• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Angelique

Zasu: det låter ju som ett finfint resultat, så många blasto bådar ju jättegott.

Välkommen lady: grattis till fint resultat och var inte nervös, det kommer gå så bra.

Stockholmsmilen: två fina tillbaka är ju toppen! Ge absolut inte upp ännu-de skulle o te sätta tillbaka om det inte var graviditetschanser.

Håller tummarna för er alla!

Har haft vad jag yror är en gamling mens nu efter missfallet, hoppas kunna köra på nästa!

• Helendi

Säger även jag välkommen lady!

Inressant det där med sköldkörteln och dess betydelse för fertiliteten. När vi gjorde utredningen så fick jag veta att Stockholm har gränsvärdet 2,5 för när de tycker att det måste åtgärdas. Å andra sidan så menar min läkare på CvL att det inte är så intressant så länge man ligger inom normalintervallet. Min husdoktor låter mig testa mig fram och är mycket lyhörd inför mina önskemål att optimera alla värden som jag kan inför ivf.

Grattis Stockholmsmilen till ruvarstatus . Vi har sagt att vi ger det tre ET och tar tar det sig inte under dessa så får vi vara tacksamma för den dotter vi har. Lättare sagt än gjort - men jag hoppas att jag om vi kommer dit då känner att jag gjort vad jag kunnat. Sen tror jag inte att vi hur som helst skulle börja skydda oss om ivferna misslyckas, under kan ske.

Lycka till på vul imorgon Happyland!

Amanda 2011.11.04
  • Happyland

Tack Helendi!

VUL igår var lite av en besvikelse. Hade endast 1 äggblåsa på höger sida och 2 på vänster. 3 sammanlagt allså. Eftersom jag gjort IVF tidigare (10 år sedan) med jättefint äggresultat och frysmöjligheter alla tre försöken kändes det ytterst snopet. Nu ska jag fortsätta med 375 Gonal-f och 75 Menopur till tisdag då jag ska på nästa VUL.

Bara att hoppas på att dessa tre ynka fortsätter att växa. Läkaren trodde på två av dem, 13 och 14 mm. Den tredje var på 10 och den verkade hon räkna bort, näst intill, pga storlek.

Om det blir fler behandlingar antar jag att man kommer köra på med maxdosen direkt. Nu började jag på 300 i 6 dagar.

Är det någon mer som fått ett sånt här katasrofalt resultat? Har AMH på 0,7 och det märks ju verkligen att äggstockarna snart lagt ner helt.

• smultronoga
    Happyland skrev 2015-01-24 11:13:24 följande:

Tack Helendi!

VUL igår var lite av en besvikelse. Hade endast 1 äggblåsa på höger sida och 2 på vänster. 3 sammanlagt allså. Eftersom jag gjort IVF tidigare (10 år sedan) med jättefint äggresultat och frysmöjligheter alla tre försöken kändes det ytterst snopet. Nu ska jag fortsätta med 375 Gonal-f och 75 Menopur till tisdag då jag ska på nästa VUL.

Bara att hoppas på att dessa tre ynka fortsätter att växa. Läkaren trodde på två av dem, 13 och 14 mm. Den tredje var på 10 och den verkade hon räkna bort, näst intill, pga storlek.

Om det blir fler behandlingar antar jag att man kommer köra på med maxdosen direkt. Nu började jag på 300 i 6 dagar.

Är det någon mer som fått ett sånt här katasrofalt resultat? Har AMH på 0,7 och det märks ju verkligen att äggstockarna snart lagt ner helt.

du 'r inte själv happyland. själv har jag amh värde på 0,52 ännu värre och fick avsluta stimuleringen. hade 1 st på 11 mm och 2 andra på 8 mm. riskn var att den stora ägg blåsan skulle ägglossa av sig själv innan de 2 andra hann bli större. kändes riktigt pissigt och var rätt ledsen. men fick försöka själva denna gång för som läkaren sa att varför spoilera det som är pg.

om inget händer går man göra ett nytt försök i vår. under tiden ta tag i vikten med stormsteg. fått någon medicin som ska ta bort sötsuget .

är det någon som tagit ovtrielle sprutan för att mogna äggen  men inte ska genomgå ivf. jag vet att man kan ta den i samband med vanlig äggstockstimulering. Tyckte läkare sa detta och sen mysa samma kväll nu är vi var uppe men  satt och läste om ovitrielle i fass och med ev alla risker för överstimuerling utan läkaruppsyn kändes rätt skrämmande även för en som själv jobbar inom sjukvården..

• Happyland
    smultronoga skrev 2015-01-24 11:42:41 följande:
    du 'r inte själv happyland. själv har jag amh värde på 0,52 ännu värre och fick avsluta stimuleringen. hade 1 st på 11 mm och 2 andra på 8 mm. riskn var att den stora ägg blåsan skulle ägglossa av sig själv innan de 2 andra hann bli större. kändes riktigt pissigt och var rätt ledsen. men fick försöka själva denna gång för som läkaren sa att varför spoilera det som är pg.

om inget händer går man göra ett nytt försök i vår. under tiden ta tag i vikten med stormsteg. fått någon medicin som ska ta bort sötsuget .

är det någon som tagit ovtrielle sprutan för att mogna äggen  men inte ska genomgå ivf. jag vet att man kan ta den i samband med vanlig äggstockstimulering. Tyckte läkare sa detta och sen mysa samma kväll nu är vi var uppe men  satt och läste om ovitrielle i fass och med ev alla risker för överstimuerling utan läkaruppsyn kändes rätt skrämmande även för en som själv jobbar inom sjukvården..
    Tråkigt att ni fick avbryta. Hoppas på att lyckan är med er "in natura" istället när äggen ändå är på g. Har ingen aning om hur det kommer gå för mig heller... Får väl vänta till tisdag innan man vet. Hur gammal är du? Själv är jag 38,5 och AMH togs under utredningen förra våren, så det har väl dalat ytterligare antagligen.
  • smultronoga
    Happyland skrev 2015-01-24 11:48:26 följande:

Tråkigt att ni fick avbryta. Hoppas på att lyckan är med er "in natura" istället när äggen ändå är på g. Har ingen aning om hur det kommer gå för mig heller... Får väl vänta till tisdag innan man vet. Hur gammal är du? Själv är jag 38,5 och AMH togs under utredningen förra våren, så det har väl dalat ytterligare antagligen.

Själv är jag 41 , fyller 42 i sept så jag är på sista refrängen med att få hjälp. Känns litet pissigt när man försökt få hjälp i 3 år och det är först nu som en privat har lyssnat. Hos en fick jag kalla handetn bara pga amhvärde. Så just nu kännns det pissigt
  • Angelique

Åh det är så jobbigt när det känns som det aldrig kommer gå. Men ge inte upp ännu, ni har ju ägg och chanser kvar ännu.

Jag har ju tagit ovitrelle vid ivf, vet inget om att ta när man inte gör det.

• ladyzess

Idag blev jag ruvare till ett mycket fin blastocyst???? Fick även 5st till frysen????

nu väntar en nervös tid.

• Stockholmsmilen

Grattis! Vilket bra resultat.

ladyzess skrev 2015-01-24 18:47:21 följande:

Idag blev jag ruvare till ett mycket fin blastocyst???? Fick även 5st till frysen????

nu väntar en nervös tid.

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?