• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Hur går det för dig liten till? Och er andra?

Jag har tömt kroppen rejält idag, har nog gjort nummer 2 minst 3 ggr...

Har åter igen värkar i ryggen, men inte ihållande som innan utan nu kommer det mer som strålningar/ilningar tätt efter varandra?
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-07-09 21:15:24 följande:
    Jag har tömt kroppen rejält idag, har nog gjort nummer 2 minst 3 ggr...

Har åter igen värkar i ryggen, men inte ihållande som innan utan nu kommer det mer som strålningar/ilningar tätt efter varandra?
    Oj! Då verkar det vara på g?

Är det någonting du kan klocka?
  • Trassla

Väskan packad, babyskyddet i bilen. Sovtabletten ligger och väntar på sängbordet.
    I morgon kl 9 ska vi vara på förlossningen för att sättas igång. Detta har vart de längsta månaderna i mitt liv.
    V37+0 vad jag har längtat. Trodde aldrig jag skulle klara detta.
    Snart är plågan över och vi får träffa vårt underbara barn och får känna att det vart värt alla plågor.

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 21:33:46 följande:
    Oj! Då verkar det vara på g?

Är det någonting du kan klocka?
    Nu är det svårt att klocka för det har gått över till ihållande igen, gör lite ondare ibland bara.. Kan inte bara vattnet eller nått gå? Haha då vet man iaf att det faktiskt är på gång;)
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-09 21:43:12 följande:

Väskan packad, babyskyddet i bilen. Sovtabletten ligger och väntar på sängbordet.

I morgon kl 9 ska vi vara på förlossningen för att sättas igång. Detta har vart de längsta månaderna i mitt liv.

Snart är plågan över och vi får träffa vårt underbara barn och får känna att det vart värt alla plågor.

Åh vad härligt! Lycka till i morgon, det kommer gå jättebra!! Du får skriva här sen hur allt gick
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-07-09 21:59:08 följande:
    Nu är det svårt att klocka för det har gått över till ihållande igen, gör lite ondare ibland bara.. Kan inte bara vattnet eller nått gå? Haha då vet man iaf att det faktiskt är på gång;)
    Ja precis! Hade varit så mycket lättare då!

Gick och la mig med sambon och somnade i ca 10 min innan de va dags för värk som gjorde satan ont, somnade om i ca 15 min sen dags igen. Kunde inte ligga där och va avslappnad så nu har jag lagt mig vid tvn så han får sova iaf..
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-09 21:11:49 följande:
    Ja man vill ju gärna tolka alla tecken som att det skulle vara början på nåt smile1.gif

Här är det alldeles för lugnt. Men kanske är bra att man vilar lite inför förlossningen. Men just när det tog så många timmar sist innan det verkligen var på gång så vill jag att det ska börja NU!! smile2.gif
    Ja man tror ju att minsta lilla är början på fl!

Vill bar att det ska starta! Vad är det här för mes värkar som bara klingar av och kommer då och då?!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-09 21:43:12 följande:

Lycka till och hoppas allt går bra!
  • Jennie1

Här händer ingenting....!

Gah, ge mig lite smärta nu. (Vet att jag lär ångra det när det väl sätter igång) 

• ememi

Fått tömma tarmar i nästan en hel vecka nu. Men inget tecken på någon slempropp lr för värkar på många veckor. Så verkar bli en lång väntan ändå. Är ju i vecka 28 så kanske inte ska ha så höga förväntningar på att det ska hända något ännu. Men snacka om att jag är så klar med att vara gravid. Går och tar i min lillas kläder och tittar på dom små yttepytte blöjorna. Sambon pratar med magen varje natt och är så förväntansfull. Längtar:)