• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Stockholmsmilen

Är faktiskt lite nervös trots att det är 6 ggr jag gör detta. Inte för ÄP utan för hur många ägg det blir. Sedan tar vi resten därifrån. På SH har de slutat ringa och tala om hur många befruktade det blev. Ringer de inte ska man komma dit. Då får man veta.

• Sammet

Tips för äldre kan vara att testa om IVF Falun kan ge er trepack. Jag var 39 förra året när jag beviljades trepack, 40 när vi började med de egentliga IVF-en och det är SÅ mycket billigare. Det står en åldersbegränsning på hemsidan, men jag var fäck och frågade och det lönade sig.

De var också mycket flexibla i sina behandling, jag fick Prasteron för att öka äggkvaliten och sedan när det var svårt att få fjutt på saker en hästkur med IL-dropp, Predinisolon och Fragmin utöver de sedvanliga medicinerna.
     Är nu gravid i v 15 och beroende på om jag går tiden ut eller ej (fick snitta tidigare på grav 1) kommer jag att vara 41 när syskonet kommer.
     Fortfarande enormt nervös för missfall och fosterskador dock.

• Helendi

Här var man uppe med tuppen

Passar på att säga "Lycka till idag Stockholmsmilen!"

Lisodan - går allt bra för dig? Hur upplever du ruvartiden?

Och hur gick det för dig zasu?

Imorgon ska jag in på mitt andra vul. Håller tummarna att det ser bra ut. Fick ökad dos efter första vul och blodprov. Känner ingenting egentligen - har bara haft huvudvärk ett par dagar och uruselt humör.

Amanda 2011.11.04
  • Stockholmsmilen

11 ägg blev det idag. Jag är väldigt glad över att jag fortfarande producerar så bra vid 42 år. ET onsdag. De ringer inte längre och säger hur många befruktade. Det har sett så olika ut.

1. KS Huddinge 4 ägg, 3 befruktade,

2. SH, 6 ägg, 4 befruktade,

3. SH, 12 ägg, 7 befruktade. En dotter 1,5 år,

4. SH, 8 ägg, 7 befruktade,

5. SH, 6 ägg, 2 befruktade. Svagt plus som sedan försvann,

6. SH, 11 ägg, ?.

Alla gånge utan första 2-fina fyracelligt tillbaka. Så resultatet har verkligen varierat.

• Supers
    Stockholmsmilen skrev 2015-01-19 22:39:06 följande:

11 ägg blev det idag. Jag är väldigt glad över att jag fortfarande producerar så bra vid 42 år. ET onsdag. De ringer inte längre och säger hur många befruktade. Det har sett så olika ut.

1. KS Huddinge 4 ägg, 3 befruktade,

2. SH, 6 ägg, 4 befruktade,

3. SH, 12 ägg, 7 befruktade. En dotter 1,5 år,

4. SH, 8 ägg, 7 befruktade,

5. SH, 6 ägg, 2 befruktade. Svagt plus som sedan försvann,

6. SH, 11 ägg, ?.

Alla gånge utan första 2-fina fyracelligt tillbaka. Så resultatet har verkligen varierat.

Det var ju superbra. Håller tummarna för mga befruktade ägg. Lycka till :)
  • JenJoh5

grattis till många ägg stockholmsmilen! Vad roligt! håller tummarna för många befruktade!

• lisodan

Grattis Stockholmsmilen! Hoppas det blir några superembryon!

Själv mår jag bra som ruvare. Första dagarna efter ÄP var jobbiga, mycket smärtor i livmodern och SÅÅÅÅ trött. Redan på dagen för insättning började jag känna mig normal igen. Idag 5 dagar efter EP är jag mycket piggare. Lite svullna äggstockar känner jag när jag ska föra in Lutinusen. Lite svullen mage, men inget mot förra gången. Större, ömma bröst, men det e nog fr Progesteronet. Igår innan jag skulle somna ilade det till med smärta på höger sida av livmodern. Kan det ha varit ägget som fäste??? Så kändes det sist också kom jag ihåg. Och då blev jag ju gravid, även om det sen blev MA. hoppas! Ha en bra dag!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?