Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Nu är jag verkligen så trött på att inte få sova om nätterna, somnade kl 01.15 första gången, gick upp kl 03.00 o hade extremt ont i huvudet.. Tog alvedon och somnade om, vaknade igen vid 05.30 och huvudet kändes ännu värre.. Var vaken fram till kl 08.00, tog nya alvedon och somnade om till kl 10.00 och nu vaknar jag istället med världens ryggvärk igen?! Kom igen nu....
Kände att jag behövde gnälla lite, trött på att bebis retas med mig;)
Veckan 39+0 idag, så 6 dagar kvar beräknat datum. Fortfarande inga direkta tecken, men har rejäla känningar i bäckenet idag. Såå ont i höfterna och fogarna. Så tråkigt att bara sitta här hemma och inte kunna göra något.
Hade nog förvärkar igår för det kändes som väldigt kraftig mensvärk som strålade ut i ryggen. Men alltså, mitt höll i sig konstant i cirka 2 timmar. Inget som kom och gick eller blev starkare och svagare, utan det bara höll i sig. Fler som har haft det så?
Jaha. Då är man i v41 (40+1). Och ingen bebis, inga tecken, ingenting. Kommer nog vara gravid resten av livet här.
Eftersom jag rymde hemifrån ut på landsbygden & njöt av det fina vädret igår så har jag städat hela lägenheten idag. Nu är jag genomsvettig & trött. Har dammsugning & golvtvättning kvar men undrar om jag ska vila en sväng.
Har haft en jobbig natt, inte mycket sömn & varit upp på toa 4ggr för att kissa. Och fisa. Fy fasiken vad jag fiser, tycker det är lite pinsamt faktiskt!
Nu när det börjar komma så mycket bebisar i mitt facebook-flöde via mammagruppen & andra bekanta så blir jag så lipig & längtar så himla mycket efter min egen bebis. Har alltid tyckt att just nyfödda är fula & inte söta överhuvudtaget, men nu! Jisses vad söta alla är?! Jag har blivit knäpp. Haha!
Jaha. Då är man i v41 (40+1). Och ingen bebis, inga tecken, ingenting. Kommer nog vara gravid resten av livet här.
Samma lika, 40+2 här. Kommer också vara gravid resten av mitt liv.
6 timmar in i igångsättningen. Det ända som hänt är att jag behöver kissa ca var 45min. Haha.
Konstig känsla att längta efter smärta.
Kom igen nu!!!! Kom igång.
Är i v38+2 och börjar bli tokig på att vara gravid. Igår vid 23 började jag krökas och höll på till 03. Idag har det varit bättre men känns som en klump i halsen hela tiden. När jag pratade med bm sa hon att hon trodde det var magsjuka. Men känns verkligen INTE som magsjuka. Någon som varit med om liknande nu i slutet?
Fint då kan vi hänga kvar här i denna tråd med våra magar när alla andra fått och vi är kvar :-P
Börjar bli liite less på alla som frågar -Är du hemma än, dka inte du vara på bb?
6 timmar in i igångsättningen. Det ända som hänt är att jag behöver kissa ca var 45min. Haha.
Konstig känsla att längta efter smärta.
Kom igen nu!!!! Kom igång.