Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej. Usch nu ikväll fick jag ett par ganska ordentliga värkar med kanske 10 min mellanrum. Och fy fan. Inte för att det gjorde så ont, men jag vill inte det här!! Jag vill ha det precis som det är nu, jag och sambon och sonen, vara ledig och gravid och bara ta det lugnt. Är så jävla trött med, vaknade 6 i morse. Är helt grinfärdig och har bölat en stund hos sambon. Jag vill inte föda barn. Varför gör jag det här igen? Och hur kan jag bli så här rädd nu, när jag ändå vet precis vad som väntar, förra gången gick verkligen jättebra! Men nu känns det som att allt kommer gå fel denna gång
Mår illa och har halsbränna också. Och börjar få molvärk som mensvärk. Jag vill inte att det ska starta och jag vill bara att det ska vara över också samtidigt. Usch jag vet verkligen inte vad jag vill nu, känner mig bara ledsen
Hej. Usch nu ikväll fick jag ett par ganska ordentliga värkar med kanske 10 min mellanrum. Och fy fan. Inte för att det gjorde så ont, men jag vill inte det här!! Jag vill ha det precis som det är nu, jag och sambon och sonen, vara ledig och gravid och bara ta det lugnt. Är så jävla trött med, vaknade 6 i morse. Är helt grinfärdig och har bölat en stund hos sambon. Jag vill inte föda barn. Varför gör jag det här igen? Och hur kan jag bli så här rädd nu, när jag ändå vet precis vad som väntar, förra gången gick verkligen jättebra! Men nu känns det som att allt kommer gå fel denna gång
Mår illa och har halsbränna också. Och börjar få molvärk som mensvärk. Jag vill inte att det ska starta och jag vill bara att det ska vara över också samtidigt. Usch jag vet verkligen inte vad jag vill nu, känner mig bara ledsen
Hoppas alla mår bra :)
Igår under hela dagen hade jag förvärkar. Mot kvällen blev de regelbundna och kom var 8-10 minut. Inte jätte starka värkar men så att jag fick andas igenom dem iaf. Gick och la mig och under natten blev de 20 min emellan och till slut så kommer dem oregelbundet igen, lite då och då.
Tror ni att man har gått in i latensfasen?
Grattis ni som har fått allt överstökat haha börjar bli riktigt nervös nu. Men ändå så längtar jag massor ska böi skönt att inte känna sig så stor och klumpig också :)
Hoppas alla mår bra :)
Igår under hela dagen hade jag förvärkar. Mot kvällen blev de regelbundna och kom var 8-10 minut. Inte jätte starka värkar men så att jag fick andas igenom dem iaf. Gick och la mig och under natten blev de 20 min emellan och till slut så kommer dem oregelbundet igen, lite då och då.
Tror ni att man har gått in i latensfasen?
Kan känna igen mig i din känsla. Idag efter läkarbesöket kände jag bara VARFÖR utsätter jag mig för detta igen. Vill bara att förlossningen ska vara över så ja slipper fundera på alla små och mindre små komplikationer som kan tänkas uppstå. Känner mig faktiskt livrädd just nu!
Vi får peppa varandra och tänka på hur mysigt det kommer vara sen när se små väl är ute och att att vi kommer få toppen förlossningar!
Här också en som just ätit upp en sen frukost. :) Skönt med lite sovmorgon.
BF idag, inga känningar. Får hoppas att jag är en av dom som det bara smäller till på, annars känns de som att det blir en seeeg historia det här..
Grattis Ellonbellon och Moritza till era pojkar :)
Börjar också känna mig lite nervös. 8 dagar kvar till BF och man vet ju inte alls när det kan komma igång. Inatt? Om 14 dagar? Haha, det är nog ovissheten som till stor del skapar oroskänslor tror jag. Sedan har jag börjat att vakna vid 4-5 och har svårt att somna om för jag är hungrig, ligger och oroar mig om massor av saker, och tänker.
Är redo för lillen att komma nu. Vill gärna att han kommer lite tidigare av praktiska skäl, då mannen har extremt mycket på jobbet mellan den 16 och 26 juli. Han har det redan tufft där, så vore ju bra om han inte behövde åka ifrån mitt i värsta perioden (restaurangbranschen).
Ingen slempropp har gått ännu så vitt jag vet, men magen har sjunkit rätt mycket.
Min molande värk håller i sig, haft konstant värk i ryggen sen jag vaknade och små värkar som kommer då och då i magen och ljumskarna.. Känns även som bebis trycker på mer neråt då bäckenet värkt mycket mer både igår idag!
Hoppas verkligen att det är på gång, 3 dagar kvar till BF..
Sambon arbetar även hemma denna veckan pågrund av min molvärk, får semester på fredag. Känns skönt att ha honom här fall de händer innan semestern börjar:)