• angel-1990

bli gravid med första barnet 2015

Tjenare.

Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

Välkomna till alla ni som vill följas vid

• Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • sofiabergs
    everlove skrev 2015-01-11 15:42:57 följande:

Låter lite tidigt för en nidblödning, det händer ju när ägget fäster i livmodern. Inte för att jag är någon expert, baserar det bara på vad jag läst. Kan ju vara från sexet, eller som du sa när du kollade dina flytningar, om du kanske råkat riva dig själv?

okej, tack för svaret! När kan en nidblödning komma?
  • everlove
    sofiabergs skrev 2015-01-11 17:09:46 följande:
    okej, tack för svaret! När kan en nidblödning komma?
    7-14 dagar efter ÄL är det jag läst. Hade du ÄL precis i början av veckan kan det ju vara möjligt iofs.
  • Joozzaan

Har BIM idag men ingen mens i sikte. Väntar tills i morgon kväll och har den inte kommit då så får jag väl testa igen. Testade ju i fredags och då var det negativt.

• sofiabergs
    everlove skrev 2015-01-11 17:15:50 följande:

7-14 dagar efter ÄL är det jag läst. Hade du ÄL precis i början av veckan kan det ju vara möjligt iofs.

vi hade mys tisdag & torsdag. Men tror mest på ev. Torra slemhinnor
  • jc86
    angel-1990 skrev 2015-01-11 13:49:59 följande:

Hur går de för er allihopa? Själv så lyckades jag inte denna gång :/

Vad tråkigt att det inte gick denna gången! Hoppas på nästa månad! :)

Jag tror det går dåligt här.. Har har små blödningar varje dag sen i tisdags... En gång om dagen bara och väldigt lite. Jättekonstigt! Går bara och väntar in mensen nu så man kan börja om på nytt! 
  • angel-1990

@jc86

Ajdå :/ lyckas du inte så önskar jag dig bättre lycka till nästa gång :) och alla andra så klart...

För men del så va det väl helt enkelt inte menat att de skulle funka nu.. till nästa gång, om jag prickar in äl vill säga (som jag tror är runt den 24/1,) så ska jag inte börja testa för än mensen verkligen är sen för att inte skapa falska förhoppningar till mig själv.. känner nu efteråt att man har spenderar på tok för mycket pengar på gravtester osv... samt vart helt uppspeld över ingenting igentligen :/

men det är som de är :) man får helt enkelt försöka tills det går :)

Lycka till allihopa

• Lisa92

Hejsan :) jag hoppar gärna in här :) både jag och sambon är 23 år och vi har försökt ganska länge fast inte helhjärtat då han hade svårt att komma under samlag men denna månaden började vi på riktig för vi har lyckats hitta en lösning på det hindret :) Jag har även turen att ha en sambo som längtar nästan lika mycket som mig :) Vissa dagar längtar han mer än mig och kan då stryka handen över min mage och säga att han längtar tills det är en liten knodd där inne :)

Jag hade BIM i lördags enligt min app och har bara ett digitaltest hemma som jag inte vill använda om det inte skulle vara ett plus ;P hehe :) så tänkte ta mig till macken i morgon och köpa ett vanligt om mensen inte dykt upp innan dess :)

• Joozzaan

BIM +1 idag och ingen mens ännu... funderar på att testa i natt när jag jobbar om inget kommit än men jag hoppas inte för mycket då jag vet att den bara kan vara lite sen och kroppen kan spela mig ett spratt :)

• everlove
    Linae86 skrev 2015-01-12 01:54:11 följande:

Jaha. Mensen kom som ett brev på posten till slut ändå! :'( Skit oxå!

Äsch då, så trist :( Hoppas du kan samla nya krafter!
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015