Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
isaochbel;
40 grader?! Hjälp hur orkar du? Skönt att kunna svalka sig i pool iaf :)
Liten till;
Jag är ju beräknad till den 7e och min app säger 6 dagar idag :)
Jag vill också att det ska sätta igång nu, men samtidigt vill jag inte föda i den här värmen!
Har placerat en fläkt framför balkongdörren, dragit ner persiennerna och lagt mig själv på soffan. Är tvungen att gå ut med hunden, men det blir inte precis långa sträckor längre pga både han & jag får värmeslag. Är bara runt 21+ grader här just nu, men det räcker nog till!!
Idag har jag haft sjukt mycket sammandragningar och bebisen har varit helt vild och bökig. Mer än normalt. Lite obekvämt. Har ju nästan en hel månad kvar ännu om jag har otur så hoppas den vill komma ut lite tidigare! :)
Ja grattis allihopa för nu är det verkligen inte långt kvar! (Även om det inte alltid känns så)
Jag är i vecka 37 nu och bebis har fixerat sig.
Det är tungt och varmt, idag satt jag på köksgolvet och skurade skåpluckor och höll inte på att komma upp. Haha var helt slut! Men vill verkligen att allt ska vara perfekt tills bebis kommer :)
Min har hicka minst en gång om dagen, har era också det?
Någon som ska föda på Huddinge förresten?
Lycka till allesammans!
Gud va duktiga alla är och orkar städa en massa. Jag orkar inget. Träffar lite familj och bekanta, plockar i och ur diskmaskinen nån gång per dag och tvättar. Sen sover jag middag varje dag.
Skönt att det är rätt månad. Men har bf 27 juli och har gått över 14 dagar med båda de andra, så jag räknar tyvärr med augustibebis. Känns fasligt långt... :-/
Min bebis hickar också massor! 2-3 ggr per dag. Hela magen hoppar!
Känns som om vår skrutt är rätt så stor. Jag gissar att det är en grabb på 4 kg och typ 53 lång som tittar ut i Augusti.
Jaha, då är klockan bara strax efter 5 och jag är klar vaken. Helt värdelöst! Jag avskyr att vakna så här tidigt, jag blir så trött sen under dagen och helt grinfärdig, och sover jag på dagen så brukar jag bara bli frusen och få huvudvärk. BM besök idag, ska gå till någon ny för min ordinarie har semester. Hoppas hon är lika bra. Kan man be henne kolla om man har börjat öppna sig nåt eller om tappen börjat mjukna i allafall? Eller är det dumt?
Jaha, då är klockan bara strax efter 5 och jag är klar vaken. Helt värdelöst! Jag avskyr att vakna så här tidigt, jag blir så trött sen under dagen och helt grinfärdig, och sover jag på dagen så brukar jag bara bli frusen och få huvudvärk. BM besök idag, ska gå till någon ny för min ordinarie har semester. Hoppas hon är lika bra. Kan man be henne kolla om man har börjat öppna sig nåt eller om tappen börjat mjukna i allafall? Eller är det dumt?
Samma här, legat vaken sen 04. Jätte pigg. Kommer vara tjurig idag förmodligen.. Tur att man inte har nå inbokat.
Hoppas bm är bra som du ska träffa. Vet inte heller om man ska fråga. Ska dit på måndag så jag har tänkt att fråga men får väl se vad jag känner när jag är där. Vad säger man liksom? :)
Jag önskar att man var lite modigare, men jag vågade inte fråga när jag var till bm i tisdags.. Även om jag tänkte tanken, men man vill väl inte vara till besvär även om det är deras jobb. Blir så less på mig själv ibland. Funderar om man inte hade kunnat försöka känna efter själv, men frågan är ju om man når... Haha