• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • iowa

Dag 25 i cykeln, ÄL-testat dagligen sedan CD 12, nästan börjat ge upp hoppet om att jag ens har ÄL. Men visst ser väl detta positivt ut? (:

• Joozzaan
    iowa skrev 2015-01-19 11:29:11 följande:

Dag 25 i cykeln, ÄL-testat dagligen sedan CD 12, nästan börjat ge upp hoppet om att jag ens har ÄL. Men visst ser väl detta positivt ut? (:

Ja jag tycker allt det ser positivt ut :) så nära man kan komma i alla fall känns det ju som.
  • Anonym132

Uppdatering hos mig: Mensen kom i lördags, men vi förväntade inget på första försöket då vi inte ens visste när min ägglossning var precis men nu går vi på kalender och börjar med ägglossningstest denna gång då min mens är ganska oregelbunden! Ägglossning runt den 30e :)

Någon som vet hur man använder ägglossningstest som orkar förklara lite kort hur jag går till väga? :)

• jevana

Då borde vi ha ÄL ungefär samtidigt, runt 30nde.. Orka väntaaa 

• Anonym132

Eller hur! Känns otroligt segt! Man vill bara se positivt på en gång. Har även tyckt att det går ovanligt många barnvagnar hit och dit och råkar hamna bland barnavdelningen ibland, är jag ensam haha?

• jevana
    Anonym132 skrev 2015-01-19 20:22:53 följande:

Eller hur! Känns otroligt segt! Man vill bara se positivt på en gång. Har även tyckt att det går ovanligt många barnvagnar hit och dit och råkar hamna bland barnavdelningen ibland, är jag ensam haha?

Du är verkligen inte ensam om det..Men sådär är det när det gäller allt jag vill ha. Nu ser jag babymagar och barnvagnar, men har jag t.ex. velat ha en ny telefon så har banne mig alla gått omkring med just sådan jag vill ha också.. :D 
  • Anonym132

Haha eller hur! Jag och sambon sen små söta barn vart vi än går haha! Och bara önskar att vi går där en dag med våran egna barnvagn! :)

• Joozzaan

Efter åtta långa dagar kom även min mens! Skönt att slippa vänta och veta att allt fungerar som det ska dock lite försenat bara :)

• Ztarduzt
    Anonym132 skrev 2015-01-19 20:14:55 följande:

Uppdatering hos mig: Mensen kom i lördags, men vi förväntade inget på första försöket då vi inte ens visste när min ägglossning var precis men nu går vi på kalender och börjar med ägglossningstest denna gång då min mens är ganska oregelbunden! Ägglossning runt den 30e :)

Någon som vet hur man använder ägglossningstest som orkar förklara lite kort hur jag går till väga? :)

Ägglossningstest fungerar som så att när test strecket är svagt är äl på g, när test är lika starkt som kontroll har du äl inom ca. 12-24h beroende på test, vissa kanske har 36h rent av. Tar du test efter detta borde strecken sjunka i styrka igen.
  • angel-1990
    Joozzaan skrev 2015-01-19 21:02:59 följande:

Efter åtta långa dagar kom även min mens! Skönt att slippa vänta och veta att allt fungerar som det ska dock lite försenat bara :)

Va trist :/ hoppas det går.bättre nästa gång.
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015