• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • tomteblosss

Jag trodde jag inte skulle drabbas av så mycket illamående , men tji fick jag! Senaste veckan har jag mått så dåligt och jag kommer inte ens ur sängen! Jag vill bara sova och däremellan mår jag illa och kräks! Igår var en bättre dag, hoppades att de skulle kännas bättre idag med, men icke! Legat pall hela dagen!

Men så är de gravida livet :) hoppas innerligt de går över efter v.12 och att de går fort dit!

• Jedsitha
    lillefröe skrev 2014-11-28 11:45:45 följande:
    Jag ska gå med i den gruppen men är ändå paranoid! så jag väntar tills jag har outat mig själv  
    Gör så, det är bara att kontakta mig sen när du känner dig redo :)
  • Iväntan

Hej. jag tänkte hak på tråden. Är beräknad 13 juli och är nu inne i vecka 8. Har en son sedan tidigare och bor med man och sonen i Borås. Har tyvärr precis börjat må ganska illa. Trodde jag skulle slippa och är rätt trött. Håller tummarna för att denna graviditet skall gå vägen då jag fick missfall i somras.

• lillefröe

Godmorgon allihopa! 

Går idag in i v.8 Tänk, det går framåt ändå ... Känner egentligen inget speciellt, haft några dagar av illamående och några kvällar då jag mått skit, men verkar vara lugnt nu *peppar peppar*, förutom ilningarna i livmodern då som jag haft från BIM -2  

Hoppas ni har det bra med lillärtorna  

• Magnolia10

Hej! Idag vaknade jag och är helt och hållet symtomfri! Inte ens ömma bröst vilket jag haft sen BIM! Hoppas man inte behöver bli orolig? Känns ju skönt att inte må illa såklart men samtidigt vill man ju känna sig gravid för att åtminstone tro att allt står rätt till med lill-grynet! Nån mer som haft helt symtomfria dagar då ALLT är borta?

• mimixx

Nästan alla mina symptom försvann i onsdags,, mest tydligt är de ömma brösten, kunde inte sova innan för det gjorde så ont nu känns de inte alls. Men jag är fortfarande trött och kissnödig ofta.

• lillefröe
    lillefröe skrev 2014-11-29 10:01:59 följande:

Godmorgon allihopa! 

Går idag in i v.8 Tänk, det går framåt ändå ... Känner egentligen inget speciellt, haft några dagar av illamående och några kvällar då jag mått skit, men verkar vara lugnt nu *peppar peppar*, förutom ilningarna i livmodern då som jag haft från BIM -2  

Hoppas ni har det bra med lillärtorna  

Sådär skulle jag inte ha skrivit. Mådde skitbra. Åt min brunch.. efter halva tallriken.. SPRINGA till toaletten men hann inte ens fram utan började kräkas utanför. Helt otroligt. Kräktes upp allt och nu känns det ganska bra igen. Får se vad som händer :-P 
  • Serendipitet

Idag fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig. Är i 7+1 idag. Så nu känner jag mig så klart orolig. Vet ju att det kan vara normalt men också att det kan vara början till missfall. Håll tummarna för mig. Ska till bm på onsdag. Tänkte se om jag kan få tid till vul. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-29 12:30:16 följande:

Hej! Idag vaknade jag och är helt och hållet symtomfri! Inte ens ömma bröst vilket jag haft sen BIM! Hoppas man inte behöver bli orolig? Känns ju skönt att inte må illa såklart men samtidigt vill man ju känna sig gravid för att åtminstone tro att allt står rätt till med lill-grynet! Nån mer som haft helt symtomfria dagar då ALLT är borta?

Jag har symtomfria dagar, oftast dagen efter en lugn dag utan stress och massor av jobb. Tränar jag brukar jag oftast bli extremt trött på kvällen och ha mkt molvärk under kvällen. Men tror ändå träning är bra. Försök njut av de symtomfria dagarna, jag försöker det. Men förstår din oro, så känner jag med till och från ska på UL idag, hoppas det ser bra ut <3
  • Magnolia10
    Serendipitet skrev 2014-11-29 12:14:44 följande:

Idag fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig. Är i 7+1 idag. Så nu känner jag mig så klart orolig. Vet ju att det kan vara normalt men också att det kan vara början till missfall. Håll tummarna för mig. Ska till bm på onsdag. Tänkte se om jag kan få tid till vul. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Håller tummarna för att allt är i sin ordning! Verkar ju som att var och varannan gravid får lätta blödningar i början utan att det betyder nåt!! :)
Svar på tråden Bf juli 2015