• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 12:03:04 följande:
    Okej. Skönt att du kunde somna om! Ja jag hoppas det drar igång på riktigt snart!

Jag har fått sova i 20min intervall då förvärkar/värkar (?) kom var 15-25 minut under hela natten. Nu på morgonen har det varit allt från 5-30 minuter mellan. Fått andas igenom dem. Undrar hur länge det ska vara såhär?

Har funderat på om jag ska städa eller något så att det kanske drar igång men känns dumt eftersom jag knappt sovit. Det börjar när det börjar ändå.
    Har värkarna blivit tätare för dig än?

Jag har sovit i stort sett hela dagen idag, känns som att jag inte blivit piggare ändå.. Så himla trött!!

Illamåendet finns också kvar, 2 dagar till BF nu...

Städ kan säkert funka, gick en runda igår och värkarna startade igång direkt, trodde jag skulle få ringa sambon så han fick hämta mig med bilen;)
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 12:03:04 följande:

Okej. Skönt att du kunde somna om! Ja jag hoppas det drar igång på riktigt snart!

Jag har fått sova i 20min intervall då förvärkar/värkar (?) kom var 15-25 minut under hela natten. Nu på morgonen har det varit allt från 5-30 minuter mellan. Fått andas igenom dem. Undrar hur länge det ska vara såhär?

Har funderat på om jag ska städa eller något så att det kanske drar igång men känns dumt eftersom jag knappt sovit. Det börjar när det börjar ändå.

Jag har försökt städa igång det nu på eftermiddagen men det har inte funkat här tyvärr, hur går det för dig?
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-07-09 16:15:28 följande:
    Har värkarna blivit tätare för dig än?

Jag har sovit i stort sett hela dagen idag, känns som att jag inte blivit piggare ändå.. Så himla trött!!

Illamåendet finns också kvar, 2 dagar till BF nu...

Städ kan säkert funka, gick en runda igår och värkarna startade igång direkt, trodde jag skulle få ringa sambon så han fick hämta mig med bilen;)
    Nej värkarna kommer fortfarande med 5-20 minuters mellanrum. Men hela slemproppen verkar ha gått nu iaf. Hjälpte till att flytta nu under em och det verkar ha dragit igång lite, iaf under tiden jag var där. Nu hemma är de lite lugnare igen.

Undrar hur länge det ska va såhär? Haft likadant över 24h timmar nu. Kanske drar igång i natt eller så. Sambon har sagt att i morgon får h*n komma så får hoppas det blir så!

Skönt att få sova, nu är jag pigg pch tillomed lagar mat!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-09 16:50:33 följande:
    Jag har försökt städa igång det nu på eftermiddagen smile1.gif men det har inte funkat här tyvärr, hur går det för dig?
    Okej. Härligt att ha städat ifall det skulle dra igång ändå :)

Jag har varit iväg under em och hjälpt till med flytt. Väl där så undrade jag hur jag tänkte då värkarna gjorde ont, men nu när man är hemma verkar det ha lugnat ner sig igen :(
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 18:08:24 följande:

Okej. Härligt att ha städat ifall det skulle dra igång ändå :)

Jag har varit iväg under em och hjälpt till med flytt. Väl där så undrade jag hur jag tänkte då värkarna gjorde ont, men nu när man är hemma verkar det ha lugnat ner sig igen :(

Sådär höll det på lite när jag väntade sonen. Hade två riktiga värkar på natten mellan onsdag-torsdag, sedan var 20 minut hela torsdagen. Torsdagkväll ca 12 min emellan. 10 min hela natten mot fredag. Fredag morgon slutade det helt en timme! Sedan började det igen. Vid 10 så skulle vi åka in så jag skulle få nåt att sova på, men på väg in så kom de med 6min mellanrum. Så väl inne var jag precis öppen 3 cm. Sedan är han född 19.16 på kvällen

Så det kan ta tid! Men hoppas det sätter mer fart för dig nu! Är ganska avundsjuk kan jag säga
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-09 19:32:04 följande:
    Sådär höll det på lite när jag väntade sonen. Hade två riktiga värkar på natten mellan onsdag-torsdag, sedan var 20 minut hela torsdagen. Torsdagkväll ca 12 min emellan. 10 min hela natten mot fredag. Fredag morgon slutade det helt en timme! Sedan började det igen. Vid 10 så skulle vi åka in så jag skulle få nåt att sova på, men på väg in så kom de med 6min mellanrum. Så väl inne var jag precis öppen 3 cm. Sedan är han född 19.16 på kvällen smile1.gif

Så det kan ta tid! Men hoppas det sätter mer fart för dig nu! Är ganska avundsjuk kan jag säga smile1.gif
    Jaha okej! Får hoppas det är på g då!

Får för mig att jag inbillar allt sammans i mellanåt i och med att det aldrig drar igång.
  • Mecros

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Hur går det för dig liten till? Och er andra?

• ohhello

Hade ordentliga förvärkar inatt runt 2-3tiden så jag vaknade och fick försöka hålla ut & andas, men sen stoppade det vid 4 & jag somnade om. Efter det har jag egentligen bara haft någon sammandragning här & där under dagen. Förväntar mig inte att det ska gå igång på ett tag ändå eftersom BF är i slutet av månaden ( men märkligare saker har väl hänt?).
    Har jäkligt ont i svanskotan dock, kan knappt sitta ner.

• Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Ja man vill ju gärna tolka alla tecken som att det skulle vara början på nåt

Här är det alldeles för lugnt. Men kanske är bra att man vilar lite inför förlossningen. Men just när det tog så många timmar sist innan det verkligen var på gång så vill jag att det ska börja NU!!
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Haha kanske är både ock?! Hoppas det går bra om det sätter igång. Jag skulle säga vila det du kan så du är utvilad. När det väl är igång ska du ju typ springa ett maraton så det är bra att ha laddat med energi.

Lycka till!