• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • everlove

Hoppas ni hittar peppen igen, ni som fått mens nu i dagarna. Vet hur besviken man blir. Försök tänka på att det tar sig för nästan alla så småningom, och om det inte händer nu så kanske det inte var meningen att det skulle ske just nu Hjärta

• Linae86
    everlove skrev 2015-01-11 16:43:40 följande:

Hoppas ni hittar peppen igen, ni som fått mens nu i dagarna. Vet hur besviken man blir. Försök tänka på att det tar sig för nästan alla så småningom, och om det inte händer nu så kanske det inte var meningen att det skulle ske just nu Hjärta

Hur går det för dig? Ingen mens än? :)
  • everlove
    Linae86 skrev 2015-01-11 11:59:22 följande:
    Hur går det för dig? Ingen mens än? :)
    Nej, inget än :) Svullen mage dock, så kan vara på g. Eller så är den svullen av nån annan anledning, vad vet jag ;)
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-11 19:57:51 följande:
    Nej, inget än :) Svullen mage dock, så kan vara på g. Eller så är den svullen av nån annan anledning, vad vet jag ;)
    Då lever vi på hoppet några dagar till du och jag ;) vore ju väldigt trevligt att vara en av de 20% som lyckas på första försöket ;)
  • Thotis90

Jag kommer kanske hoppa in i den här tråden längre fram. Jag har endometrios och försökte bli gravid i 3 år innan jag fick min diagnos nov-14. Det mesta av mina härdar satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen (och genom livmoderhalsen) som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg. Härdarna är nu bortopererade och efter att jag fullgjort min behandling tänkte vi försöka igen

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • sofiabergs

ursäkta mitt "äckliga" inlägg.
    Men enligt min ptracker så skulle jag ha haft ägglossning igår, däremot så har testet gick utslag under veckan så jag och min sambo har myst på varannan dag.
    Idag däremot så kom det en liten rosa blödning/flytning när jag var på toaletten nyss, senaste vi myste var i torsdags, kan det vara en NID blödning? eller kan det vara för att jag igår skulle kolla om jag hade s.k "trådiga" flytningar?
    tacksam för svar :)

• everlove
    sofiabergs skrev 2015-01-11 15:34:18 följande:

ursäkta mitt "äckliga" inlägg.
    Men enligt min ptracker så skulle jag ha haft ägglossning igår, däremot så har testet gick utslag under veckan så jag och min sambo har myst på varannan dag.
    Idag däremot så kom det en liten rosa blödning/flytning när jag var på toaletten nyss, senaste vi myste var i torsdags, kan det vara en NID blödning? eller kan det vara för att jag igår skulle kolla om jag hade s.k "trådiga" flytningar?
    tacksam för svar :)

Låter lite tidigt för en nidblödning, det händer ju när ägget fäster i livmodern. Inte för att jag är någon expert, baserar det bara på vad jag läst. Kan ju vara från sexet, eller som du sa när du kollade dina flytningar, om du kanske råkat riva dig själv?
  • everlove
    Linae86 skrev 2015-01-11 15:04:36 följande:
    Då lever vi på hoppet några dagar till du och jag ;) vore ju väldigt trevligt att vara en av de 20% som lyckas på första försöket ;)
    Ja, precis. Håller tummarna för dig! :)
  • everlove
    Thotis90 skrev 2015-01-11 15:07:51 följande:

Jag kommer kanske hoppa in i den här tråden längre fram. Jag har endometrios och försökte bli gravid i 3 år innan jag fick min diagnos nov-14. Det mesta av mina härdar satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen (och genom livmoderhalsen) som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg. Härdarna är nu bortopererade och efter att jag fullgjort min behandling tänkte vi försöka igen

Lycka till, hoppas det går bättre denna gång! :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015