• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • angel-1990
    Joozzaan skrev 2015-01-12 12:10:53 följande:

BIM +1 idag och ingen mens ännu... funderar på att testa i natt när jag jobbar om inget kommit än men jag hoppas inte för mycket då jag vet att den bara kan vara lite sen och kroppen kan spela mig ett spratt :)

Åh va kul. Hoppas det blir ett plus :D
  • Joozzaan
    angel-1990 skrev 2015-01-12 15:50:21 följande:

Åh va kul. Hoppas det blir ett plus :D

Ja hoppas kan man ju men vågar nog inte testa...väntar några dagar till. Annars kommer ju jämt mensen bara för att man testar haha
  • angel-1990
    Joozzaan skrev 2015-01-12 16:45:48 följande:

Ja hoppas kan man ju men vågar nog inte testa...väntar några dagar till. Annars kommer ju jämt mensen bara för att man testar haha

Haha ja de är nog så :p så fort man tror att man har lyckats så skiter de sig. Man får försöka att inte tänka så mycket å njuta av stunderna så att säga :p
  • lillisaa

Jag hoppar in här :)

20 år, sambon 25år. Vi har försökt sen i september.

Har BIM 14/1 och fick idag en väldigt sparsam blödning :)

• Joozzaan

Att testa eller att testa i morgon när jag kommer hem från jobbet... :) BIM +2 nu så är det negativt blir jag sur på min egna kropp som lurar mig såhär :P

• Lisa92

Fortfarande ingen mens och är på BIM +3 i dag. Har typ lite varierande med mensvärk/molvärk och värk som vid ägglossnig :/ har varit varit hungrig nästan konstant sen i lördags och halsbränna till och från :/ hjälper inte att äta för tio minuter senare är jag lika hungrig :/ har aldrig känt så innan. Har inte vågat testa mig ännu :/ men ska ta ett test på fredag eller lördag om nu mensen inte dykt upp innan dess :)

• jevana

Kliver med in här efter vårt fjärde misslyckat försök. Nu vill jag gärna ha lite likasinnade "omkring" mig under nästa.. 

Lycka till nu ni som redan är över/kring BIM, ska bli spännande att läsa hur det gått för er :) 

• Anonym132

Har små kramper i livmodern ibland och får så sjukt ont i speciellt högra äggstock när jag nyser, rör mig snabbt eller hostar?? Bim- 5/6, konstigt ????

• iowa

Jag följer er alla som får testa i dagarna med spänning, håller tummarna för er! 

Liten uppdatering: På min front egentligen intet nytt, började med multivitaminer häromdagen, kul när jag kom hem med burken och sambon fick syn på den. Kommentaren var "Va, jag vill också ta vitaminer, köpte du ingen till mig?". Roligt med en engagerad sambo! 

Vi är ju som sagt på vårt första försök, haft sex minst varannan dag sedan mensens slut. Har som jag tidigare skrivit mycket dålig koll på min mens, vet egentligen bara att den alltid varit oregelbunden. Sedan dag 11 har jag kört med dagliga ÄL-tester, hittills utan något klart positivt resultat. Får två klart synliga streck, men har ej tyckt att de varit lika starka. Någon som har erfarenhet av ÄL-tester, får man någonsin ett helt solklart positivt resultat där linjerna är lika starka? 

Idag är jag på dag 19, och enligt appen Natural Cycles där jag gjort en mycket grov uppskattning av min menscykel, ska ägglossning vara på G under den kommande veckan. Hoppas, hoppas. Har idag som molvärk i nedre delen av magen, inte helt olikt mensvärk. Har ingen direkt uppfattning av hur min ägglossning brukar kännas. Ni som känner av denna, hur känns det för er under ÄL?

Jag kommer fortsätta med daglig tempning, multivitaminer och sex varannan dag fram till nästa mens om jag inte får något tydligt utslag på ÄL-testerna/tempningen. (vilket iof förhoppningsvis inte blir någon mens, men det känns väl optimistiskt att vänta sig resultat på första försöket...)

• Joozzaan

Kunde inte se något streck hur mycket jag än ville. Jäkligt irriterande eftersom jag fortfarande inte fått mens. Tycker kroppen är elak som gör såhär... om man nu inte är gravid kan väl mensen komma som den ska så man slipper gå och hoppas :(

Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015