• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Jennie1

Jobbigt Kramkolan med den extra vätskan.
    Jag har klarat mig bra, men bor uppe i norr, så här har vi inte haft fullt lika varmt som i södern..

Jahapp, 3 dagar kvar. Har varit på promenader i backig terräng, nyss ätit en halv annanas och sitter nu och smuttar på hallonbladste. Men magen ligger ännu högt och mest troligt ingen fixerad bebis. Ingen slempropp och ja, känns som vanligt.. 

• Anehhs

Här är en till som lider av vätskan i fötter o ben... Försöker kyla ner mig i poolen så gott det går;)

Jag tror min slempropp gick idag, en del av den iallafall men kanske var extra mycket flytning?!

Har mycket molvärk i ryggen idag, 6 dagar till BF!

• ememi

Jo svullnaden e bra obehaglig. Stramar och känns svullet. Magen har sjunkit massor och han är fixerad men ska inte ha förrän 26 och känns mer som han kommer när han ska helt enkelt:)

• Ellonbellon

4 dagar kvar. Lider av värmen, sväller upp en del men inte lika mycket som ni! Slemproppen har gått i omgångar och jag är bara så less nu! Magknip ibland, sammandragningar och nedåtpress men ingen bebis... han får gärna komma i natt

Klarar inte av att vara inne, så jävla varmt, sitter i skuggan på altanen hela dagarna och lider. På kvällen blir man ju lite mer människa men då har jag setat sönder fogarna så man orkar knappt leva. Jaja... Aldrig blir man väl nöjd

• Liten till

Usch lider med er som besväras av värmen. Själv njuter jag men det är tack vare att vi satt luftvärmepumpen på kyla nu, så vi har runt 18-19grader inne. Så underbart skönt! Så vi sover bra och jag går in då och då och tar det lugnt på soffan. Eller svalkar mig i poolen en sväng.

Men less är jag! Vill också att hon kommer nu! Fast samtidigt får hon gärna vänta tills tisdag, så hon får en egen dag, svärmor fyller idag och min pappa i morgon så...

• h81

Hellre svettas med magen o kunna bada o svalka sig.. än en liten pluttis i denna hetta!!

-faktiskt ????

• ohhello

Sitter på sjukhuset med CTG-maskinen, lyssnar på bebisens hjärtljud & håller nästan på att somna. Svalt & skönt är det här inne iallafall! Ska till doktorn och kolla på den med ultraljud sen igen.. jisses, man blir ju lite orolig när man måste gå till doktorn hela tiden, får inte ens gå en hel vecka utan att komma hit nu.
    Nåväl. Imorgon går jag in i v.38, så det är ju ingen fara om de börjar bestämma sig för att det är nog och sätter igång mig (en sida av mig tycker det skulle vara skönt pga oron, men annars tycker jag det är helt okej att vara gravid ett par veckor till).

• Anehhs
    ohhello skrev 2015-07-06 07:29:11 följande:

Sitter på sjukhuset med CTG-maskinen, lyssnar på bebisens hjärtljud & håller nästan på att somna. Svalt & skönt är det här inne iallafall! Ska till doktorn och kolla på den med ultraljud sen igen.. jisses, man blir ju lite orolig när man måste gå till doktorn hela tiden, får inte ens gå en hel vecka utan att komma hit nu.
    Nåväl. Imorgon går jag in i v.38, så det är ju ingen fara om de börjar bestämma sig för att det är nog och sätter igång mig (en sida av mig tycker det skulle vara skönt pga oron, men annars tycker jag det är helt okej att vara gravid ett par veckor till).

Så tråkigt. Ska göra samma sak idag, tycker inte man gör annat än åker och gör ctg och blir sönderstucken! Men det är bra att de är noga och gör det.. Jag är i vecka 40 nu så bebis får gärna komma så detta kan vara sista gången... Är där inne var tredje dag:)
  • Liten till
    h81 skrev 2015-07-06 00:49:58 följande:

Hellre svettas med magen o kunna bada o svalka sig.. än en liten pluttis i denna hetta!!

-faktiskt ????

Jag håller med. Jag kan stå ut med värmen, men skulle oroa ihjäl mig med en liten i denna hetta. Hoppas verkligen inte det kommer en sväng till med sån här värme. Resten av sommaren kan 24 grader vara en max temperatur
  • Mecros

Varit hos bm idag. Äntligen är bebis fixerad! Vågade inte fråga om hon ville känna på tappen men nästa besök är på bf så då skulle hon känna sa hon om bebisen inte kommit tills då :)