jobbar jag till 12 juni, vilket känns så långt bort. Jag vill dock spara semestern till bebisen kommer, så det får gå bra. Har ju tre veckor som jag måste vara hemma (bor inte i Sverige) före födseln så får räkna ner till det.
Ska ta ut flextid nu i påsk, men har ändå bara några dagar så det är inget att spara på.