• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Angelique

Åh så fint stockholmsmilen! Synd att de inte ringer längre, jag tyckte det bar då bra att man slapp vänta och undra.

Lisodan: låter lovande, håller tummarna!

• zasu

Lite statusuppdatering. Hade ägguttag i onsdags. Fick ut 9 st varav ett var omoget. Av de 8 så befruktades 7 st. Jättenöjd med resultatet men det blev tyvärr ingen återföring pga mitt TSH var för högt. Givetvis besviken på detta men förstår att det är viktigt att ligga på rätt nivå. Embryona odlades vidare och idag fick jag veta att av 7 st blev det 3 till frysen. En 5-dagars blastocyst och två 6-dagars.

Tog ett nytt tsh-prov igår och värdet har redan sjunkit en hel del så hoppas på att jag kan få köra en FET inom kort.

• Helendi

Vad skönt lisodan att ruvningstiden hittills gått bra och nu håller vi tummarna att det var ägget som fäste Skrattande

Och zasu, vad bra i allt elände att de kunde frysa 3 blastisar och att ditt tsh håller på att gå ned. Får man fråga vad du låg på då de tyckte att det var för högt för återföring? Jag har senaste halvåret försökt att ställa in rätt dos och det går väl lite si och så.

Säger lycka till till Stockholmsmilen imorgon och håller tummarna att många av äggen blivit befruktade.

Själv hade jag mitt andra vul/blodprov idag och jag verkar vara synnerligen svårstartad Cool. Får en känsla av att jag kanske inte ska göra långa protokollet om det blir en till gång... Höjning av dosen igen och en ny koll på fredag. 

Amanda 2011.11.04
  • zasu

Mitt värde var uppe i 6, men nu igår var det nere på 3,8. Tar nu levaxin 75 mikrogram.

Värdet ska ju helst vara under 2 men de hade återfört även om det var uppe i 3. Svårt att säga varför det stack upp. Träffade en endikronolog igår o hans bedömning är att jag inte har fel på sköldkörteln. Vi får se

• Happyland

Hej på er, och grattis till det fina äggresultatet ni fått, Stockholmsmilen och zasu. Håller tummarna för att det ska gå bra i fortsättningen också! Och hoppas på plus för dig, lisodan!

Jag pratade med kliniken idag ang blodprov på sprutdag 6, och de ansåg att jag inte låg på den hormonnivån de hoppats på, vilket ledde till höjning av Gonal F-dosen till 375 samt ett tillägg av Menopur på 75. Ska köra detta i tre dagar och sedan VUL på fredag.

Hoppas verkligen att man hittar några blåsor i lagom storlek på fredag.

När jag gjorde IVF för 10 år sedan låg jag på doser på 150 i Puregon med bra äggresultat, så man märker ju att åldern spökar nu.

• Stockholmsmilen

Frack alla! Är lite nervös vet av erfarenhet att detta kan ta alla möjliga vändningar. Dels hur många som blir befruktade och dels aktien. imorgon vet jag.

• ladyzess

Hej jag är ny här och just fyllda 40år och första ivf pga av man har för få spermier.

sprutat med menopur och korta metoden .

13 äggblåsor med ägg i samtliga . 7st befruktade som långtidsodlas nu.

återföring på lördag . Väldigt nervöst????

• JenJoh5

Välkommen ladyzess! Grattis till ett fint resultat! Håller tummarna att du får tillbaka guldägget på lördag!

• Stockholmsmilen

12 ägg var det visst varav 6 befruktade. Fick tillbaka ett 4 celligt och ett 3 celligt idag. Två odlas vidare, det fanns visserligen ett 4 celligt men de valde ändå det 3 celliga för det var finare. Det är ju embrylogernas sak att bedöma.

Kändes som jag tappade hoppet, chansen hade naturligtvis varit större med 2 fina 4 celliga. Det är väl åldern som spökar. Sist fick jag visserligen ett svagt plus som sedan försvann så ägget hade fäst men inte fortsatt utvecklats.

Börjar bli inställd på att vi förmodligen bara får ett barn, fyller ju 43 år i vår så det blir max 1 försök till.

Hur känner ni andra?

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?