• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • sofiabergs

Jag kör apotekets ägglossningstest och när jag har tagit så har det andra strecket visas ytterst lite, betyder det att jag har ägglossning eller ej? Det står på förpackningen att det ska bli lika starkt som det andra eller starkare. Har någon varit med om detta?

• kissecat

Här är en till som hoppas på ett plus! Är på BIM+2 idag och ingen mens i sikte än så länge trots ömma bröst och mensvärk i flera dagar. Tog ett test igår men det var så blankt det kunde bli :( Har ställt in mig på att mensen kommer snart men hoppas ändå.. Efter vi hade haft sex igår kom det en litenliten rosa droppe på pappret efteråt, men inget mer efter det. Det är säkert bara kroppen som spökar för att jag vill så mycket. Tidigare när jag har trott att jag har varit gravid har mensen skjutits upp en vecka fast jag brukar ha ganska regelbunden i vanliga fall.

• angel-1990

Imorgon har jag bim.... hoppas hoppas att ett tydligt plus dyker upp :) och lycka till, till er alla andra att ni också plussar :D

• Linae86
    everlove skrev 2015-01-10 23:41:50 följande:
    Ja, det är svårt att inte bli ledsen. När jag tog mitt första graviditetstest och det var negativt hade jag också svårt att hålla tårarna borta.

Jobbigt med flytningen, men om mensen inte kommit än så finns det ju något hopp i alla fall Glad När har du tänkt ta ett test?

Ja, det var jätteskönt att se att jag faktiskt har ägglossning, har gått och oroat mig över att det kanske inte funkar som det ska. Men nu vet jag att åtminstone det funkar Skrattande Jag äter multivitamin, ökade precis den så jag tar två om dagen istället för en, då får jag i mig tillräckligt med folsyra.

Jag har bim på tisdag om denna menscykel är lika lång som den förra. Har oregelbunden mens så alltid svårt att veta. Men är inställd på tisdag i alla fall.
    Nej ingen mens än, haft något liknande mensvärk i 4 dagar nu. Jag är utomlands nu och är inte så sugen på att testa här, är hemma på tisdag. Så testar nog onsdag om inte mensen kommit då. Du skulle testa på tisdag? :)
  • Linae86
    kissecat skrev 2015-01-11 00:57:54 följande:

Här är en till som hoppas på ett plus! Är på BIM+2 idag och ingen mens i sikte än så länge trots ömma bröst och mensvärk i flera dagar. Tog ett test igår men det var så blankt det kunde bli :( Har ställt in mig på att mensen kommer snart men hoppas ändå.. Efter vi hade haft sex igår kom det en litenliten rosa droppe på pappret efteråt, men inget mer efter det. Det är säkert bara kroppen som spökar för att jag vill så mycket. Tidigare när jag har trott att jag har varit gravid har mensen skjutits upp en vecka fast jag brukar ha ganska regelbunden i vanliga fall.

Då kanske du är gravid :) så länge inte mensen kommer lever ju hoppet kvar :) irriterande bara att kroppen verkar kunna spela en massa spratt, mensen blir sen osv vilket betyder ju att det tar längre tid innan man kan försöka nästa gång :/
  • kissecat

Hade lite blod i trosorna i morse så jag antar att min mens är på väg.. Jaja, bättre lycka nästa gång.

Linae86 skrev 2015-01-11 01:22:13 följande:

Då kanske du är gravid :) så länge inte mensen kommer lever ju hoppet kvar :) irriterande bara att kroppen verkar kunna spela en massa spratt, mensen blir sen osv vilket betyder ju att det tar längre tid innan man kan försöka nästa gång :/

• Linae86
    kissecat skrev 2015-01-11 15:14:26 följande:

Hade lite blod i trosorna i morse så jag antar att min mens är på väg.. Jaja, bättre lycka nästa gång.

Vad synd! :/ min mens har fortfarande inte dyk upp. Funderar på att testa imorgon, vet inte om jag kan hålla mig längre ;) känns så jobbigt att gå och undra hela tiden.

Bättre lycka för dig nästa gång!
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-11 03:27:07 följande:

Imorgon har jag bim.... hoppas hoppas att ett tydligt plus dyker upp :) och lycka till, till er alla andra att ni också plussar :D

Hur har det gått för dig? :)
  • angel-1990
    Linae86 skrev 2015-01-11 09:22:17 följande:

Hur har det gått för dig? :)

Mensen har kommit så det blev ingenting :(
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-11 15:31:48 följande:
    Mensen har kommit så det blev ingenting :(
    Åh vad tråkigt :( Att det ska vara så svårt! Bättre lycka nästa gång! Mitt hopp sjunker för varje gång någon här inne säger att de fått mensen....
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015