Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag känner min tapp utan problem. Den är precis precis vid "ingången" nu och väldigt mjuk och lite öppen. Har dock varit så en vecka. Är ni inte mogna alls kan den vara väldigt långt bak och hård och svår att hitta.
Men, fråga bara om dom brukar känna på tappen eller om man inte gör så. Dom har hört det förr...
Jag har inte ens tänkt tanken på att fråga om BM kan känna på tappen.. Har det inte hänt nåt till nästa vecka så ska jag minsann fråga om detta! Förstår dock er som inte riktigt vågar, det känns lite konstigt att fråga och man vill inte vara till besvär. Men, fråga får man faktiskt alltid göra :)
37+6 här idag och jag lider inte direkt av värmen. Håller mig inomhus på nedervåningen här är det svalt och skönt. Känner ingen stress eller behov att gå ut i solen faktiskt. Vet att det bara skulle bli obekvämt för mig. Blir mest varm på kvällar och nätter.
Äntligen är jag ledig dock så ägnar dagarna åt att städa, hänga tvätt, målar om en byrå som jag fyndade på loppis och som ska förvara bebisens kläder (den är mitt största prio nu, haha!). Har fortfarande inte packat någon BB-väska..kanske ska göra det idag?
Försöker att äta många och små måltider nu, och ladda inför den stora dagen. Mycket frukt blir det, är väldigt törstig och då läskar frukten, hehe.
Fick ny barnmorska på senaste kontrollen då min gått på semester. Hon verkade lite nojig med det mesta, men kanske för att det var första gången hon träffade mig. Lyssnade väldigt länge på hjärtljuden, bad mig att ligga lite mer åt vänster. Kände länge och väl efter huvudet men tyckte det var svårt att hitta. Sen tyckte hon att det kändes väldigt hårt upptill i magen så hon ville göra ultraljud för att dubbelkolla att huvudet fortfarande låg nedåt - det gjorde det! Det visste jag nästan redan, någon sådan förändring hade jag inte känt. Järnvärdet var väldigt lågt i jämförelse med sist. Från 116 till 96!! Så fick lämna blodprov för att kolla depåerna i tisdags. Så nu är det massor av spenat, leverpastej, pumpafrön, torkade aprikoser igen.
Japp då var besöket hos bm över. Förhoppningsvis det sista! Som jag trodde var det en äldre bm, helt underbar!! Bebis låg fixerad med huvudet neråt, däremot trodde hon i allafall inte att bebis kommer idag, för så brukar tydligen undertrycket stiga och jag hade helt vanligt blodtryck. Jag frågade också om hon skulle kolla om jag börjat öppna mig eller så, men hon sa att förr gjorde man alltid det, sen fick de inte göra så för har man börjat öppna sig ska mn inte peta där med tanke på bakterier. Men nu är det lite lättare igen, men dom gör ingen sån koll utan anledning. Men det känns helt ok när hon förklarade så bra.
Magen hade sjunkit rejält, och det märks! Jag tycker det är skillnad bara mellan igår och idag. Så i natt är hon väldigt välkommen, sonen ska dessutom sova hos farmor och farfar så det hade passat perfekt
Tyvärr tror jag ändå det är bara dagar kvar.
Det är varmt, bebisen ligger långt ut i sidan på mig och jag har haft sammandragningar i princip en gång i halvtimmen hela natten + dagen. Eller kanske det är förvärkar för de tar lite ondare än vanliga sammandragningar? Inte så himla skönt iallafall.
Golvet lagt och tapeterna uppe, nu är de bara taket och listerna kvar sen kan jag äntligen börja inreda i barnrummet.. På tiden kanske med tanke på att man är nere på ensiffrigt idag om tösen inte vill gå över förstås;)
Vädret är ingenting för mig idag, svullnar upp som en ja jag vet inte vad och kan inte ens ha foppatofflor på mig... Vill inte veta hur de blir i helgen då när det tydligen ska vara 30 grader här... Längtar inte!
Börjar ni bli nervösa inför förlossningen?
Jag känner mig helt lugn än, har bara inget tålamod till att vänta längre...:)
Golvet lagt och tapeterna uppe, nu är de bara taket och listerna kvar sen kan jag äntligen börja inreda i barnrummet.. På tiden kanske med tanke på att man är nere på ensiffrigt idag om tösen inte vill gå över förstås;)
Vädret är ingenting för mig idag, svullnar upp som en ja jag vet inte vad och kan inte ens ha foppatofflor på mig... Vill inte veta hur de blir i helgen då när det tydligen ska vara 30 grader här... Längtar inte!
Börjar ni bli nervösa inför förlossningen?
Jag känner mig helt lugn än, har bara inget tålamod till att vänta längre...:)
Inte heller nervös ännu. Man fattar ju inte riktigt vad som ska hända mer än att den ska ut på nått vänster. Så känns onödigt att stressa upp sig för nånting man inte kan påverka dess mer, är väl bara att försöka hänga på så gott det går. Och förhoppningsvis finns det bra personal som man känner sig trygg med som har koll på läget.
Hur har ni tänkt med smärtlindring osv??
Inte heller nervös ännu. Man fattar ju inte riktigt vad som ska hända mer än att den ska ut på nått vänster. Så känns onödigt att stressa upp sig för nånting man inte kan påverka dess mer, är väl bara att försöka hänga på så gott det går. Och förhoppningsvis finns det bra personal som man känner sig trygg med som har koll på läget.