• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    MiaIa90 skrev 2015-03-17 08:12:03 följande:

Hej har ni börjat tänka på namn?
    Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?
    Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.
    Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).
    Är GBP opererad också.

Hallå !

Vi väntar en liten kille, planerat namn är Sigge.
  • KramKolan
    Stokke skrev 2015-03-17 09:40:30 följande:
    Vad bra att det blir bra för er :)

Vilken datum har du BF?

Själv ska jag jobba 11 veckor till, har BF 4/7 och planerar att jobba Maj ut. Kommer kunna ta flex och komp (2-3 veckor) innan min förändapenning börjar (två veckor innan beräknad födsel).

Känns toppen att kunna börja räkna er.

Ha en fin dag !
    Vi har bf 27 juli. Så kommer gå in i v.33 när jag får på gravpeng.
  • Jennie1

Har ni bestämt barnvagn och vilket babyskydd ni ska ha ännu??

Nu har vi beställt både dera.
    Det blev en Emmaljunga Duo Edge med det nya chassit som har svängbara framhjul som är lite större men även går att ta bort när man ska ha in den i bilen. 
    Sen babyskyddet blev en Besafe izi go. 
    DYRT! Men vafsen, det var dom två investeringarna som jag kände att vi kan lägga lite extra pengar på. Men hädanefter blir det nog en del beggat också. :)

• ohhello

Har inte bestämt vagn eller babyskydd än, men har fått erbjudande om att få köpa en 2 år gammal Emmaljunga City Cross från en vän för 1000kr, & funderar på den. Annars hade jag tänkt mig en Brio Happy.

Har inga större problem att köpa begagnat så länge det är i bra skick, men babyskyddet blir iallafall 100% nytt enligt min pojkväns begäran. :)

Vet inte heller kön, hoppas få veta när det är ultraljud i v.32 igen! Har dock fastnat på namn som börjar med B eller V, för båda könen.

• MiaIa90

Vi har redan vagn en gamman liggvagn i från brio som är i från 90talet. Sen en graco bilbarnstol som vi har köpt av sambons kusin den är använd av två barn och den är 2013:).
    Vi har fått massa begagnade saker och köpt har inte köpt mycket nytt kanske något o klädväg sen kläder till bb väskan ska bara nya ett sett i från hm:).

• Sunnanvind

Vi ska få vår tredje kille och har ju redan tagit de namnen vi tycker har varit bäst! Har en Sigge sen tidigare och varit mycket nöjda med det namnet!

Nu är det jättesvårt med att komma på namn! Tjejnamn är lättare hahaha

• Agentkia
    Sunnanvind skrev 2015-03-19 07:36:00 följande:

Vi ska få vår tredje kille och har ju redan tagit de namnen vi tycker har varit bäst! Har en Sigge sen tidigare och varit mycket nöjda med det namnet!

Jag har nog gem killnamn och inte ett enda tjejnamn typ. Nu säger jag han hela tiden om magen med så när jag väl föder och det skulle visa sig vara en tjej får jag problem
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-03-18 19:35:58 följande:

Har ni bestämt barnvagn och vilket babyskydd ni ska ha ännu??

Nu har vi beställt både dera.
    Det blev en Emmaljunga Duo Edge med det nya chassit som har svängbara framhjul som är lite större men även går att ta bort när man ska ha in den i bilen. 
    Sen babyskyddet blev en Besafe izi go. 
    DYRT! Men vafsen, det var dom två investeringarna som jag kände att vi kan lägga lite extra pengar på. Men hädanefter blir det nog en del beggat också. :)

Vi funderar på en Crescent Classic kombivagn, men har fortfarande lite beslutsångest.

Har ni några tips på bra vagnar för lite mer terräng?

Går mycket skogspromenader (mest grusvägar) men vill ändå ha en vagn som är smidig att ha med sig i stan;)
  • Stokke
    Sunnanvind skrev 2015-03-19 07:36:00 följande:

Vad kul att höra, många "äldre" säger att Sigge är en katt eller en hund.

Men jag gillar Sigge jätte mycket.
  • KramKolan
    Stokke skrev 2015-03-19 13:23:15 följande:
    Vad kul att höra, många "äldre" säger att Sigge är en katt eller en hund.

Men jag gillar Sigge jätte mycket.
    Va kul, Sigge är mitt första val också!